[SGW] Duur van een Eventing/SGW wedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemarie

Duur van een Eventing/SGW wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 18:33

Hoihoi!

Ik ben nog niet echt heel bekend met deze tak van de paardensport, vandaar dat ik me er maar eens in ben gaan verdiepen. Vooral in hoe zo'n wedstrijd er nou precies uitziet.
Maar op de ene site lees ik dat een wedstrijd 1 dag duurt, en dan alle onderdelen op 1 dag dus. Maar op andere sites lees ik dat zo'n wedstrijd 3 dagen duurt, 1 onderdeel op elke dag...
Maar..hoe klopt het nou?

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:02

Meestal is het op 1 dag, (dressuur, springen en crossen)
maar soms is het dressuur op de ene dag en springen en crossen op de andere,,maar 3 dagen heb ik nog nooit meegemaakt, maar tsjah misschien is het wel zo,,

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:13

In het Engels gebruikt men de term 'Three Day Event'. Voor zover ik weet vallen alle internationale eventingwedstrijden daaronder. De eerste dag wordt dan de dressuur gereden, de tweede dag de cross en de derde dag het springen.

In Nederland gebeurt het wel eens dat de dressuur op de dag vóór het springen en de cross wordt gereden, bijvoorbeeld als er erg veel deelnemers zijn en/of als men de volgende dag op tijd wil beginnen met de cross (er is dan geen tijd om alle deelnemers voor die tijd nog een proef te laten rijden).

Maar de gemiddelde SGW in Nederland is een 'One Day Event' oftewel dressuur, springen en cross op één dag.

Annemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 16:40

Oke, dankjulliewel!

tenemieken

Re: Duur van een Eventing/SGW wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 09:38

bij ons is er een verschil tussen federatiecrossen en LRV-crossen...

federatie duurt 2 of 3 dagen
LRV: duurt 1 dag

federatie is leuker want je hebt s'avonds feestjes enzo