Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
).
M_en_M schreef:crazycactus weet je misschien ook plasure(schijft je dat zo) hengsten had me namelijk vergist in de tack
IS ook al tikkie laat
Ook Sylvesterranch!
als je bij google dat intikt kun je er denk ik

Sonja schreef:Ik snap de vraag weer eens niet.
Hoe kun je nou als je een veulen wilt fokken, alleen naar de prestaties en/of kleur van een hengst kijken?
Maken jullie dan niet eerst een analyse van verbeterpunten bij de merrie voor wie je zoekt, en ga je DAN (met het gebruiksdoel van je veulen in je achterhoofd) zoeken naar een hengst die een verbetering van je merrie (aanvulling dus) kan zijn?
Je kan wel weet ik hoeveel gewonnen hebben met de eerste de beste ezelhengst in wat voor discipline dan ook, maar als dat dier niet optimaal in de schouder is (om maar een voorbeeld te noemen) en je merrie ook niet, dan schiet je d'r bij voorbaat al niks mee op om die hengst te gaan gebruiken
(Of denk ik weer gewoon te moeilijk en gaat het hier alleen om een brainstorm om er uberhaupt achter te komen welke hengsten er zijn? Is er in de western geen hengstenboek oid? Zoals bekend heb ik geen verstand van QPApaarden...)