[WN] Nieuwe western ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

paardemeisje

Nieuwe western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 10:53

Hallo mensen,

Een vriendin van mij rijdt al een lange tijd western, ze begint binnen kort met westrijden. Ik vroeg al aan haar, of de westernsport heel erg bekend is in Nederland? ze had er eigelijk niet zo veel verstand van en had geen idee. Ik ben eigelijk wel heel benieuwd, of dat wel zo is.

Worden er veel wedstrijden gehouden in Nederland, en welke sport wordt er het meest beoefend? Je hebt volgens mij de dressuur, snelheidsspelen, en de werk element. Zij zelf doet mee aan de dressuur.

Zelf ben ik niet zo thuis in die tak van de sport, maar ik ben wel heel nieuwsgierig, het lijkt me erg leuk om te doen... Misschien als het bevalt ga ik zelf ook nog western rijden.

groetjes Inger

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:59

hoihoi,

Ik kan het je zeker aanraden, ga vooral westernrijden!! haha, het is echt hartstikke leuk hoor!
De westernsport wordt steeds bekender, hoewel er vroeger veel over cowboytje spelen gepraat werd is het in Nederland nu een welbekende tak van de paardensport en naar mijn mening weet zelfs menig leek er wat over te vertellen!
Een hele vooruitgang dus!
Er worden naar mijn mening veel wedstrijden gehouden, op www.westernsport.nl kun je er alles over vinden!

Ik denk dat de reining het bekendste onderdeel is, maar vergis je niet in de rest, de westernsport is erg veelzijdig, voor ieder wat wils.
De reining is op dit moment wel de snelst groeiende tak van de (paarden) sport in Europa.
suces!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:38

Je kunt ook meer informatie vinden op www.whoa.nl over de verschillende onderdelen.
De sport is echt enorm veelzijdig, en erg leuk

smax

Re: Nieuwe western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:09

Maar ook hier op Bokt is er genoeg over te vinden

piggeljay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:27

nou eigenlijk wordt er ergens in nederland elk weekend wel een wedstrijd of clinic gehouden.
wij zelf hebben dit weekend een teampenning oefenwedstrijd gehad, die erg goed bezet was en ook druk bezocht was.
dus ik zou gewoon op alle genoemde site's de wedstrijd kalender in de gaten houden.
en de site van de federatie daar staan alle erkende wedstrijden op.
www.westernsport.nl

cissy

Re: Nieuwe western ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:38

Citaat:
Een vriendin van mij rijdt al een lange tijd western, ze begint binnen kort met westrijden. Ik vroeg al aan haar, of de westernsport heel erg bekend is in Nederland? ze had er eigelijk niet zo veel verstand van en had geen idee.

huh, ze rijdt al lange tijd western en gaat wedstrijden rijden, maar heeft er geen verstand van en had geen idee?????

ben dan wel heel benieuwd bij wie zij lest en hoe zij bij het westernrijden terecht is gekomen......

maar Inger hartelijk welkom hier op het westernforum en misschien moet je je vriendin ook eens mee laten lezen?
Zat info te vinden hier en dmv de sticky's en kalender leer je een hoop en weet je waar de wedstrijden zijn, ga er eens kijken en bepaal zelf hoe leuk je het vindt en misschien ga je ook nog wel eens 'om'

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 01:30

Pas op het western rijden is erg verslavend altans dat vindt ik.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:18

De wedstrijdkalender en inschrijfformulieren kun je vinden op www.westernsport.nl. De wedstrijdkalender staat ook op www.wransite.nl. Daar staat ook een link naar het regelboek van de WRAN en de aanvullingen op het regelboek.

Er zijn zeker niet zoveel wedstrijden als bij bijvoorbeeld dressuur en springen, maar genoeg om je uit te leven.

Ik ben een van die mensen die een paar jaar geleden is overgestapt en tot nu toe bevalt me dat prima. Dus welkom bij de westernruiters zou ik zeggen.