[WN] live NRHA FUTURITY SHOW beelden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

twistfanc

live NRHA FUTURITY SHOW beelden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 22:20

Romkabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 23:39

Ja, maar niet om voor te betalen

Jolande

Re: live NRHA FUTURITY SHOW beelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 09:00

Thanx, ik heb een stukje gekeken, ziet er super uit allemaal. Toch gaaf dat ze zulke beelden live over het internet sturen! Zo kunnen we er hier ook nog wat van zien en nog gratis ook

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:46

yeah right.... denk ik wat leuks te kunnen zien doet ie het niet.....

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:56

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:58

Het downloaden van de opgegeven bron is mislukt...
Ik zal wel iets missen op de computer denk ik....

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:45

doet het hier ook niet

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:11

Vreemd ik zit al sinds 16.00 af en toe te spieken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:20

Bij mij doet de verbinding het uitstekend, maar ik kijk niet....

Ik word erg droevig van al die 3- jarigen die 'hard' worden gereden - en allemaal op shanks!
Ik ben nooit een voorstander geweest van futurity's vanwege het inrijden en 'showklaar' maken op [te] jonge leeftijd, maar vroegah werden ze tenminste op snaffle of bosal gereden.

Sorry, het is niet mijn bedoeling jullie feestje te verpesten; maar het moest me [weer] even van het hart Afbeelding

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:23

Dat heeft vast met de omgeving te maken. Hier op mijn werk werkt het ook niet. Ik dacht ook te kunnen kijken tussendoor, maar helaas, zwart scherm en foutmelding. Thuis maar weer verder kijken

cattle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 19:31

hey Wranglerbutt, ik snap je reactie, ben het volkomen met je eens, maar als dit soort live beelden via internet te zien zijn moet ik toch altijd even spieken.
Ik denk dat het komt door een tekort aan westernrijden op TV.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:22

Wranglerbutt schreef:
Bij mij doet de verbinding het uitstekend, maar ik kijk niet....

Ik word erg droevig van al die 3- jarigen die 'hard' worden gereden - en allemaal op shanks!
Ik ben nooit een voorstander geweest van futurity's vanwege het inrijden en 'showklaar' maken op [te] jonge leeftijd, maar vroegah werden ze tenminste op snaffle of bosal gereden.

Sorry, het is niet mijn bedoeling jullie feestje te verpesten; maar het moest me [weer] even van het hart

Je verpest mijn feestje niet hoor, je verpest alleen je eigen lol in de sport naar mijn idee.

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:14

@Adrienne: Ach, ik geef eigenlijk meer om paarden dan om de sport

bleuberta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:15

Bij mijn doet ie het wel maar ik heb heel slecht beeld.
Hebben jullie dat ook?

Shotime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:57

Yep, hier ook slecht beeld, maar ja, is ook gratis

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 08:20

Adrienne schreef:
Je verpest mijn feestje niet hoor, je verpest alleen je eigen lol in de sport naar mijn idee.

Dus: niet te veel over nadenken, gewoon doorkarren en blijven lachen. Dan slaap je lekker

Ik heb ook een aantal runs gezien, omdat ik het nooit eerder gezien heb en wel es wilde weten waar iedereen het over heeft...
Maarre, ik kan er ook niet echt warm voor lopen

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:23

Cer schreef:
Adrienne schreef:

Dus: niet te veel over nadenken, gewoon doorkarren en blijven lachen. Dan slaap je lekker

Ik heb ook een aantal runs gezien, omdat ik het nooit eerder gezien heb en wel es wilde weten waar iedereen het over heeft...
Maarre, ik kan er ook niet echt warm voor lopen

Je kijkt naar futurity shows dan weet je van te voren dat je naar jonge paarden zit te kijken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat ik het goed vind dat ze paarden jong rijden. Maar ik realiseer me in elk geval dat het hier om ruiters en hun paarden gaat die hun boterham in de sport moeten verdienen. Ik kan wel dat onderscheid maken tussen huis tuin en keuken paard en prof paard.

In elk geval ben ik niet hypocriet als sommige tegenstanders van deze futurities. Die willen toch maar al te graag gretig gebruik maken van de prestatie gegevens van deze wedstrijden om een hengst voor hun merrie te kiezen. Of om te kijken van welke bloedlijn ze een paard willen kopen.
En als iemand deze mensen om advies vraagt bij een mogelijke aankoop is vraag 1 bij deze personen over het algemeen
Wat hebben de ouders gepresteerd??????????

Dus ik slapen???? Tis maar hoe je het bekijkt!

