Omdat Sugar al had laten zien dat ze nog kon joggen mocht ze nu de schouders wat strekken en gingen we in een lekker drafje over het pad.
Normaliter reageert ze als eerste als er wild in de buurt zit, maar nu werd ze echt verrast (en ik dus ook) toen er plotseling op nog geen 4 meter voor ons een zwijn overstak. Ze ging vol op de remmen en sprong meteen naar rechts.
Ik bleef zitten (dankzij de knop

Het beest was ook stil blijven staan en keek net zo naar ons als wij naar hem. Ik meende zelfs een flauwe glimlach te zien

Na een paar minuten hebben we onze weg maar vervolgd en werd het pad van 2 sporen één smal spoor. Sugar is gek op zulke paadjes en had zin in een galopje. Omdat ik het pad niet kende vond ik dat geen goed idee en werd het een stevig drafje. Wat volgde was een snelcursus balans

Het pad ging met snelle bochten van links naar rechts en er zaten ook nog heuveltjes en dalletjes in. Daarbij kwamen dan nog de takken die ook links en rechts ontweken moesten worden.
Dit pad zouden ze op moeten nemen in het Ruiterbewijs onderdeel 'buitenrijden'. Diegene die nog zit aan het eind (2 km) is geslaagd

Na dit pad hebben we het maar even rustig aan gedaan, want met al dat winterhaar wat er nog op zit was ze al behoorlijk warm geworden. In dit rustige gedeelte hebben we ook nog 2 herten gezien.
Nadat we weer op bekend gebied waren hebben we nog even lekker gegaloppeerd en zijn daarna rustig naar huis gebanjerd.
Al met al een route om vaker te nemen...