[WN] gratis Les WSW 11 december

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WSW

gratis Les WSW 11 december

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 17:03

Hallo allemaal,
Op zondag 11 december 2006, is van 14.00 tot 16.00 uur de gratis les voor diegene die hadden gereageerd op het topic op bokt over de manege test in het Bit van November j.l. over les bij WSW.
Er hebben zich al ruiters gemeld, deze zullen nog persoonlijk op de hoogte worden gebracht, maar mocht ik, om wat voor een reden dan ook, niet in staat zijn om deze personen te benaderen, dan komt het, op deze wijze, misschien ook over.
Iedereen wordt verwacht om 13.00 uur voor een warme kop koffie of thee, of choco of what ever ( behalve sterke drank natuurlijk).
Kijkers zijn ook van harte welkom!
Tot Zondag!
met vriendelijke groet,
het Team van instructeurs WSW

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:40

Oké. Tot zondag allemaal!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 22:10

Jammer, moet zondag kroamschuddn in het westen van het land. Ik had WSW wel eens met eigen ogen willen aanschouwen. Volgende keer beter!
In ieder geval veel plezier gewenst zondag!

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:29

Klaasjuh dat word meeten ik zie je zondag.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:42

ik ga ook !

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:20

Mooi! Eindelijk, haha. Zie jullie zondag!!

marchien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:26

ik kan zondag jammergenoeg niet maar ik weet wel dat het daar goed rijden is ik heb een keer mogen rijden daar en dat was goed.
veel succes zondag wsw team.
groetjes, marchien

coolgirl

Re: gratis Les WSW 11 december

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:07

ik kom ook kijkuh!!!

tot zondag
-xXx- carina

Cilian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 19:16

Ik wil ook graag komen kijken, of mag dit alleen als je in dat andere topic gereageerd had? Dat topic is mij helaas ontgaan.

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 20:53

Ik geloof niet dat het verboden is om te komen kijken als je in dat andere topic niet gereageerd had hoor . Dus als je zin hebt gewoon gezellie komen.

Overigens, ik zal als voetvolk verschijnen, ik heb vandaag Daisy aan de longe gehad en ben na 4 minuten maar opgehouden. Duidelijk bewegingskreupel rechtsvoor helaas word rijden zondag dus niet.

Jannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:17

rina schreef:
Overigens, ik zal als voetvolk verschijnen, ik heb vandaag Daisy aan de longe gehad en ben na 4 minuten maar opgehouden. Duidelijk bewegingskreupel rechtsvoor helaas word rijden zondag dus niet.

Je kan toch ook op een manegepaard rijden Rina???

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:15

Dat hoop ik wel, Ik had dat wel begrepen in ieder geval

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 23:30

Jannie schreef:
rina schreef:

Je kan toch ook op een manegepaard rijden Rina???

Dit werd me dan ook verplicht toen ik Diana aan de telefoon had Ik zal wel zien .

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-05 12:20

Hallo,
Ik vind het leuk dat iedereen zo enthousiast reageert.
Uiteraard heb ik rekening mee gehouden dat er gebruik gemaakt kan worden van onze lespaarden. Je hoeft dus geen eigen paard te hebben of mee te nemen, maar het mag wel.
Rina: je rijdt gewoon.( of niet, moet je echt zelf weten)
Ik heb iedereen kunnen berijken en iedereen kan en komt ook. Fijn, tot zondag!
groetjes,
Diana

CattleBitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:14

Is het niet wat vroeg om een les een jaar van tevoren aan te kondigen?? En weten jullie dan allemaal al of jullie kunnen.... Of zou het een typefoutje zijn?

mehlika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:29

Woehahahaha, is waarschijnlijk niemand opgevallen. Je bent scherp vandaag

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:40

mmm, idd ik leefde vandaag in de toekomst ha ha ha , maar ik heb een leuke les gehad op een van de manegepaardjes, die natuurlijk wel zijn gebruiksaanwijzing had maar bewonderenswaardig gevoelig was voor balans en beengebruik.
En..... nee hoor zagen mag niet, en vasthouden heeft geen zin, gewoon vragen en loslaten is het devies waarbij loslaten de nadruk heeft, wat de mevrouw van Bit gezien heeft weet ik niet, maar ruk en trekwerk is niet nodig zelfs niet bij de doorgewinterde manegepaarden.
Diana bedankt, het was leuk en ik heb erg genoten van de discussie over het uitwisselen van hulpen en reakties van paarden hierop, tot ziens en veel succes!

groetjes Ina Maris

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:43

waar is WSW en wat gaan jullie doen? heb t topic niet gezien.

