endurance wie kan me er wat van vertellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankavdtolber

endurance wie kan me er wat van vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:54

hallo,

Ik heb een 10 jarige haflinger die marathons loopt klasse 2. Deze haflinger is niet kapot te krijgen en heeft een super goeie conditie! Ik heb er wel eens vaker aan gedacht om endurance met haar te gaan rijden maar het is er eigenlijks nog nooit van gekomen. Ik weer dat er ook altijd eentje is in onstwedde, dat ligt nog een beetje in de buurt van mij. Maar ik zou het wel een keer willen gaan proberen in het voorjaar. Maar kan iemand me vertellen hoe het precies in zijn werking gaat? Ik heb er echt geen idee van.

Zamora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:55

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:57

oke dank je zal eens een kijkje nemen

esziiY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:00

Nou, je start gewoon in de kennismakings klasse.. Dan leg je een bepaalde afstand af(in de kennismakings is dta nog niet superlang) en dan geld er wie het eerst binnen is maar ook word geldt of de hartslag van je paard niet te hoog is.. Dus je moet niet al maar gana galoperen want daar krijgt je paard natuurlijk veel snellere hartslag door. maar in klasse 3 bijv. hebben die paarden vele betere conditie en die kunnen het wel gewoon volhouden heel veel galoperen en draven.. Bij die goed getrainde paarden blijft de hartslag na veel harder werk hetzelfde als dat van een minder goed getraint paard..
Hoop dat je mijn geklets beetje snapt haha
Is altijd wle leuk die endurance wedstrijden

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 19:08

neeh ik snap een beetje het doel ervan, conditie en hartslag van misty is perfect, met marathons komen we ook lamgs de veeartsen die haar hartslag keuren, bijna altijd blijft haar hartslag hetzelfde als we terug zijn. Het lijkt me ook super leuk en deze pony wil alleen maar voor je werken. Dus een ideale sport voor der. Dressuur is niks voor haar, ze wil alleen maar versnellen als je bene eraan legt. En naast de marathons wou ik wel wat anders gaan proberen. En omdat ze springen niet meer mag naar haar peesblessuren of nou jah niet meer mag. dat ik het niet meer aandurf, omdat ik bang ben dat ze heeft weer krijgt is dit een ideale sport voor!!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:53

Ik wil ook graag de kennismaking starten in het voorjaar, het liefst de eerste wedstrijd, maar ik sta ook een beetje voor een raadsel.
Wat voor spullen moet je meenemen?
Wordt verkoeling daar geregeld, zijn daar mensen die me kunnen helpen of moet ik zelf iemand meenemen?
Zijn er regels qua kleding van mij of optoming paard (ik begreep dat je geen hulpteugels en sporen mocht, maar verder? Zweep wel?) Hoe gaat het in zijn werk als ik daar op het terrein kom?
Hoe kan ik me inschrijven? Moet mijn paard verder nog aan voorwaarden voldoen?

En ja ik ken de site van de DER, daar kan ik werkelijk niets op vinden, ik vindt het zo'n onlogische site, en ik heb ook alle topics erover al gelezen.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:00

Er is een FAQ op WD: viewtopic.php?f=29&t=419402 waar een hoop leerzame links en topics hier op bokt staan.
Ook kun je je vragen kwijt in het huidige HK topic: viewtopic.php?f=34&t=502084&p=11511774#11511774

Op deronline.nl komt vanzelf de nieuwe wedstrijdkalender te staan. Bij alle wedstrijden staat precies waar en hoe je je moet inschrijven.

Koelen en een groom moet je zelf regelen. Zweep tot 90 cm mag mee.

Kom eventueel eerst eens zelf met iemand mee groomen, om te bekijken hoe het er aan toe gaat. Iedereen die wedstrijden rijdt vindt het leuk om een 'leerling-groom' mee te nemen en enthousiast te maken. Kwestie van melden in het HK topic dat je wilt leren groomen en je krijgt vanzelf een aanbod om mee te doen.

ankavdtolber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 20:36

eh dank je!!! hier heb ik weer wat aan!!!

Katja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:40

Ik denk dat je voorlopig even genoeg info hebt dus ik zet dit topic op slot.