[WN] misschien een raar vraagje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yashmine

misschien een raar vraagje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:11

hallo allemaal,

ik ben een jonge meid van 21 en wil graag gaan western rijden,
hiervoor heb ik gewoon paardgereden dus western is helemaal nieuw voor mij, nu mijn vraag; als ik nu mijn eerste les krijg wat voor kleding kan ik dan het beste dragen?

b.v.d.

groetjes

Broady

Re: misschien een raar vraagje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:22

Hey wat leuk!! Waar ga je rijden?

Het handigste is om gewoon een spijkerbroek aan te trekken en een paar schoenen met een hakje... (dus geen pumps ofzo.. )

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:31

Als je niet gewend bent om in 'zo maar' een spijkerbroek te rijden zou ik lekker mijn rijbroek aan doen en een paar stevige iets hogere schoenen (bergmodel).

yashmine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:35

hey wat leuk dat ik al snel antwoord krijg, bedankt daarvoor
ik ben van plan om op manege kalverhoek te gaan rijden dat is voor mijn het dichtsbijzijnde ik heb al tijd al westernrijden willen doen en nu ben ik het ook echt van plan om het te gaan doen het lijkt me zo leuk ik zou het ook erg leuk vinden om met andere te praten over westernrijden of over andere westernactiviteiten.

groetjes

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 14:43

pas op, werkt verslavend...
Welkom op het westernforum!
Voor je eerste les zou ik me nog niet zo drukmaken om de 'juiste' kleding, zoals sugarmiss al zei trek lekker je rijbroek aan dat is comfortabeler dan een spijkerbroek, want het omschakelen op zich is al 'moeilijk' genoeg en niet alle spijkerbroeken zijn geschikt om mee te rijden, met je rijboek rij je je in ieder geval niet zo snel door.
Veel plezier!

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:50

Ik rij inmiddels al bijna 1 jaar western, de eerste maanden heb ik gewoon met een rijbroek gereden en soms met een spijkerbroek.

Nu rij ik wel alleen met een spijkerbroek, is uiteindelijk toch iets warmer dan rijbroek buiten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:29

Ik vind een spijkerbroek net zou koud als welke andere broek ook. Met dit weer doe ik lekker mijn Thermo-broek aan

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:31

Je kan het beste een spijkerbroek nemen zonder stiksels en naden aan de binnenkant..
Daar zit ook nog een heel verschil in
Verder indd schoenen met een hakje.. Ik draag zelf leren johdpurlaarsjes..

Ik vind een spijkerbroek ook prettiger als een rijbroek.. Is niet zozeer warmer maar ik vind het lekkerder zitten

edit: Ik bedoel van die naden die over elkaar gestikt zijn.. Snappen jullie me nog

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:33

Ik zou voor een spijkerbroek gaan en stevige bergschoenen met een hakje. Als je met sporen moet rijden is het wel handig als de laarzen een richeltje hebben waar de spoor op rusten kan.

Als je voor een spijkerbroek gaat, kies er dan eentje met een enkel gestikte naad aan de binnenkant van je been. Een dubbelgestikte naad kan heel snel voor schuurplekken zorgen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:37

Cassidy schreef:
Ik zou voor een spijkerbroek gaan en stevige bergschoenen met een hakje. Als je met sporen moet rijden is het wel handig als de laarzen een richeltje hebben waar de spoor op rusten kan.

.

Ik denk niet dat je gelijk de eerste keer met sporen rijd.

Toen ik voor de eerste keer western reed had ik gewoon een rijbroek aan met mijn laarzen, dat gaat prima

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:19

Sugarmiss schreef:
Ik vind een spijkerbroek net zou koud als welke andere broek ook. Met dit weer doe ik lekker mijn Thermo-broek aan

Ik nog niet Mijn rijbroek liet te veel koude lucht binnen vind ik

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:23

nielsd schreef:
Cassidy schreef:

.

Ik denk niet dat je gelijk de eerste keer met sporen rijd.

Toen ik voor de eerste keer western reed had ik gewoon een rijbroek aan met mijn laarzen, dat gaat prima

Ik zeg dit ook voor het geval dat de TS nieuwe laarzen wil aan gaan schaffen. En ik ga er dan ook van uit dat het niet bij een keer blijft
Rijden in een rijbroek heb ik ook gedaan, en dat gleed echt alle kanten uit. En met gewone rijlaarzen had ik al helemaal geen contact met mijn paard.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:25

Cassidy schreef:
Rijden in een rijbroek heb ik ook gedaan, en dat gleed echt alle kanten uit. En met gewone rijlaarzen had ik al helemaal geen contact met mijn paard.

Zo heb ik mijn wilde rit met een rijbroek niet ervaren
Rijbroek en rij/stalschoenen had ik toen aan

iski

Re: misschien een raar vraagje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 17:35

ehhhhh....rare, evenals domme, vragen bestaan niet....alleen maar rare en domme antwoorden..