[WN] over westernzadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Megamutsj

over westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:26

Tsja, jullie zijn allemaal wel een westernruiter, daarom vraag ik het hier maar omdat jullie er wel verstand van hebben

Kan je met een westernzadel, wel gewoon springen en dressuur rijden, en hoe zit het dan met het lichtrijden?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:29

Ehhh springen kan mits je een heel laag knopje hebt.
Als je een "horsemanshipzit" in je zadel zit kan je wel dressuren (cuttingzadels en reiningzadels hebben hun beugels iets meer naar voren).
Lichtrijden kan maar daar zijn verschillende visies op. Ik vind het niet prettig voor lange stukken.

Anoniem

Re: over westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:36

Megamutsj schreef:
Kan je met een westernzadel, wel gewoon springen en dressuur rijden, en hoe zit het dan met het lichtrijden?

Springen: tot een centimetertje of 80 heb ik geen last van de knop.
Dressuur: het maakt dat paard echt geen bal uit of hij een dressuurzadel, springzadel of westernzadel op heeft. Je mag er alleen NIET mee starten in een wedstrijd.
Lichtrijden: dat doe je in draf . Ook met een westernzadel

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 05:58

Ik heb een westernzadel, maar ik rijd geen western. Ik rijd buiten, en dressuur. En dat gaat prima, hoef toch niet zo nodig op wedstrijd.
En lichtrijden doe ik ook.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 10:23

Ik spring ook wel eens met een westernzadel en heb nog nooit last van de knop gehad. Als ik buiten wel eens een flinke tak tegen kom dan houd ik voor de zekerheid met één hand de knop beet en in de andere hand de teugels. Maar in de bak gaat het verder prima.
Ook met lichtrijden heb ik geen problemen in zo'n zadel.

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 11:28

haha, tja ik daarintegen nam een keer aan sprong in het bos (niet zo hoog) mijn paard dacht dat het een ZZ sprong was en toen kreeg ik wel even flink die knop in mijn maag..
Maar lage sprongen gaat inderdaad prima. (mits je paard ook in de gaten heeft dat ze laag zijn ).

en voor dressuur en lichtrijden ga ik met de rest mee

staldo

Re: over westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:29

dressuren gaat idd heel goed met een western zadel, en lichtrijden ook(is wel iets anders dan met een dressur zadel maar als je het eenmaal gewend bent maakt het helemaal niet meer uit! )
met springen vind ik alleen dat de achterkant van je zadel(omdat het zo lang is) een best harde klap geeft op de rug. het is mij altijd afgeraden om met een western zadel te springen.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:32

Ik rij altijd licht (of hoe zeg je dat? )

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 03:44

Ik ga met mijn zadel echt niet springen,want dan heb ik gekneusde ribben ben ik bang.
En lichtrijden gaat hieer heel erg goed op mijn ranch cutter.
Als je in mijn profiel kijkt zie mijn zadel ook wel staan

mandy88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:49

ik ben het met iedereen eens hahah, het maakt niet hoe of wat je rijd, het kan allemaal... als je inderdaad maar oppast voor je ribben:P