Ik heb nu haar sik bijgeknipt en haar oren (haren dan). Ze vind het allemaal prima en gezellig (zolang ik het maar bij haar doe en niet bij Carys

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Emmy"]
Sm in Duitsland maakt het niet uit of je een quarter of een paint showt, zij hebben de snorharen en oren id niet geschoren, geld ook als je hier een duitse jury hebt.
[/quote]
Dit is werkelijk nieuw voor mij. Dus bij een Ned. AQHA-wedstrijd met een duitse jury mogen de haren van kin en oren niet geschoren zijn![]()
Let wel: ik ben er voor hoor, maar volgens mij weten meer mensen dit niet.
[quote="Emmy schreef:Theo Rietjens gekeken in de pleasure, nou al de regels over optutten etc heeft hij nog nooit gelezen.![]()
![]()
Het paardje had enorm lange haren onder haar kaak, was nog wel gepoetst, denk ik, maar daar hield het echt mee op.
Showkleding, showzadel, alles op elkaar afgestemt ??? zadel of hoofdstel gepoetst?? Nee absoluut niet. MMMMMaar hij won!!!
dus je hoeft ook helemaal niets bijzonders te doen, alleen maar tactmatig rijden![]()
![]()
Zoals ik hier weleens lees, heel gemakkelijk toch![]()
![]()
voorlopig doe ik het hem nog niet na!!
Citaat:Hebben ze geen wit, dan knip of scheer je alleen de kroonrandjes strak, zodat de zwarte hoeflak die je er voor de show op doet niet doorloopt in het haar.
Citaat:zo kom ik aan m'n informatie (en niet alleen over groomen).
rina schreef:oja een paint weet inderdaad precies waar ze moeten gaan liggen, zijn het allemaal van die varkentjes of lijk dat nu maar zo ? iemand op bokt met een schone paint
rina schreef:xono ik heb afgelopen jaar meegedaan aan het nk van de wran, in de showmanship at halter. met een paint met lange manen, en ik werd tot mijn verbazing overigens 3 in de amateur klasse, dus in mijn opinie geven ze geen aftrek voor het hebben van lange manen.
sorry manen hangen aan de andere kant.
jeddah schreef:Maar bij Halter wordt het paard op ZIJN uiterlijk beoordeeld en als er dan lange manen hangen is het moeilijk de hals correct te beoordelen. Vandaar dat ze dan kort "moeten" zijn, of eventueel in een hengstenvlecht.
jeddah schreef:Maar als de jury nog een laatste blik op alle paarden werpt, en jij staat met je manen kant naar hem toe, terwijl je paard misschien een super hals heeft, tja, da's dan zonde, als er 20 paarden in de bak staan weet hij misschien niet meer dat jou paard er aan de andere kant wel goed uit zag...