Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Een half jaar is over het algemeen wel het minste wat je kwijt bent met een peesblessure. Maar het is voor ons achter de pc natuurlijk totaal onmogelijk in te schatten of er blijvende schade is, of het herstel 100% was, en of de conditie van het been wel 100% was voor de blessure ontstond.
Ik neem aan dat je bij een goede kliniek geweest bent en vertrouwen hebt in je veearts? Dan zou ik het hem/haar voorleggen, in samenspraak een revalidatieprogramma opstellen, en eventueel een evaluatiemoment inbouwen.
Veel succes!
Sonja schreef:Ik ben eigenlijk niet anders gewend dan dat er na een dergelijke blessure wel een revalidatieplan opgesteld wordt...
SuperrrPaint schreef:bedankt voor jullie reacties, geeft me toch weer even een beeld van hoe iemand anders er over denkt, ik heb nog genoeg te oefenen in de basis dus dat stoppen en spinnen stel ik toch nog wel uit tot over een jaar
Sonja schreef:SuperrrPaint schreef:bedankt voor jullie reacties, geeft me toch weer even een beeld van hoe iemand anders er over denkt, ik heb nog genoeg te oefenen in de basis dus dat stoppen en spinnen stel ik toch nog wel uit tot over een jaar
Zouden meer reiningruiters moeten doen }> Wordt de sport niet slechter van
Mijn paard heeft in april 2004 een peesblessure gekregen in de wei: een scheur(tje) in de oppervlakkige buigpees. Ik heb me toen strict aan het advies van de veearts gehouden. Bonanza heeft 6 weken alleen maar op stal gestaan. Hij mocht er alleen uit om te koelen op de wasplaats. Daarbij kreeg hij een (duur!!) voedingssupplement om de genezing te bevorderen. Na 6 weken kregen we het volgende programma:
Gelukkig begreep hij dat wel.