[WN] hoe zit dat met die broek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ik_jolanda

hoe zit dat met die broek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 19:58

hey

ik ben sinds kort aan het westernrijden (bij de Greup). Ik ben er nu een paar maandjes mee bezig en ik ga maar eens een westernoutfit aanschaffen. Maar ik zit met die broek. Want kan het met elke spijkerbroek uit elke winkel of moet ie uit een speciaalzaak komen? En bij het laatste, waarom dan? En mag het ook met een stretchbroek? Graag jullie mening want ik kom er zelf niet uit vrees ik... Heb het al aan meerdere mensen gevraagd maar ik hoor overal wat anders.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:02

Iedereen heeft daar ook zijn eigen ideëen over. De ene rijdt alleen met merkbroeken, de ander rijdt net zo lekker met een simpele broek van een goedkope zaak.
Hij moet iig lang genoeg zijn zodat je met gewoon staan 'rimpels'in de pijpen hebt zitten, dan zit hij op het paard precies zoals het hoort

Zelf rij ik met Steeds jeans, een spijkerbroek speciaal gemaakt voor het paardrijden. Deze heeft geen binnennaad.
Vergelijkbaar met een Jodhpurbroek.

iski

Re: hoe zit dat met die broek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:03

ik_jolanda schreef:
hey

ik ben sinds kort aan het westernrijden (bij de Greup). Ik ben er nu een paar maandjes mee bezig en ik ga maar eens een westernoutfit aanschaffen. Maar ik zit met die broek. Want kan het met elke spijkerbroek uit elke winkel of moet ie uit een speciaalzaak komen? En bij het laatste, waarom dan? En mag het ook met een stretchbroek? Graag jullie mening want ik kom er zelf niet uit vrees ik... Heb het al aan meerdere mensen gevraagd maar ik hoor overal wat anders.

Heel simpel...zoek een broek die 1 of twee maatjes te lang is (vanwege het 'opkruipen' wanneer je te paard zit) en die geen dubbele zoom aan de binnenkant heeft....veroorzaakt drukplekken.

Meest gebruikte merk is Wrangler maar er zijn ook (goekopere) merken die de dubbele zoom aan de buitenkant hebben.

En verder mag het elke soort stof zijn hoor...Alleen lijkt me zijde wat lastig...glij je zo van je zadel af in de eerste de beste bocht

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:26

ik draag een gewone goedkope strechjeans van 30 euro!
verslijt er een paar per jaar maar dat mag voor die prijs
je hoeft het echt niet duur te zoeken, zeker niet in het begin
ik heb de eerste jaren met cowboylaarzen uit de gewone schoenen winkel gereden, gingen ook een paar jaar mee

wat ik erg belangrijk vind is dat je met laarzen rijdt en niet met gympies of zoiets
en een goede cap is ook belangrijk, misschien wel het allerbelangrijkste!

Genta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:13

Ik draag meestal een soepele, (als ik sta) te lange Wrangler, die heeft een enkele naad aan de binnenkant. Maar ik heb ook een tijd met een spijkerbroek van Esprit gereden die een dubbele naad aan de binnenkant had en daar had ik ook geen last van. Ik denk dus dat het merk niet veel uitmaakt.

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 22:53

Sugarmiss schreef:
Iedereen heeft daar ook zijn eigen ideëen over. De ene rijdt alleen met merkbroeken, de ander rijdt net zo lekker met een simpele broek van een goedkope zaak.

Ik verkies beide,een merkbroek voor weinig

lilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:01

Moet je kijken op www.cowboystack.com

daar zijn de wranglers de origanal en de slim fit maar 50 euro.
als je op commercieel van bokt kijkt zie je dat er een aktie is voor kerstinkopen via het internet, met 10% korting plus nog extra's.
groetjes lilian

Toekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 00:23

Ik rijd met allerlei verschillende merken. Heb bijvoorbeeld een broek van Cars die fijn rijdt, maar mijn voorkeur gaat tot nu toe naar mijn twee spijkerbroeken van Twinlife. Dat is overigens het kledingmerk van Frank en Ronald de Boer.

Dat je van iedereen iets anders te horen krijgt, is niet gek. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur. Succes!

