Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Sonja schreef:Ik ben er op een gegeven moment (helaas) toch tegenaan gelopen dat het niet meer te combineren was.
Ik ben in mijn eigen rijden heel dressuurmatig bezig, maar kwam in de problemen met de aanleuning op zowel bit als been.

Jolande schreef:Ik ken ook een paard dat door de eigenaar western en door de bijrijdster dressuur gereden werd. Het werd gewoon steeds meer een groot gevecht, dat paard begreep het gewoon niet meer en werd steeds dwarser. Verschillende hulpen, verschillende dingen die gevraagd werden (hoofdhouding) kortom, te verwarrend voor het paard. Dit was overigens niet eens op een hoger nivo. Toen het paard een nieuwe eigenaar kreeg die puur dressuur er mee ging rijden waren die problemen opgelost.
Ik zou het dus afraden.
johanna29 schreef:Ik vind het heel jammer dat veel westernruiters zich hier op bokt zo negatief uitlaten over dressuur. Ik denk dat we nog veel vanelkaar zouden kunnen leren. Maar goed wie ben ik om dat te zeggen.