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:34

@Adrienne:
Spreek voor jezelf... ik heb daar absoluut geen last van...
Ik ben niet zo van de papiertjes..daar kan je nl nog steeds niet op rijden.

En een leuke pappa wil niet zeggen dat de baby ook leuk wordt, maar dat is een geheel andere discussie die al een aantal malen gevoerd is...

bleuberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:31

@Cer

Waarom nou weer z'n discussie hierover?
Ieder zijn eigen manier, hobby lijkt mijn zo.....
Ik ben het met adrienne eens, je weet als je na deze beelden gaat kijken dat het om jonge paarden gaat, keur het niet altijd goed hoor, maar dit zijn allemaal mensen die met HUN sport bezig zijn, of wij het daar nou wel of niet mee eens zijn!

We kunnen hier op Bokt wel eeuwig bezig zijn met ... Ik vind dit en ik juist niet, maar wat schieten we daar mee op????

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:43

bleuberta schreef:

We kunnen hier op Bokt wel eeuwig bezig zijn met ... Ik vind dit en ik juist niet, maar wat schieten we daar mee op????

Wat dit onderwerp betreft, schieten we er hopelijk het volgende mee op:
Dat meer paarden tot op hoge leeftijd [10 jaar is oud bij Quarters ] fit & gezond mogen blijven omdat hun eigenaren inzien dat ze best nog een jaartje kunnen wachten met inrijden

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 08:11

@Bleuberta: Waarom niet? Sommige dingen mag je best zeggen, en als je het niet wilt lezen, lees je er toch overheen?

Als iedereen elkaar maar laat gaan, verandert er niks. Ik ken wel meer hobbys die gelukkig aan banden gelegd worden, omdat mensen er over praten.... En een aantal hobbys gebeurt niks mee, maar wie weet...

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:02

Ik vind het daarom dan ook een goede zaak dat de leeftijd bij de OS 6 jaar is.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:16

Wranglerbutt schreef:
Wat dit onderwerp betreft, schieten we er hopelijk het volgende mee op:
Dat meer paarden tot op hoge leeftijd [10 jaar is
oud
bij Quarters ] fit & gezond mogen blijven omdat hun eigenaren inzien dat ze best nog een jaartje kunnen wachten met inrijden

Niet om het een of ander en ook niet dat ik er mee eens ben dat er op amper 2 jarige gereden wordt, maar hoe kom je erbij dat 10 jaar een oude leeftijd is voor quarters? Ik heb op internet zitten zoeken naar 'average age' van een quarter en kom dit tegen:
The average lifespan of the Quarter Horse is between 25 - 30 years.
en
The average Quarter Horse usually lives 20 years, though some individuals may live as long as 35 years with proper care.

Op zich niets mis mee dus

Maar dit even oftopic, nu weer ontopic.
Ik ben blij te zien dat in elk geval deze jonge knollies niet de proeven perfect uitvoeren, je ziet gewoon de normale bloopers die jonge paarden maken. Spins 'all over the place' galopcircels die niet helemaal lopen zoals het moet enz.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:26

@Jolande: Dat is wel heel selectief zoeken
Op de meeste sites staat dat de gemiddelde leeftijd voor een paard een jaar of 20 a 25 is. Maar dat halen ze natuurlijk niet echt vaak...

Het gemiddelde rijpaard wordt zelfs maar een jaar of 8, dusse...

Ik vraag me af hoeveel 20+ quarters hier in nederland zijn eigenlijk.
Ik ken er zo vier, waarvan de oudste 30+ is.

En je zal ook moeten bekijken of die oudjes dan intensief gesport hebben, of niet, en of ze jong ingereden zijn en daarna hard doorgewerkt.

Het excuus voor een futurity is vaak dat ze NU hard moeten werken, en daarna een luxe-leven leiden als dekhengst. Maar van de weet-ik-veel-hoeveel deelnemers wint er maar 1tje natuurlijk
Wat er met de rest gebeurt weet ik niet..die zullen wel doorsporten?

PocoMisss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:51

Of naar de slager!! Mijn dierenarts vertelde mij ooit dat de gemiddelde leeftijd 8 jaar is.. (ja, ja Cer).. Kijk en net doen alsof je neus bloed vind ik te triest voor woorden.. Bij kindermishandeling kijken we toch (HOOP IK) ook niet de andere kant op!!! En onder het motto 'er moet geld verdient worden met dat paard" KOM OP zeg!! Dus je mag gewoon over lijken gaan als het maar wat opbrengt??? En ja, dit topic is al vaker geweest en hopelijk net zo vaak en net zo lang tot we een meerderheid gaan vormen en zeggen " DIT NOOIT MEER!!"'