[WN] ervaringen equine legacy boots?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

ervaringen equine legacy boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 11:48

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik vroeg me af of iemand van jullie ervaring had met deze beschermers.

Wij rijden ijslanders en gebruiken regelmatig western spullen. We gebruiken de Prof. Choice ballistic boots elke dag en zweren erbij. Ook de staartbeschermer voor transport is super. De SMB II boots hiervan had ik ook gezien en dacht erover ze te bestellen, toen ik deze equine legacy boots tegenkwam. Deze schijnen vooral voor Barrel Race gebruikt te worden.

Wie heeft ervaring met deze beschermers, ik weet dat ze tussen de 50 en 60 dollar kosten + verzendkosten uit de USA. Zijn ze ook in nederland te krijgen? Welke maat zou ik nodig hebben voor ijslanders (tussen de 1,30 en 1,40)? Voor de ballistics hebben we M, maar deze?

Alvast bedankt!

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:21

Ik heb ze en ze zijn wat mij betreft vergelijkbaar met de elite versie van prof. choice, fijne boots en geven goede ondersteuning. Bovendien worden de benen niet erg warm en ze schuren niet, mijn paard heeft snel plekken van beschermers.

Irene K.

Re: ervaringen equine legacy boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:36

Zijn t die van Classic Equine?
Zijn perfect! Ik heb ze voor mijn quarter, kleinste maatje, voor voor en achter. Ze blijven heel goed zitten, zakken niet af. Ik gebruik ze zelfs voor op de trailer. Het omdoen neemt ff tijd in beslag, er zitten 4 klittebanden op en die plakken zo goed, dat ze overal aan blijven plakken. Als ze eenmaal een "beetje vies" zijn valt dat wel mee. Het is van heel fijn zacht materiaal.
zie ook: http://www.thetackstop.com/equine1.htm
Succes Irene

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 13:12

Deze bedoel ik inderdaad!
Dus ik zou ook de kleinste maat moeten hebben begrijp ik hieruit?

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:18

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 13:39

Voor mijn arabiertje (1.48m) gebruik ik de m maat, deze maat gebruik ik ook voor prof choice beschermers. Erg afhankelijk van het paard dus.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 14:04

Hmmmzz, dan denk ik dat M de goede maat moet zijn. De springschoenen zijn ook M en een arabiertje heeft over het algemeen dunnere beentjes dan een ijslander, ook al zijn deze ruim 10 cm kleiner.

aline2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:02

Voor zover ik weet heeft Everlien van Euro-horse deze boots in haar assortiement kijk maar eens op haar site.
Gr. Aline