[WN] Ik heb me 1e westernles gehad en me haflinger ook :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Ik heb me 1e westernles gehad en me haflinger ook :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 22:33

Donderdag heb ik me eerste western les gehad! met me haflinger die er ook niets van kan echt heel erg cool! gewoon stilstaan wat ze normaal dus absoluut niet wil want het is een crossmonster! en ook gewoon achteruit lopen zonder aan de teugels te moeten hangen haha.. Niet meer verkeerd aanspringen in de galop! echt onwijs leuk! Ik ga nu 1 x in de 2 weken lesje met der pakken.. Het ging echt zo goed! en ze vond het zelf ook heel erg leuk! alleen ik had echt zo'n spierpijn is natuurlijk heel anders als dressuur. Ik snap niet waarom ik niet eerder lessen heb genomen!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 08:47

Smurfie wat fijn dat je het zo leuk vond.
Welkom bij de westernruiters

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:24

Ik zou me wel eens serieus achter de oren krabben waarom het nu ineens WEL gaat en hiervoor niet....
(is nl niet zo'n groot compliment voor zowel je instructeur als jezelf als ruiter...)
Maar leuk dat je 't zo gevonden lijkt te hebben met western. Ben benieuwd of je een stayer bent. We kunnen wel wat leuke koudbloeden erbij gebruiken in de westernwereld

Jolande

Re: Ik heb me 1e westernles gehad en me haflinger ook :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:20

Sonja schreef:
Ik zou me wel eens serieus achter de oren krabben waarom het nu ineens WEL gaat en hiervoor niet....
(is nl niet zo'n groot compliment voor zowel je instructeur als jezelf als ruiter...)

Misschien omdat ze de hulpen nu anders moet geven dan bij de dressuur en dat dit beter wordt begrepen door het paard?
Maar wat doet het er nou toe, als je maar lol hebt en het paard het beter doet is het toch prima! Harstikke fijn voor je Smurfie, heel veel plezier en welkom bij de westernclub

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:12

Sonja schreef:
:?
Maar leuk dat je 't zo gevonden lijkt te hebben met western. Ben benieuwd of je een stayer bent. We kunnen wel wat leuke koudbloeden erbij gebruiken in de westernwereld

Omdat de hulpen goedgaan en ze der ook veel meer plezier in heb en een stuk relaxter was met de les... En voor mezelf geen compliment? dat maakt niet uit hoor ik zie liever vooruit gang en dat ik het zelf goed doet dan dat ik maar zit aan te klooien want ik vind het voor mezelf wel een compliment omdat ik het nu wel kan

Ik geef maar een voorbeeld.. gister had ik springles.. Mevrouw was niet te houden.. en ging af als een torpedo :| Ze ging der zelfs keihard vandoor en lopen bokken... en dat gebeurt wel eens vaker hehe....

Met de westernles heb ik totaal geen problemen met haar gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 13:30

Maar probeer dan voor jezelf eens te beredeneren WAAR dat grote verschil nou in zit? (tenminste, als je je inzicht wilt vergroten en er wat van wilt leren ipv alleen genieten van wat je hebt gekregen, dat verschilt van mens tot mens natuurlijk en dat is ook prima)

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:53

Ik probeer me kennis altijd te verruimen in verschillende takken van de sport

Dingen leren is toch zoiezo al leuk? teminste dat vind ik.. en als ik en me paard dingen leren op een zodanig andere manier en het slaat voor ons beide goed aan dan is het toch een super gevoel!

Ik kan wel alleen dressuur rijden of Springen of weet ik veel wat dat maakt niet uit.. Maar ik hou gewoon van dingen varieren..

De technieken zijn totaal anders en die slaan op Robin gewoon veel beter aan. en bij mij trouwens ook omdat ik nu zelf veel meer ontspannen op me paard zit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:01

JUIST daarom is het zo leuk om erachter te komen wat dus het 'werkzame' ingredient van je westernles was. Als je daar achter bent, is het nl vaak ook in andere disciplines toe te passen.

Oftewel: heb je nu duidelijkere (beter te begrijpen) hulpen gegeven? Of zat je bv door het andere zadel zelf rustiger, waardoor je paard beter tot ontspanning kwam? Of was je handhouding heel anders doordat je nu met splitreins moest werken?

Je geeft zelf al aan dat je meer ontspannen zat. Komt dat door de zit van je zadel, of was je blij dat je geen kniewrongen meer voelde, of was die knop voor je een lekker safe gevoel?

Als je daar goed over nadenkt, wordt je ZO veel wijzer!!!

Smurfie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:56

Nahjah ik kreeg duidelijke instructies Ik denk dat ik zelf wat minder gespannen zat omdat het voor mij ook nieuw is en voor haar ook en ik ben normaal altijd bezig met van jah doe ik het wel goed.. En omdat we allebei beginners zijn en ik de goede aanwijzingen kreeg
en ik ook het gevoel zelf had van het gaat goed..was ik wat relaxter.. alleen met galop zat ik der een beetje verkrampt op omdat ik weet dat ze op de linkerhand altijd keihard ervan door gaat en ik ben toen wel zelf relaxter gaan zitten en toen helemaal niets aan het handje.. Maar ze is zelf nogal heethoofd hoor ze word door springen erg opgefokt enzo...

Het leuke is.. omdat ik nu weer wat geleert heb kan ik het dus ook een beetje combineren met bijv de dressuur als ze het niet wil doen op de dressuur manier :d

En het zadel zit gewoon 10 keer relaxter en der word niet gelijk heel erg veel van je verwacht.. In de dressuur en springen moet je je onwijs lopen bewijzen anders ben je weer diegene die niet kan rijden enz enz.. en daar hou ik gewoon niet van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:36

Behalve over rijden heb je dus ook weer iets over jezelf geleerd. Dubbele winst en dubbele lol dus! Goed hoor!!!