[WN] Gezocht:Informatie/ervaringen over de barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missymb

Gezocht:Informatie/ervaringen over de barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-05 23:40

Ik weet niet of deze in het goede topic staat dus als het niet hier hoort sorry, en misschien kan hij dan verplaatst worden.

Omdat het me fijn lijkt om zonder zadel te kunnen rijden maar toch wat ondersteuning prettig vind, ben ik aan het overwegen een Barebackpad of soortgelijk iets aan te schaffen, alleen weet ik er niet zo heel veel van af, wanneer je deze kan gebruiken, heb je daar speciale (rij)ervaring voor nodig, is het voor het paard prettig en kunnen ze nou wel of niet met beugels gebruikt worden en wat daar de voor/nadelen van zijn, en kunnen deze pads, of beugels los gebruikt worden, door zelf een pad/deken eronder te leggen.

Ben benieuwd naar de ervaringen hiervan.

Groetjes marjon

HCRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 00:16

hoi Marjon, ik heb een tijdje barebackpads uit amerika meegnomen omdat deze van hele goeie kwaliteit zijn (heb ze helaas niet meer)

om te beginnen zou ik nooit voor een pad met beugels kiezen, mocht je uit onbalans raken is het beter dat je van het paard afglijd dan dat je steun zoekt in je beugels paard nog harder gaat en er alsnog vanaf valt omdat de pad gaat schuiven.

De pads die ik had waren van onder van wol voor goeie ventilatie en zweetopname en de bovenkant van dik suede.
Vooral het suede vond ik erg prettig omdat dit toch wat stroef is en vooral met een spijkerbroek had je dan toch wat meer grip en glij je niet alle kanten op.

Je leert er wel goed je balans vinden maar wat ik wel vaak zie is dat sommige dan steun gaan zoeken met de teugels waardoor je weer onbedoeld hard in de mond kan zitten ( probeer dus met een halster te rijden als het kan)

succes groetjes Marion

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 09:46

viewtopic.php?f=4&t=493642
Redelijk vers topic.

Aan wat Kokopelli zegt valt weinig toe te voegen. Goekope BBP's glijden snel en die beugels zijn ronduit gevaarlijk.
Verder heeft een BBP geen ruggegraadvrijheid en zijn dus niet geschikt voor lange ritten, al is dat ook wel afhankelijk van de rugvorm van je paard.
Hier viewtopic.php?f=34&t=506447&hilit= staat een overzicht van alles wat 'boomloos' is, misschien is dat een idee.

missymb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 20:24

Dank je wel voor de link!!

GuusHinnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:26

hey marjon
ik zag toevallig je vraag
renske en ik hebben een barebackpad, die van emiel voest, wel zonder beugels, en ik geloof dat renske er over zit te denken om hem te verkopen, maar dat weet ik niet zeker, maar nu we een barefoot hebben had ze het erover.
je kunt hem in ieder geval wel een keer proberen.
ik denk dat het wel super lekker zit op jou ronde rebel.
vraag maar eens een keer op stal als ik er ben kun je het proberen.
groetjes Ellen

missymb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 01:12

hey ellen

Tnx!! ben benieuwd!!