[WN] Bob's en Pullman

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seppe

Bob's en Pullman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 15:20

Wie heeft er ervaring met reiningzadels van het merk Bob's en het merk Pullman?

Hoe rijden ze en waar vind je ze tweedehands? Heb de gebruikelijke verkoopsites al uitgekamd, maar tevergeefs.

De desbetreffende website heb ik al doorgenomen

DubbelFun

Re: Bob's en Pullman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:48

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:08

Ik heb sinds een paar maanden een Pullman Rieky Young Reiner. Bevalt super. Hele goede kwaliteit en een fantastische zit. Aan de zadels die ik tot nu toe had moest ik altijd even wennen, maar aan deze dus niet. Zit meteen als een huis!

Noisy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:31

liegbeest...je moest wel wennen...aan de beugels dan

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:36

noisy schreef:
liegbeest...je moest wel wennen...aan de beugels dan

Oké, oké........houten beugels, nadat je aan aluminium gewend bent. In het begin was ik ze constant kwijt.... Maar nu zou ik niet meer terug willen; ze zijn een stuk breder en dat is toch wel prettiger.

Maar de zit was meteen geweldig!

edit: dat van die beugels was ik alweer vergeten, kun je nagaan......

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:27

Ik heb een pullman zadel, de NRHA Pro reiner, zit echt fantastisch, als een huis! Het stijgbeugelprobleem had ik niet, die zijn bij mijn zadel voorgevormt en hangen dus gelijk goed. Maar een echte aanrader ookal zijn ze niet goedkoop!
http://www.pullman-online.de/

aline2106

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:42

Op de site van euro-horse.nl staat een gebruikte Pullman, weet niet of je deze zoekt. Ze komt ook aan huis om te passen, wat wil je nog meer

Gr. Aline

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 23:16

Dank je wel voor de antwoorden. Hier heb ik toch wat aan gehad

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:22

Jolande schreef:
Ik heb een pullman zadel, de NRHA Pro reiner, zit echt fantastisch, als een huis! Het stijgbeugelprobleem had ik niet, die zijn bij mijn zadel voorgevormt en hangen dus gelijk goed. Maar een echte aanrader ookal zijn ze niet goedkoop!
http://www.pullman-online.de/

Die heb ik ook (2x), en ze zitten echt heerlijk.
Ik heb ze beide tweedehands op de kop kunnen tikken. De eerste is al wat ouder, de tweede was anderhalf jaar en zo goed als nieuw dat ik hem kocht (heb hem nu een kleine maand in bezit).

Arthur van Osch is Hoofdverkoper voor Nederland, als je er eentje tweedehands zoekt, moet je maar even contact met hem opnemen.

vertigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:03

Ik heb ondertussen al een jaar of 4 mijn Bobs (reining) en ben er absoluut tevreden van. Ik heb het gevoel dat ik nooit iets anders zou willen maar ik moet wel zeggen dat ik nog niets anders geprobeerd heb.
Niet alleen makkelijke zit maar vooral kwaliteit. Je mag altijd even langskomen om te kijken en/of te proberen.
Wel even vermelden dat de dergelijke zadels niet echt geschikt zijn voor lange afstandsritten (vanwege het gewicht voor het paard) maar trainen en/of korte ritten is het geen probleem.

Groeten

Marc

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:54

Pullman zit idd waanzinnig! Alleen helaas niet op m,n dravermerrie... Hij is tweedehands, super goede staat en als het goed is heeft de 'western Import Company' www.westernimportcompany.nl 'm nog steeds.

Ik kon jammer genoeg niet goed lichtrijden op dit zadel en dat is op m,n merrie nog wel even belangrijk.

Sunny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:18

Heb sinds kort een Bob Avila reiner. Eindelijk een zadel dat goed past, zit ook super. Moet zeggen dat deze qua gewicht erg meevalt. Heb 'm nieuw uit Duitsland. Bestellen bij de fabriek duurt erg lang en voor een tweedehandse moet je erg veel geluk hebben (hoewel er laatst op marktplaats wel een Bob's stond.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 10:04

Ik heb het genoegen gehad een paar keer op een Bob's te hebben gereden. Heerlijk zadel, echt geweldig!!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:31

Voor mij zitten de Bobs heerlijk, lekker dicht bij je paard. Enige probleem is dat ik met mijn korte pootjes moeite had om bij mijn paard te komen...

chex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:05

Ik rijd nu 7 jaar op een Bob's. Ik zou niet anders meer willen.