[WN] een goede reininghengst

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_en_M

een goede reininghengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:27

weet 1 van jullie een goede reining hengst
voor een dekking me vriend wil graag een reining gaan voor 1 van zijn merries maar hij weet nog niet welke .
weten jullie misschien een goede reining hengst.
de ene merrie is een palomino kleur en de andere is een zwarte
voor de rest weet ik nog niet zo heel veel qwa afstammeling enzo,
maar daar kan ik wel achter komen
maar hebben jullie enig idee voor een goede reining hengst? alvast bedankt

Boldly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:36

Genoeg! Op de site van de DRBF staan er ook wel wat. Dan zijn de veulens futurity start-gerechtigd bij DRBF wedstrijden. Zie http://www.drbf.nl

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:55

oke nou dank je wel dan ga ik daar ff kijken

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:23

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 23:45

crazycactus weet je misschien ook plasure(schijft je dat zo) hengsten had me namelijk vergist in de tack

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:00

De meest bekende pleasurehengsten zijn Justa Tad Rad, Brio Glow Bars en Generals Golden Boy denk ik.

Justa Tad Rad staat op de Blacks Ranch (Google maar even ).
Generals Golden Boy staat op de Sylvester Ranch (www.sylvesterranch.nl).
Brio Glow Bars, geen idee waar die staat eigenlijk.
Verder zijn er in Nederland weinig.

smax

Re: een goede reininghengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:14

Grappig gezocht goede reininghengst............de meeste bekende pleasure hengsten zijn..............
misschien liever toch op zoek naar een allround hengst

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:15

M_en_M schreef:
crazycactus weet je misschien ook plasure(schijft je dat zo) hengsten had me namelijk vergist in de tack

Beter lezen, smax

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:17

IS ook al tikkie laat

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 00:41

ja een alrouder is ook wel goed ja maar hij wou geloof ik een pleasure hengst doen voor 1 van zijn merries en dan wil hij die houden want hij kent 1tje die daarin verder wil en dan kan zij dat paard dan gaan rijden, voor de rest heeft hij een mooie lieve hengst die nu in training staat in drachten die er ook wedstrijden mee rijd dat is een reining

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:45

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:26

Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 20-01-06 07:32, in het totaal 2 keer bewerkt

westernbabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:27

als je bij google dat intikt kun je er denk ik
heust wel een hele hoop vinden

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 07:51

Zoals ik al zei kan je op de door mij genoemde sites op discipline zoeken dus ook op pleasure.

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 10:42

jojo heeft toch ook Pleasure hengsten?

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:41

dank julie wel voor jullie reacties en ik ga ook zeker op de sites kijken voor de pleasure hengsten crazycactus
en iedereen bedankt voor de reaties

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:44

Ik snap de vraag weer eens niet.

Hoe kun je nou als je een veulen wilt fokken, alleen naar de prestaties en/of kleur van een hengst kijken?
Maken jullie dan niet eerst een analyse van verbeterpunten bij de merrie voor wie je zoekt, en ga je DAN (met het gebruiksdoel van je veulen in je achterhoofd) zoeken naar een hengst die een verbetering van je merrie (aanvulling dus) kan zijn?

Je kan wel weet ik hoeveel gewonnen hebben met de eerste de beste ezelhengst in wat voor discipline dan ook, maar als dat dier niet optimaal in de schouder is (om maar een voorbeeld te noemen) en je merrie ook niet, dan schiet je d'r bij voorbaat al niks mee op om die hengst te gaan gebruiken

(Of denk ik weer gewoon te moeilijk en gaat het hier alleen om een brainstorm om er uberhaupt achter te komen welke hengsten er zijn? Is er in de western geen hengstenboek oid? Zoals bekend heb ik geen verstand van QPApaarden...)

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:07

Er is wel een hengstenspecial, die komt binnenkort weer uit

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:14

Sonja schreef:
Ik snap de vraag weer eens niet.

Hoe kun je nou als je een veulen wilt fokken, alleen naar de prestaties en/of kleur van een hengst kijken?
Maken jullie dan niet eerst een analyse van verbeterpunten bij de merrie voor wie je zoekt, en ga je DAN (met het gebruiksdoel van je veulen in je achterhoofd) zoeken naar een hengst die een verbetering van je merrie (aanvulling dus) kan zijn?

Je kan wel weet ik hoeveel gewonnen hebben met de eerste de beste ezelhengst in wat voor discipline dan ook, maar als dat dier niet optimaal in de schouder is (om maar een voorbeeld te noemen) en je merrie ook niet, dan schiet je d'r bij voorbaat al niks mee op om die hengst te gaan gebruiken

(Of denk ik weer gewoon te moeilijk en gaat het hier alleen om een brainstorm om er uberhaupt achter te komen welke hengsten er zijn? Is er in de western geen hengstenboek oid? Zoals bekend heb ik geen verstand van QPApaarden...)

Ben ik helemaal met je eens Sonja, maar wat ik begrijp heeft de ts nog geen idee wat er allemaal rondloopt, en dan is het natuurlijk wel handig om tips te vragen. Daarna kan je gaan selecteren op bouw, gangen etc. etc.

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:34

Mmmm onze hengst meldt zich aan.. Chex N Go, hij heeft vele internationale overwinningen in reining Open en Amateur. Heeft al vele nakomelingen in binnen en buitenland, vererft heel sterk uitstraling en souplesse. Wordt ook geshowd in Western Riding. Hij heeft een super papier en een heel lief karakter. Chex n Go is een zoon van Topsail Whiz uit een King Fritz merrie. Hij staat ter dekking in Ruinen (Drenthe). Voor meer informatie (pedigree etc.) of foto's van nakomelingen stuur maar een PB.