Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jos schreef:om dit te doen met als uitgangspunt voor de angstige ruiters zou ik zeggen nee.
maar ik ben er wel voor om dit op beginners wedstrijden te doen.
en dan niet om de angstige ruiter over de streep te trekken maar omdat ik merk dat de pleasure door de galop vaak erg rommelig wordt, bij de hele beginners natuurlijk.
niet omdat de ruiter bang is , maar omdat het paard nog niet goed galoppeerd en dan vooral in een groep.
bij de horsemanship is kan je de galop gewoon in het proefje houden, dan rijd je alleen en is het vaak veel makkelijker.
Vippie schreef:Een angstige ruiter zal ook zonder galop angstig blijven. Die heeft in mijn ogen nog niks op een wedstrijd te zoeken, westrijdstress zorgt voor meer angst, niet eerlijk tegenover het paardje.
Viv
Sugarmiss"]
[quote="Vippie schreef:Een angstige ruiter zal ook zonder galop angstig blijven. Die heeft in mijn ogen nog niks op een wedstrijd te zoeken, westrijdstress zorgt voor meer angst, niet eerlijk tegenover het paardje.
Viv
Blaze schreef:de Walk and Jog for adults is gewoon een goed begin voor zowel de beginnende ruiter als ook voor een jong paard of een zenuwachtig paard
zo kunnen beiden wennen aan de wedstrijden en toch meedoen zonder dat je 1 week niet slaapt omdat de galop nog niet lukt.![]()
ben er helemaal voor