[WN] De Bakrandridders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

De Bakrandridders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:05

Echt de allerlaatste.....echt waar...

De Bakrandridders,

Na alles en iedereen dat er gangbaar binnen de Westernsport aan de binnenkant van de boarding door de zandbak rondhuppelt duchtig en danig besproken te hebben heb ik lang na moeten denken of ik niet toch een groep overgeslagen had. Ok, als te bespreken groep waren ze me al meer dan eens onder de aandacht gebracht maar aangezien mijn reeks zich dus op ruiters richtte, heb ik lang geaarzeld of deze groep nu wel of niet op de hak genomen diende te worden.

Immers, ze doen niet mee……zitten niet zichzelf en/of paard voor schut te zetten met geklungel aan teugels, gestuntel over balk en brug, lopen niet voor gek in te strakke broeken, missen de van zenuwen klotsende oksels, hebben lak aan cirkels en vliegende wissels, maken zich niet druk over al dan niet ingevlochten manen of staart, kunnen soms een paard niet van een ezel onderscheiden, doen niets dan koffieleuten, de lucht met stinkstokken vervuilen, personeel en deelnemers voor de voeten/hoeven lopen, leveren te pas maar voornamelijk te onpas in meer of mindere mate adequaat commentaar daarin niet gehinderd door enige kennis van zaken, waarbij de kledingstijl een mengelmoes is tussen Western en casual, Leger des Heils en Armani, bezetten tribunes alsof ze er wonen, kompeet met maaltijden, snacks, drank en niet…(nooit) te vergeten DE KIDS, een soort van familie-uitje van het niveau Ponypark Slagharen Bezoeker maar dan staande en hangende op, onder, langs en over de bakrand.

Hebben jullie hiermee het beeld van de gemiddelde Bakrandridder op het netvlies? Mooi, dan weten we nu allemaal waar we het over hebben. En dan begint zo’n dag. Aanvankelijk zijn ze nog met weinigen en vanuit een misplaatst maar wel begrijpelijk soort sociaal gedrag hoor je ze nauwelijks. Maar gaandeweg de ochtend lijkt het wel alsof ze zich ter plaatse reproduceren gelijk Gremlins in een bak met water….aan alle kanten hangen ze onverwacht over die bakrand waardoor er daar een veelkleurig pallet aan kleur en geluid ontstaat. Of je daar als paard, waarbij het arme dier toch al moeite heeft met inschatten van diepte, op zit te wachten weet ik niet maar het lijkt me allerminst voor de hand liggend.

En ben je als Recrea Paard wel e.e.a. gewend, als volbloed Quarter….(leuk hè…volbloed ¼ paard) in een ingewikkelde Reiningproef (Let op geen kwaad woord over de Reiners deze keer, ik kijk wel uit!) zit je niet te wachten op gefladder van Penny’s langs de kant. Maar ja, ze staan er en zijn niet weg te slaan. Geflits, gekwek, gekwaak en geroezemoes terwijl jij als ruiter en/of paard je stinkende best staat te doen…jaja..probeer daar maar eens rustig bij te blijven.

En als paard mag jij je dan gelukkig prijzen dat je vegetariër bent en de gemiddelde Bakrandridder niet. Die staan namelijk gewapend met patat (ok..is nog als vegetarisch te beschouwen), Frikandellen, broodjes hamburger en ballen gehakt de lucht te benevelen met aromatische dampen die je als paard in ieder geval niet afleiden. Je moet er toch niet aan denken dat ze het broodje-kuil, al dan niet voorzien van mare-in heat-sauce uitvinden….dan wordt het knap lastig met vegetariërs langs de rand. Probeer dan als rechtgeaard paard die zinderende menigte maar eens te negeren. Dampen die als feromonen door de lucht zweven en op z’n minst je maagslijmvlies op hol brengt…als het al niet erger wordt. Nee……bakrandridders….echt een aanwinst voor de Westernsport.

