Manege Beukers organiseerd weer eens oefencross, in Dijkgatbos!! Ik wil ze hier erg voor bedanken, dat ze dat toch maar weer even doen! De oefencross is volgens mij 23 of 26 februari.
2 jaar geleden heb ik voor het eerst meegedaan met Banjer. Toen wegezamelijk een rondje gingen lopen waren er al groepenbezig. 1 Vrouw bleef iets achter, die moest als laatste over hindernis 1. Toen begon haar paard te stijgeren!! Doodsbang schopte ze haar paard vooruit. Maar ze mocht nog niet wegenhield hem weer in. In paniek liep het paard achteruit en kwam klemte zitten tussen een boom en z'on schuin afgehakt paaltje. Weer stijgerde hij, en dit keer viel hij achterover, boven op deruiten en met zijn barst op het paaltje. Ik mocht niet kijken, mensendachten dat het paard gespiest was en de ruiter, omdat ze eerst niet bewoog dood was!! En dat op een oefencross. Gelukkig was dit beide niet het geval en nadat haar paard gekalmeerd was door een man die hem hadopgevangensprong ze er weerop, en reed ze de cross af met haar groepje. Maar nu wel rustig aan.
Dit zag ik op mijn allereerste keer *oefen*cross, en toen moest ik zelf nog rijden!! Gelukkig was iedereen een beetje over de schrik heen, en ging de cross goed!! Toch vraag ik me af.. Heeft die vrouw het niet een beetje verkeerd aangepakt? Njah, zolang jullie maar weten, cross is echt GRUWLIJK