Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

iski schreef:...met papieren....die alleen maar mooi kan zijn in een arena...en buiten de stal, rijbak, stapmolen, showarena en inrijbak van z'n lang zal z'n leven nergens komt.....omdat ie zo duur is en oh wee wanneer ie over een boomstronk struikelt.,.
spatter schreef:het is niet zo simpel dance!
turbo heeft amerikaanse papieren
Wat voor papieren? Dekbewijs of registratie?
maar voor zo ver ik weet betalen de eigenaren geen lidgeld aan amerika
Sorry Spatter, maar wat bedoel je hiermee? (zelfde taal andere uitdrukkingen)
er moet tegenwoordig DNA getest worden, van de vader en de moeder
Dat klopt, als het betreffende paard geen registratie heeft moet DNA getyped worden (parentage verification).
ik weet niet of de moeder van de merrie die ze wil kopen ook een amerikaanse appie is
Zips Meow is een echte Amerikaanse Appie en ook geregistreerd.
al met al schijnt het behoorlijk duur te zijn om nu nog papieren bij haar te krijgen uit amerika
Hoe ouder het te registreren paard, hoe duurder het wordt. Kijk even op de site van de ApHC
er zullen namelijk geen dekbewijzen opgestuurd zijn
zie mijn eerdere vraag hierboven, wat zijn dat dan voor papieren?
Dance schreef:Amerikaanse rassen hebben de naam duur te zijn. Als je dus als 'leek' bij zo'n paardje uitkomt heb je dus geen idee wat 'duur' is en wat tè duur is.De verkoper vraagt een prijs en de koper is het daarmee eens of niet.
Dance schreef:spatter schreef:het is niet zo simpel dance!
turbo heeft amerikaanse papieren
Wat voor papieren? Dekbewijs of registratie?
gewoon een amerikaans stamboek papier
maar voor zo ver ik weet betalen de eigenaren
geen lidgeld aan amerika
turbo is verkocht en de nieuwe eigenaren zijn geen lid geworden van het stamboek
als de hengst niet ingeschreven staat , is er ook geen dekbewijs afgegeven en kun je ook geen papieren namens die hengst krijgenSorry Spatter, maar wat bedoel je hiermee? (zelfde taal andere uitdrukkingen)
er moet tegenwoordig DNA getest worden, van de vader en de moeder
Dat klopt, als het betreffende paard geen registratie heeft moet DNA getyped worden (parentage verification).
ik weet niet of de moeder van de merrie die ze wil kopen ook een amerikaanse appie is
Zips Meow is een echte Amerikaanse Appie en ook geregistreerd.
ik heb alleen de gegevens van turbo gegeven(vader/moeder) niet van de moeder van de merrieal met al schijnt het behoorlijk duur te zijn om nu nog papieren bij haar te krijgen uit amerika
Hoe ouder het te registreren paard, hoe duurder het wordt. Kijk even op de site van de ApHC
er zullen namelijk geen dekbewijzen opgestuurd zijn
zie mijn eerdere vraag hierboven, wat zijn dat dan voor papieren?
als je een merrie laat dekken moet de hengstenboer de dekgegevens opsturen naar amerika
tegenwoordig moet de hengst ook nog ieder jaar op DNA getest worden , net als de merrie trouwens
als dit allemaal niet gebeurd is wordt het dus een duur grapje]
is dat er alleen veulens geregistreerd kunnen worden als de eigenaar ook op papier de eigenaar is en hij jaarlijks de dekkingen doorgeeft. Als de huidige eigenaar van de hengst dus geen overschrijving op zijn naam heeft laten plaatsvinden, maar er wel mee dekt dan zijn alle veulens die daar uit voortkomen dus niet-registreerbaar.
Citaat:Heb je echt zo'n verknipt beeld van mensen met paarden die papieren hebben en shows lopen?
Sugarmiss schreef:
Ik vind het dus heel logisch dat TS zo'n vraag hier eens stelt.

Wat voor toverbalkleur ze ook krijgen, DNA verandert toch echt niet. VInd het wel vreemd, maar ja, zal het nakijken.
iski schreef:
Ja dus....
maar let op....
Wanneer ik een, zoals jij dat noemt, 'verknipt beeld' heb kan dat op 2 dingen duiden!
Of A: Ik ben gek, ik zie dingen die er niet zijn en verzin ze dus... (kwestie van fantasierijke duim),
Of B: Ik benoem dingen die ik zie en dan niet als incident maar als patroon.
Jij mag het zeggen.