En wanneer na de middag iedereen zich ruimschoots tegoed gedaan heeft aan voeding, rook – en andere genotsmiddelen en de landerigheid tot grote hoogte opgevoerd is en de menigte aangezwollen is tot een niet te missen gordijn van vormeloze gezichten waarin het individu plaatsgemaakt heeft voor de welbekende maar daarom niet minder verguisde grijze massa mogen de Reiners (daar zijn ze nog 1 keer) de stemming erin brengen en de zaak gaande houden. Weten we nu ook waarom Reining over het algemeen als middagprogramma ingepland staat. Dan kunnen we dus weer blij zijn dat er tussen al die deelnemers een paar attractieve mannen en vrouwen zitten die de stemming er tenminste nog enigszins in weten te houden, al zou het maar zijn door op de hormoonhuishouding van de bakrandridder in te spelen.

De lezende en zichzelf waarschijnlijk herkennende (of niet soms ) bakrandridder zal inmiddels wel spijt hebben dat er maanden geleden om een essay over dit verschijnsel geroepen is. Maar ja, daarvoor is het nu te laat. Wederom blijkt de pen machtiger dan het zwaard. Waarom, zo zul jij je nu afvragen, dit relaas? Wel heel simpel.

Feitelijk zijn de Bakrandridders het bespreken niet waard…..ware het niet dat ze het plaatje compleet maken en dus….horen ze erbij als mayo bij de patat, pindasaus bij de saté, grachten bij Amsterdam, worst in de erwtensoep …kortom… ze zijn onmisbaar en mij allen even lief….

Leve de Bakrandridder.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:10

*proest*
hoe verzin je het toch iedere keer weer ???
knap hoor!!

spatter

Re: De Bakrandridders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:20

iski

vooral de levendige beschrijving van de bakrandridder is schitterend

heb trouwens als pleasure /horsmanship ruiter meer last van de bakrandridders(moet mijn paard braaf en rustig die groep zien te passeren), als als reiningruiter daar mijn paard dan in vliegende galop de menigte passeert en zich niets meer aantrekt van over de bording heenhangende kleding, kinders of andere artikelen en flitslichten

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:23

ROTFL
hij is briljant

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:03

Ja , hij is weer fenominaal

(Zichzelf daar in herkennende )

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:07

Leuk!!
( broodje kuil met mare-in-heat-saus )
Op deze wijze, mag je van mij een collum in een westernblad krijgen!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:13

PERFECT!!!!, proficiat. Iedere week een collumn van Iski, daar pleit ik voor.

Een kleine opmerking nog Iski, je hebt die loslopende, kleffende, vechtende en ongehoorzame honden van de beschreven bakrandridders vergeten te noemen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:25

je hebt gelijk dance!
dat is nog wel de ergste groep bakrandridders!

heb zelfs op een NK jaren geleden een jack russel dwars door mijn trailparcours gehad
hadden 10 minuten nodig om het kreng te vangen

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:49

En van de eigenaren geen spoor natuurlijk of die vonden het wel amusant en ook dat zoiets er nu eenmaal bij hoort. getver.

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:49

Iksi wederom

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 00:03

Dana01 schreef:
*proest*
hoe verzin je het toch iedere keer weer ???
knap hoor!!

It's simple..lonelyness has it advantages... -....you're able to focus...

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:23

leger des heils of Armani
Grandioooooooooooooos

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 01:17

iski schreef:
Echt de allerlaatste.....echt waar...

Ah neehhh, Iski, het is gaaf !!!
Die beschrijvingen, geweldig !!!

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 01:29

Geweldig verhaal zo voor het slapengaan. Ik ben nog niet zo lang op bok te vinden, maar ik
1. ben zeer nieuwsgierig naar alle voorgaande verhalen (zijn die ergens te vinden?),
2 hoop dat dit niet het laatste verhaal is,
3. ben heel nieuwsgierig naar wie iski is (in het dagelijks leven columnist, schrijver, eh... Zo ja: beveel me dan een boek van je aan.