Kaunos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:09

Citaat:
Ik verkies beide,een merkbroek voor weinig

Ik ook, voor 30 euro per stuk in de outlet-winkel ben ik klaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 15:14

Stretch of niet, is eigen voorkeur. Ik heb ze met en zonder stretch en heb eigenlijk niet echt een voorkeur. Als ze maar strak genoeg zitten. Tja, en lang genoeg zijn natuurlijk. Niks zo'n dom gezicht als een ruiter met blote benen

Tip voor mede-lange-benen-eigenaren : bij MS mode hebben ze lengtematen voor weinig geld. Wel met dikke naad binnen, maar daar heb ik gelukkig totaal geen last van.

Bloempjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:15

Whoehoe nog een Greuper
Maar broek is vooral eigen smaak.. De ene rijd alleen maar in spijkerbroek.. of alleen ma,ar in stretch.. Ik zelf ben ook nog wel zo eigenwijs om in gewone kleding te rijden..

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 17:28

lilian schreef:
Moet je kijken op www.cowboystack.com

daar zijn de wranglers de origanal en de slim fit maar 50 euro.
als je op commercieel van bokt kijkt zie je dat er een aktie is voor kerstinkopen via het internet, met 10% korting plus nog extra's.
groetjes lilian

Dat vind ik knap prijzig... neuzen op ebay levert vaak wel wat op. Zo heb ik een splinternieuwe zwarte 13 mwz gekocht voor $6 (exl. verzendkosten dan wel), voor €54 koop je ze hier in nederland.

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:31

Kijkaan....altijd zijn het toch weer die Wranglers....en niet geheel ten onrechte.

Maar wil je ze goedkoop, en wie wil dat nou niet, ga ze dan gewoon zelf halen in de US. Duur? Nou, het is maar hoe je het bekijkt. Op vakantie gaan doe je meestal sowieso al, een ticket (off season) heb je al voor zo'n € 450.

En neem je dan 5 wranglers mee voor ongeveer $ 27 p/st (nog geen € 25) dan heb je voor een paar jaar genoeg en ben je relatief goedkoop uit. Je hebt ze dan voor de helft van de prijs en het geld dat je uitspaart trek je af van de prijs van je ticket.

En ben je er dan toch, kijk ook eens naar al die prachtige shirts, laarzen, hoeden....kortom alles wat je toch al wilde kopen maar daar èn goedkoper is èn groter assortiment kent. Want niets ten nadele van de Nederlandse Ondernemers/sters die hier een Westernstore hebben maar tegen de inventaris van b.v. een filiaal van Sheplers kunnen we hier toch niet op. En dat hoeft ook niet.

Dus veel broeken kopen.....Oh ja, rest nog 1 ding....die 5 jaar dat je er mee vooruit kunt mag je niet teveel van gewicht/omvang veranderen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 19:27

En bij de Douane niet aangehouden worden, want niet alles mag je zondermeer uitvoeren en zeker niet gratis

ik_jolanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 19:32

5 wranglers= voor een paar jaar genoeg?
zijn die dingen zo snel versleten dan?

verder bedankt voor de reacties
weten jullie trouwens ook een goeie winkel waar ik die broeken kan kopen (zo dicht mogelijk in de buurt van Vlaardingen graag)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 21:51

Ik kan nooit een mooie Wrangler vinden die lang genoeg is. Normaal rijd ik wel met andere merken maar voor wedstrijden enzo heb ik toch wel graag een Wrangler. Ik heb nu een Kate 29/34; Die zit heel mooi maar is voor rijden te kort. Een maat langer is er niet. Ik heb ook de Dayton 28/34; Die is lang genoeg maar is weer te wijd op mijn benen. Hij is er niet smaller. Het is ook een herenmodel dus hij zit niet zo mooi bij mij.

Zijn er hier langpootmuggen die wel een goed passende Wrangler hebben?

CattleBitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 12:26

Wrangler is voor mij dé broek. En het geld maakt me niet uit, ik doe 15 jaar met zo'n broek en dan is ie tot op de draad versleten. Met een goedkope broek doe je vast niet zo lang en zit ie ook zo lekker??

lilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:29

crazycactus hierbij de uitleg hoe wij aan 50 euro komen
jammer genoeg moeten wij wel invoerrechten, transportkosten en btw (nederland 19% en usa tussen de 6 en 9%) betalen over de wranglers. Maar bij de westernzaken worden ze verkocht tussen 59 en 64 euro en dan is 50 euro min 10% een stuk minder.
groetjes lilian

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:17

Ik rij met een Cars broek (30 euro) , beetje uitlopend naar beneden.
Het rijdt echt super!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:45

Sugarmiss schreef:
En bij de Douane niet aangehouden worden, want niet alles mag je zondermeer uitvoeren en zeker niet gratis

Kleding, tot op zeker hoogte, kun je vrij eenvoudig meenemen. Alle labels eruit, elke dag een broek dragen, daar een keer wassen en het is gewoon gebruikskleding. Hetzelfde geld voor shirts e.d. En dat alles afgezet tegen de tijd die je er doorbrengt. 3 Dagen op en neer en dan met 20 broeken terugkomen....tja, need I say more.

