[WN] willen jullie even kijken naar mijn zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thomalie

willen jullie even kijken naar mijn zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 21:47

hallo,
ik heb een westernzadel gekocht omdat mijn veelzijdigheidszadel te smal was en ik graag een westernzadel had. ik maak enkel buitenritten .
het zadel is nieuw (2 keer mee gereden) 17 inch , full quarter.
het ligt op mijn haflinger en ik zou graag weten of het past . het lag wel nog iets te veel naar achter waardoor het wat lang lijkt maar in werkelijkheid valt het goed mee. kunnen jullie eens kijken? kijk even aub!maar houd het beleefd!
Afbeelding
let niet op de natte vlekken want ik moest het toen nog invetten.
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:55

Dat kun je vanaf een foto niet zien. Je kunt het beste met je platte hand onder het zadel door gaan, zonder dekje, en dan mag het nergens drukken. En misschien kun je er iemand naar laten kijken die er meer verstand van heeft, een zadelmaker ofzo.
Wel kun je er misschien beter een dikkere western pad onder doen, lijkt me zo dun, zo'n dekje, maar daar weet ik verder niet zo veel van af.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:03

Het is imo veels te lang, verder naar voren moet het namelijk ook iet gaan, je moet niet boven de schoft zitten.

sablou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:13

MysticTinker schreef:
.......... Je kunt het beste met je platte hand onder het zadel door gaan......

Oei Oei ...... en ik maar denken dat men mijn artikelen (allemaal te downloaden van mijn website {Down Loads}) over het passen van westernzadels wel eens zou lezen....

toch blijf ik hopen.....

MVG Louis

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:18

Haal er een zadelmaker bij zou ik zeggen.
Van foto's kun je geen goed oordeel geven, fototopic's horen ook op ITP. Maar in dit geval schiet dan niet zo op

Helaas zal ik dus je topic op slot moeten doen.