ik rijd mijn paardje al dik een jaar western en ben het dressuur matige eigenlijk aan het verwaardelozen. Dit komt o.a omdat mijn paard een hekel heeft aan dressuur (ik denk vanwege de gedwongen sfeer bij de vorige eigenaar) en ik geen bak tot mijn beschikking heb.
Ik rij bijna altijd in het bos of in de wei en de laatste tijd helemaal niet meer met dressuur spullen.
Nu willen mijn vriendin en ik in de wei een kleine los gooi bak maken om ook in te freestylen... (zie topic houtsnippers).
Ik heb nu laatst voor het eerst met mijn freestyle halster (zo'n geknoopt touw halster) gereden en western zadel.
Is dit een bestaande combinatie (heeft het een naam?) en heeft iemand tips voor het rijden met deze combinatie?
Ik ben trouwens aan het sparen voor een boomloos zadel, maar dat kan nog wel even duren voor dat ik dat geld bij elkaar heb...
Bedankt alvast
Groetjes Pirelli girl

dat heet de "MilenaenSonjagaanlekkerkarren-optoming" 
i.v.m een naam voor de rijdstyle! Ik merk ook dat mijn paard het fijn vind zonder bit te rijden. Hij heeft meer aandacht voor mij! Dit lijkt mij een goed teken. Als ik met mijn western hoofdstel rijd, is dat zonder keel en neus riemen. Alleen een sperriempje voor het bit.