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:47

t'is al gebeurd, en 't was in westernstables westerkwartier vlak bij Friesche Palen

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:58

Zo ik ben ook weer thuis. En idd we gaan niets meer doen, we hebben vandaag een les gereden na aanleiding van een stukje wat in de bit stond.

Maar net als bij DJ, niks gepluk en geruk (zelfs zagen is niet toegestaan of nodig). in tegenstelling, een paardje met een heerlijk gevoelig mondje wat goed reageerde als er wat gevraagd werd. Ik moet zeggen, ik heb zelden op een zo goed gereden manegepaard gezeten .

Ik mocht het liefste beginnerspaard wat ze hadden, Red genaamd. Hij zette dus ook geen stap verkeerd, eerder langzaam dan snel (effe omstelling als je hete Daisy's gewent bent ) maar echt super te rijden, en nog goed voor het been ook. reageerde super op gewichtsverplaatsing hoe klein ook, en een mondje Hmmmmmmmmm daar ben je absoluut geen kracht voor nodig.

De uitleg was super en duidelijk.

Diana bij deze ook van mij bedankt voor alles. Het was gezellig en leuk.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:00

Mooi dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Red is inderdaad een erg leuk paardje!

Ik kon jammer genoeg niet komen, was uit logeren en 1 van m'n pony's lag gister dood in het land, waardoor ik me niet echt helemaal 100% voelde, sorry Rina en Diana

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:09

ach wat vervelend, kan me voorstellen dat je dan niet meer zoveel zin heb, wel jammer want ik was wel nieuwsgierig wie je was. Ik reed op Poco? ik ben het alweer kwijt ik ben zo'n zeef wat namen betreft maar het was een klein appaloosa ruintje vnl. Bay. Erg leuk paardje, ik rijd zelf iets anders ook omdat ik wat spiergebruik mis in mijn linkerbeen, dus we hadden af en toe comunicatiestoornis. Draf doorzitten kreeg ik tot mijn grote schaamte niet fijn voor elkaar maar galop ging daarintegen weer lekker en op een pinkje te sturen.

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:17

Poco? Dat kan ja Heb er laatst ook op gereden (is nog niet zolang lespaard), maar bij mij ging het doorzitten ook niet lekker hoor!

djmaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:28

ik kreeg het niet voor elkaar om in het zadel te plakken, hij gaat een beetje stoterig en omhoog, maar dat mag geen excuus zijn, ik wou het liefst een beetje staan op mijn benen dan ging het beter, maar dat is niet goed, en ik kon het langzamer knopje ook nog niet vinden hi hi hi, ik denk wel als je hem vaker kan rijden dat je meer ingespeeld raakt op elkaar. Vanuit stap in galop aanspringen ging linksom moeilijker omdat ik met die lamme bil zit, maar rechtsom ging vloeiend. Ik vind het comentaar van Bit over de instruktie niet terrecht, ze verteld precies hoe en waarom je een oefening oid doet. Dat is bij de gewone engelse les wel anders, vaak kreeg ik dan wel te horen wat ik moest doen maar niet hoe en waarom. Bovendien was het niet een voorbereid verhaal, dat is niet mogelijk omdat de paarden daar anders op zouden reageren. nee hoor gewoon gez**k van Bit.

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 11:43

Allereerst:
Ik ben inderdaad al erg snel in 2006 beland, denk dat dat komt omdat ik al zoveel aan het plannen ben.
Dan:
Bedankt iedereen die is gekomen, het was erg leuk en ik heb er van genoten jullie les te geven!
Samen praten over uitleg en samen kijken en voelen wat er bedoelt wordt, daar leer je veel van.
Klaas:
Wat ontzettend spijtig van je paardje!!! Veel sterkte gewenst ook voor je vader!
groet,
Diana