[WN] beugels opsteken bij westernzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

beugels opsteken bij westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:08

dit is vast een hele domme vraag, maar ik wil het gewoon weten! bij een westernzadel, hoe steek je dan de beugels op? of steek je die niet op en laat je ze hangen? ik heb er echt totaal geen verstand van, rijdt er ook niet mee, maar ik wil het wel graag weten!

art

Re: beugels opsteken bij westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:11

Hihi, die laat je gewoon hangen, want die zijn hartstikke groot
Wel hang ik de rechterbeugel even over de zadelknop bij opzadelen, dan hoef je niet zo hoog en hard het zadel erover te zwaaien

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:13

haha zie je wel! dat dacht ik al! het leek me al zo onlogisch als die werden opgestoken. maar ja als ik eenmaal zo'n vraag heb wil ik het ook echt weten. dank je wel! weer wat geleerd

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:14

Ja is toch juist goed, als je dat vraagt, is geen domme vraag hoor Haha, ik vroeg me vroeger juist altijd af waarom beugels in vredesnaam opgestoken werden Heb altijd western gereden, dus ik weet niet beter

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:18

inderdaad alleen een beugel over de knop haken met opzadelen en de linker beugel op de knop haken met desingel vastmaken.
Ze hangen altijd los.... met alu beugels erg leuk.... ketsen tegen je schenen met lopen.... zucht...

Trouwens... met dressuur vroeger was ik ook al te beroerd om ze op te steken.... maar da's meer mijn eigen luiigheid

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:21

Hahaha, ik heb zelf nu geen alu beugels meer, maar toen ik die nog wel aan mn zadel had, had ik ook steeds blauwe knieen en schenen

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:45

Een niet gestelde vraag is pas een domme vraag!

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:46

Ik deed altjid 1 beugel over de knop en de andere over de zitting. Scheelde weer blauwe schenen

xena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:48

Djilan schreef:
Ik deed altjid 1 beugel over de knop en de andere over de zitting. Scheelde weer blauwe schenen

zo doe ik het nog steeds.ideaal en het scheelt je inderdaad blauwe plekken en pijnlijke scheenbenen

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:06

Ik vond het altijd jammer dat ik ze niet kon opsteken. Ik rijd veel buiten en ik gaf altijd door dat als mijn paard eens zonder mij aan zou komen lopen en de beugels waren opgstoken ik vrijwillig was afgestapt. (dus ik niet gewond oid ) Hingen ze nog dan konden ze mij direkt gaan zoeken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:09

Cornelie, deze ongeschreven afspraak hebben wij hier ook. Om dit met je westernzadel te kunnen doen, stop je voor een dagtocht 2 PTT-elastieken in je broekzak. Tijdens je rust doe je 1 beugel met de stieken om je zadelknop. Al peert je peerd er van tusssen , dat blijft wel zitten en voorkomt onnodige paniekpartijen.

Overigens laat ik bij de manegepaarden tijdens de rust (die lusjes van de beugelriemen willen wel eens te veel speling hebben of stuk zijn) de beugels gekruist voor het zadel leggen. Zelfde signaalfunctie.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 12:19

bedankt voor jullie reacties! eindelijk weet ik het

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:45

Handige tips voor de signalen...idd wat om mee te nemen bij een buitenrit.