[WN] Eb en vloed bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodiesjewel

Eb en vloed bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 14:55

Wie heeft er ervaren betreft een eb en vloed bodem in een buitenbak?

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:27

Mijn buren hebben zo'n bak. Ik heb er zelf nooit ingereden.
Wat ik wel zie is dat het bij hun na regen erg vaak alleen maar vloed is. Oftewel hun bak staat vaak voor een deel blank.
Wij zelf hebben een gedraineerde bak met zand en daaroverheen houtsnippers (megatop) en we kunnen altijd rijden.

Maar als je slidingsstops wilt maken dan zijn beide bodems niet echt geschikt.

Sunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:38

Ik kan me herinneren dat er een hele tijd geleden een topic was over wat een goede westernbuitenbak zou zijn. Er waren toen wat mensen wat aan het experimenteren. Zijn daar nog resultaten uitgekomen? Wij gaan volgend jaar ook een nieuwe buitenbak aanleggen en weet eigenlijk niet goed wat voor een bodem we moeten aanleggen. Iemand suggesties?

Skuye

Re: Eb en vloed bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:13

daar was een poosje terug een heel artikel over in de western horseworld of de quarter ik zal eens zoeken ................

kimmie1018

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:16

ik heb hier heeeele goede evaring mee. bij mn verzorgpaard hebben ze er eentjuh en ik kan er altijd in rijden

xx kimmie

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:04

Hele goede ervaring mee. Zeer geschikt voor pleasure-paarden, maar ook goed in te reinen als je 'm maar vaak sleept en niet te nat laat. Het is even uitvogelen hoe je de pomp in moet stellen, maar dan heb je een super bodem. Na een dag regenen staat hij inderdaad blank, pomp aan en na een nacht weer helemaal toppie...

Bijkomende voordeel: de gemeenten zijn op oorlogspad wat paardenhouderij betreft. Een van de dingen die ze aan willen pakken is dat je geen vreemd materiaal in de natuur mag brengen. Dus achterbergbodems en van die rubbersnippers in buitenbakken gaan ze moeilijk over doen. Eb en vloed bodem is alleen zand, daar krijg je dus minder snel problemen mee...

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:19

Onze bak valt in de wintermaanden ook niet te rijden. Geen stukje droog meer. Bah Bah en nog eens bah. Moet nog zoveel trainen

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:20

Ik heb buitengewoon goede ervaring met een eb-en-vloed-bak.....al het regent is het vloed maar een paar uur zon en het is overduidelijk eb...

Maar ja, my opinion is useless to start with...ik rij sowieso niet in de bak maar in het bos...en daar is het voortdurend eb/vloed.

Mijn advies? Ga lekker aan het strand rijden (optimale eb/vloed-bak) en hou de centen voor zo'n dure bak lekker in de zak...of ga er een goed van op vakantie...of nog beter...koop voor je paard een ruime uitloopstal...of (en da's mijn beste advies) doe alles tegelijk....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:43

Citaat:
Maar ja, my opinion is useless to start with...ik rij sowieso niet in de bak maar in het bos...en daar is het voortdurend eb/vloed.
Eb & vloed in het bos, gebeurt dat ook onder invloed van de maan?

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:05

Wranglerbutt schreef:
Citaat:
Eb & vloed in het bos, gebeurt dat ook onder invloed van de maan?

Ja....dat en de weerwolven....ahoooooooooowwww

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 17:01

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 19:39

Een eb en vloed bak? Ik dacht dat dat alleen voor zeepaarden was!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:00

Hier is ook een topic over geweest weet alleen niet of hij hier stond of op paardenpraat