Gezocht: Draagmerries quarter en paint horses
De 'industrie' gaat nu echt beginnen.
Misschien interessant voor sommigen onder ons die nog een Q/P 'over' hebben?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Margee schreef:Ik vraag me af wat er met de merries gebeurt als alles niet volgens wens verloopt. Kan de vorige eigenaar haar dan terugkopen? Of is het richting Stegeman?
cissy schreef:gezien de grote van de boxen, de hiearchie in de kudde en voor "het plaatje in de wei" is het mooier om alles Q of P te laten.misschien een blonde vraag maar waarom moeten de draagmerries dan Q/P zijn? dat maakt toch niet uit? het ei komt dan uit een Q/P maar dan hoeft de draagmoeder toch geen raspaard te zijn?

Cer schreef:Wat gebeurt er met de merries die bejaard zijn, en niet meer drachtig kunnen worden? Ik kan me voorstellen dat een eigenaar geen oudje meer terugkoopt, een pensioenstal is ook niet goedkoop...Dan zitten ze evengoed met de kosten?
Een merrie in laten slapen omdat ze geen veulens meer kan geven is ook wel hard, of niet?Of is er een oude-draagmerrie-opvang-stichting?

Dance schreef:Sorry, maar onder draagmerrie versta ik iets heel anders. Een draagmerrie is vlgns. mij een merrie die je in eigendom hebt met ene goed papier erbij en ook leuke nakomelingen en waarvan iemand een veulen zou willen zonder de merrie of een merrie tewillen kopen.
Dat wat daar wordt gevraagd zijn dus fokmerries die iemand wil of moet afdanken om de een of andere redenen.

Spikers schreef:.... als ze te oud zijn en geen veulens meer kunnen brengen dan houd het op ( zoals bij ieder paard komt er een keer een eind aan ) , maar ze hebben wel een mooi leven achter de rug.
...
Sugarmiss schreef:Maw als ik om wat voor reden Missy niet meer zelf zou kunnen houden dan zie ik haar liever ingeslapen, dan dat ze ergens in de handel oid terecht komt waar het beest beslist niet beter van wordt.