[WN] zadelmarkt...??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sunflower_05

zadelmarkt...??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 20:10

Ik ben voor mijn amerikaansa appaloosa op zoek naar een nieuw western zadel. Tijdje terug heb ik mijn Billy Cook omgeruild voor een ander zadel, maar die past ook niet goed. Nu kwam ik toevallig op de site van zadelmarkt..waar ze o.a. westernzadels verkopen. Ik ben ondertussen ook zelf bij die winkel geweest en ik heb nog een beetje twijfels. Het is wel goedkoop, maar is het ook goed? Daarom wil ik graag weten of er mensen zijn die daar een westernzadel hebben gekocht en wat hun ervaringen zijn? Ze verkopen daar o.a. het merk mustang...ook wil ik graag weten wat de ervaringen zijn van de mensen die dit merk zadel hebben gekocht...ook al is het eventueel bij een ander adres!

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:16

Je hebt terecht twijfels. Er staan heel veel topics over zadelmarkt op bokt. Ik zou zeggen zoek die even op.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:17

gebruik idd even de zoekmachine,
gellof dat er neit veel bokkers zijn die enthousiast zijn over zadelmarkt...

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:43

Idd al veel te veel topics over geweest. Ik heb maar 1 uitspraak over die zadels "Die bodem van karton" (en dan graag uitspreken met een Italiaans accent )

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:46

Ik heb er zo'n combi-hoofdstel weg.
Dat is een kruising halster-hoofdstel zodat ik onderweg mijn paard kan vastzetten en ook het bit kan ik er handig afhalen.
Het is een grof model, maar goede kwaliteit leer.
Van de zadels weet ik niets. maar ik geef toch de voorkeur aan een merkzadel.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:56

Vraag je eens serieus af WAT het KAN zijn voor die PRIJS !!

Alleen een goede leren huid kost al wat die zadels in totaal kosten. En daar komt dan nog bij de boom, hardware en beugels én het verantwoord c.q. vakkundig in elkaar zetten.

Dat het uit India komt en een massa (kinderarbeid)produkt is zal ongetwijfeld de prijs drukken, maar ik zou liever voor een goede 2e hands merkzadel gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:04

ik zou idd ook voor een goede 2ehands gaan... mag geen namen noemen, maar er is een dame die met een grote vrachtwagen door NL rijdt met een heleboel westernspul.... zij is erg kundig en heeft erg goede kwaliteit spullen....

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:21

En om haar niet te bevoordelen ten opzichte van anderen
Er zijn er meer die dat doen

@sunflower_05: ik begrijp dat je nu dus al aan je 3e zadel toe bent
Als je paard zo veel van vorm veranderd zou je je eens op een boomloos zadel kunnen oriënteren.