Maar 2 weken vakantie en dan 5 of 8 broeken bij je hebben is heel normaal. Ik ga er zowat naakt heen ( ) en komt met een volledige garderobekast vol terug (7 broeken, 7 shirts, 2 paar laarzen etc).

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 18:51

ik koop mijn spijkerbroeken [stretch] bij m&s mode voor 35 euro.

deze zitten heerlijk en rijden lekker,geen last van de naden of zo!

en ik verslijt er wel een paar per jaar hoor,ik doe er alles mee ,niet alleen rijden.

snoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:28

Ik rijd altijd met een Wrangler omdat ik die het lekkerst vind zitten. Voor de liefhebber die goedkoop toch een nieuwe Wrangler wil hebben heb ik er nog 2 te koop voor 30 euro per stuk (waren mij helaas te groot) een blauwe 7/8 x 34 en een zwarte 7/8 x 32.

marjet22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:33

ik heb verschillende rijbroeken, heb nooit last gehad van een spijkerbroek wat betreft schuren ofzo. Rij het meest in mijn wrangler

hihaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 14:35

LindyH schreef:
Ik kan nooit een mooie Wrangler vinden die lang genoeg is. Normaal rijd ik wel met andere merken maar voor wedstrijden enzo heb ik toch wel graag een Wrangler. Ik heb nu een Kate 29/34; Die zit heel mooi maar is voor rijden te kort. Een maat langer is er niet. Ik heb ook de Dayton 28/34; Die is lang genoeg maar is weer te wijd op mijn benen. Hij is er niet smaller. Het is ook een herenmodel dus hij zit niet zo mooi bij mij.

Zijn er hier langpootmuggen die wel een goed passende Wrangler hebben?

langpootmug? ja, ik dus.

heb twee soorten broeken, waarvan 1 dus te lang (38)... beide wrangler,
1 daarvan special edition, strecht, weet ik veel (hij paste, maar is te lang... dacht dat hij wel zou krimpen... niet dus!! ach ja)
die andere zit heel erg hoog, kun je haast ter vervanging als bh gebruiken zeg maar, da's wel een groot nadeel. (lengte 36, wel goed)
dat is die stugge.
ik moet meestal bij de mannen kijken, omdat ik lang ben, en dikke kuiten. (nou ja, niet alleen de kuiten zijn dik ) maar goed, misschien is dat een tip?
maar ze zitten er wel degelijk tussen, alleen dan nog die verrekte pasvorm.
ben op zoek naar nieuwe, goedzittende lange broek.
en ik denk dat het me wel gaat lukken, maar weet idd niet of het een wrangler is.
hoeft ook niet, als hij maar goed zit.
volgende week effe in de winkel kijken van de stal waar ik rij...
had daar al een broek gepast, maar die was te klein, lengte gaat daarvan wel lukken. nu de rest nog...
zal vast wel goed komen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 16:01

iski schreef:
Sugarmiss schreef:

Kleding, tot op zeker hoogte, kun je vrij eenvoudig meenemen. Alle labels eruit, elke dag een broek dragen, daar een keer wassen en het is gewoon gebruikskleding. Hetzelfde geld voor shirts e.d. En dat alles afgezet tegen de tijd die je er doorbrengt. 3 Dagen op en neer en dan met 20 broeken terugkomen....tja, need I say more.

Maar 2 weken vakantie en dan 5 of 8 broeken bij je hebben is heel normaal. Ik ga er zowat naakt heen ( ) en komt met een volledige garderobekast vol terug (7 broeken, 7 shirts, 2 paar laarzen etc).

dat zou ik ook wel ns willen, 3 dagen er even heen, waar precies ga jij dan heen? welke winkel? wat kost zon tripje en waar slaap je?
al ben ik er maar even uit hier.