Ik heb een Lamicell westernzadel en rijd daar al een poosje mee. Ik rijd er alleen reacreatief mee, geen wedstrijden. Voor het maken van lange bosritten is het echter prima geschikt. Het zadel op zich bevalt mij best goed. Het is licht en toch sterk genoeg en heeft een fijne zit. Je hebt er ook totaal geen onderhoud aan.
Mijn zadel is al tweedehands (weet helaas niet hoe oud het is) en begint toch al redelijk wat slijtage te vertonen. Met name aan de fenders, de achterkant waarmee je de fenders zeg maar korter en langer maakt (weer niet hoe dat heet).
De pasvorm is overigens wel beperkt. Ik weet niet of er meerdere modellen / soorten bomen zijn, maar op mijn smalle Arabier past het eigenlijk niet goed. Het zadel is vooraan te breed en valt daardoor te ver over de schouders en wipt aan de achterkant omoog. Krijg daarom donderdag een nieuw zadel
Misschien dat het voor een Haflinger wel een heel goede pasvorm heeft.
Als je een lekker zadel voor een leuke prijs wilt en het past goed op je paard, kun je er een heel lekker zadel aan hebben. Verwacht alleen niet dat het 20 jaar meegaat, want dat doet het niet.