[SGW] nieuwe VlV cup reglementen mss klaar in Wanroy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

nieuwe VlV cup reglementen mss klaar in Wanroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 08:40

Ik had een mailtje met wat ideeën gestuurd, zie hieronder mijn tekst en de reactie erop van de KNHS.

Hoi,
>
> naar aanleiding van het verzoek op eventing site over suggesties reageer ik graag. Ik vind het idee bijzonder leuk, maar ik denk wel dat het wat kan verbeteren.
>
> - een maximum aantal wedstrijden dat telt. Dus iets als de beste 10 resultaten over het hele seizoen, dit jaar zag je inderdaad dat combinaties die (erg) veel wedstrijden hadden gereden al snel hoog in het klassement stonden. M.i. kan het overbelasting in de hand werken.
ANTW: Dit gaan we inderdaad aanpassen.

> - De resultaten op het NK zouden zwaarder moeten tellen, alleen al omdat dan iedereen in een klassement wordt geplaatst. 12e worden van de 20 is nou eenmaal iets makkelijker dan 12e van de 76. Nu leverde een 17e plaats op het kampioenschap geen punten meer op, terwijl een 16e plek in (ik noem maar wat) Vlietlanden nog een punt was. Dat is raar.
ANTW: Ik begrijp dat dit raar overkomt, maar ik wil de VLV cup niet laten afhangen van het NK. Deze wedstrijd is al bijzonder vol, en de VLV cup probeert juist het resultaat over het gehele jaar te beoordelen.

> - En eigenlijk is het ook raar dat wedstrijden waar alleen Z en hoger wordt gereden (Varsseveld, Ede, Breda) wel tellen terwijl wedstrijden waar geen Z wordt gereden niet meetellen. Waarschijnlijk is dat omdat de Z ruiters toch al minder wedstrijden zullen starten ivm de zwaardere belasting, maar het komt wel vreemd over.
ANTW: Dat klopt, paarden op 1* en 2* niveau lopen minder wedstrijden, om deze toch een kans te geven tellen de wedstrijden op dit niveau wel mee. Als je kijkt naar de uitslag van 2005 dan zul je zien dat deze combinaties zeer moeilijk hoog eindigen in de VLV cup.
>

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:55

Wel goed dat je een reactie hebt gekregen.

Maar eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat er mensen zijn die zomaar elke SGW gaan starten om dat geld van de VLV te winnen. Zo rijk wordt je er nou ook niet van. En al zeker niet als je het inschrijfgeld en de reiskosten van alle wedstrijden weer eraf trekt.

Natuurlijk is de eer van het winnen ook leuk, maar dat hoeft niet ten koste van je paard te gaan.

Ben benieuwd naar het reglement, maar we gaan volgend jaar echt niet voor de VLV bewust meerijden.

g0otje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:04

Ik ben het niet helemaal met jullie eens, want ik geloof dat het hoogste aantal wat er gereden is dit jaar 12 wedstrijden is. Dat zijn er maar 2 meer dan het maximum wat jullie in gedachten hebben. Daar raakt een paard echt niet eerder geblesseerd door.
Overigens ben ik het wel eens met een maximum te stellen, maar dan zou ik het maximum al bij 8 wedstrijden houden. Zodat echt heel nederland mee kan doen, er zijn namelijk ook mensen die geen uren gaan rijden om naar een sgw wedstrijd te gaan, denk aan mensen uit Friesland ofzo. Door minder wedstrijden te nemen hebben deze mensen ook wat meer kans.
gr

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 09:15

ik heb nergens een aantal genoemd L0ve, alleen een voorbeeld. persoonlijk zou ik dan naar nog minder gaan, een stuk of 6.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:27

Ik denk dat een stuk of 6 idd het beste is. Zo kunnen ze de mooiste wedstrijden ervoor uitzoeken en de wedstrijden die laten we het gewoon eerlijk zeggen prut zijn overslaan.
En als je 6 wedstrijden hebt kan iedereen juist die uitzoeken en krijg je ook een daadwerkelijke competitie.

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:11

Overigens, de nieuwe reglementen voor de Vive la Vie Eventing Cup zijn gereed. Te vinden op de SGW-eventing site.
Heel veel aanpassingen zijn er niet. Het belangrijkste is dat de beste tien resultaten zullen tellen.

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 19:16

peanutbutter schreef:
Ik denk dat een stuk of 6 idd het beste is. Zo kunnen ze de mooiste wedstrijden ervoor uitzoeken en de wedstrijden die laten we het gewoon eerlijk zeggen prut zijn overslaan.
En als je 6 wedstrijden hebt kan iedereen juist die uitzoeken en krijg je ook een daadwerkelijke competitie.

Ik ben wel benieuwd welke wedstrijden volgens jou echt prut zijn?

Ik vind dat ze geen wedstrijden aan moeten wijzen, want dat is valse concurrentie ten opzichte van andere wedstrijden, Zoals nu, je beste 10 resultaten, dat vind ik wel goed. Dan kunnen mensen gewoon hun eigen planning afwerken. Ik denk eigenlijk niet dat er veel mensen zijn die hun wedstrijdplanning aanpassen vanwege de VLV, of opeens meer wedstrijden gaan rijden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen

patsmu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 10:02

En dat FEI *-**-*** wedstrijden ook mee gaan tellen in het buitenland!