Ga vooral door!

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 07:21

Ligt hier echt krom en ziet de tribune voor zich op het Nk een paar jaar geleden, BRILJANT!!!!!!
Idd kan dit wekelijks, dan ga ik met een glimlach naar mn werk hihii

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 07:50

Chapeau Iski
T is weer geweldig

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 08:43

iski schreef:
De Bakrandridders

Oh jeeee en ik maar denken ik rij immers geen wedstrijden dus ik ben veilig voor The Iski Man! nope helaas ....

iski schreef:
kunnen soms een paard niet van een ezel onderscheiden, doen niets dan koffieleuten, leveren te pas maar voornamelijk te onpas in meer of mindere mate adequaat commentaar daarin niet gehinderd door enige kennis van zaken

Oh jee ja HERKENNING !
Ik kan me nog een wedstrijd herinneren (een van de eerste waar ik mee ging met een wel wedstrijd rijdend gezelschap niet nader te noemen daar zij zich waarschijnlijk niet willen associeren met de desbetreffende schrijver bakrandridder van deze post) dat ik in de kantine een plekje achter het raam had bemachtigd, hier niet meer vandaan kwam maar wel (met immers al 2 a 3 lessen op zak) comentaar gaf op alle paserende combinaties. Even ter mijner verdediging ik voreg wel elke keer aan paserende ruiters die ik kende of ik het bij het rechte eind had....

iski schreef:
Feitelijk zijn de Bakrandridders het bespreken niet waard
Ok dat vind ik wel beetje sneu voor de echte doorgewinterde ook al om 7 uur eruit om mee te rijden en van de 1e minuut de vrienden ruiters aan te moedigen bak rand HELD !!!

iski schreef:
ze zijn onmisbaar en mij allen even lief Leve de Bakrandridder.

Oh ok sorry had je ff verkeerd begrepen!

En Iski.....toch niet echt de laatste?
Hij is wederom hilarisch, herkenbaar en SUPER !

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:07

geweldig weer Iski, heb m toegevoegd aan de rest
nou nog weer een tekening van WB erbij.....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:10

ja, WB WB WB WB WB

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:24

Iski hij is weer super, de kledingstijl helemaal

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:54

Iski, jij kunt schilderen met woorden!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:56

Ook ik heb schaterend achter (of is het voor ) de PC gezeten en ga qua bakrandHELD gewoon op de vertrouwde voet door

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:08

iski schreef:

En ben je als Recrea Paard wel e.e.a. gewend, als volbloed Quarter….(leuk hè…volbloed ¼ paard) in een ingewikkelde Reiningproef (Let op geen kwaad woord over de Reiners deze keer, ik kijk wel uit!) zit je niet te wachten op gefladder van Penny’s langs de kant. Maar ja, ze staan er en zijn niet weg te slaan. Geflits, gekwek, gekwaak en geroezemoes terwijl jij als ruiter en/of paard je stinkende best staat te doen…jaja..probeer daar maar eens rustig bij te blijven.

Leve de Bakrandridder.

Naar aanleiding van recente topics, waarbij het in een hoek duwen van een bepaalde groep door mij zo ervaren werd, vooral op dit forum, en waar ik ook geen moord kuil van mijn hart maak, dat het niet altijd maar zalig makend is, wat daar in gebeurd. Voel ik mijn na dit geschreven epistel van jou hand iski, weer helemaal gerehabiliteerd. Begripsbepalingen en andere controverse in dit geval over het te bereiken doel, met het middel, daar gaat het in mijn beleving echt manco hoe de beoefenaars tegen over elkaar kunnen staan in het western rijden.
Dus om een lang verhaal kort te maken, even iets wat ik eigelijk al wist, je bent een man naar m’n hart.

Groeten Peter

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 11:38

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:39

Iski heb je de "Grooms"al gehad????? de Barrelmiepjes en zo zijn er eigenlijk toch nog een boel om over te schrijven