[WN] Simons Quarter Horses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PaolaPromiseJarig

Simons Quarter Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 07:59

We gaan binnenkort leren western rijden en nu heb ik 'Simons Quarter horses' in Hoeven uitgezocht om daar te gaan lessen. Ik heb zelf een paard (arab) maar die krijg ik de trailer niet in dus we gaan daar gewoon op zijn paarden lessen...

Wie heeft daar weleens gereden en hoe zijn de paarden? De sfeer enz enz?

PaolaPromiseJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 08:18

Of heeft er iemand een tip voor een andere goede westernstal in de buurt van Sliedrecht (Dordrecht, Breda)..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:24

Peter Simons is een goede trainer die al jaren meeloopt in de western sport en veel heeft gepresteerd. Het is een van de grotere / betere stallen en ik denk dat het een hele goede keuze is om bij hem te gaan rijden.
Ken hem alleen van de wedstrijden en van de trainerscursus uit Deurne, vind hem top !
Hoe de sfeer is weet ik niet, ben er zelf nog nooit geweest maar op wedstrijden is zijn clubje altijd wel gezellig

PaolaPromiseJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 08:47

THANKS!! Ik verander dus niet van gedachten Heb nog niet zo veel verstand van wat wel en wat niet goed is in de western sport..

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:09

Ik heb een hele tijd geleden bij hem gelest met mijn eigen pony. Mij beviel het wel. Hij is rustig en kan ook duidelijk overbrengen.
Ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:13

Ik heb ook jaren gelest bij Peter, prima sfeertje en goede les, goede keuze dus!
Als ik jou was zou ik toch proberen mn paardje in de trailer te krijgen zodat je ook gericht kunt gaan lessen. Wat is precies je trailer probleem? misschien kan ik je helpen (mag ook via PM)

PaolaPromiseJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 11:44

cissy schreef:
Ik heb ook jaren gelest bij Peter, prima sfeertje en goede les, goede keuze dus!
Als ik jou was zou ik toch proberen mn paardje in de trailer te krijgen zodat je ook gericht kunt gaan lessen. Wat is precies je trailer probleem? misschien kan ik je helpen (mag ook via PM)

Het liefst ga ik ook met mijn eigen paard, ik rijd hem buiten gewoon met lange teugel en ik denk dat hij best aanleg voor het western-rijden zal hebben maar die trailer he.... Met behulp van mijn instructeur (Promise heeft nl op 1 of ander manier heel erg veel respect en ontzag voor hem) krijg ik hem er op de heenweg met heeeel veel geduld wel in, maar de terugweg is meestal het probleem.. Dan is mijn instructeur er niet bij en vertikt ie het gewoon om erin te gaan... Hij is nl erg bang op de trailer, ben al een paar x 4 uur bezig geweest met laden, echt alles geprobeerd... het enige wat bij hem de oplossing zou zijn is heeeeel vaak oefenen, met mijn instructeur, maar daar heb ik im moment niet echt tijd voor en ik heb zelf ook geen trailer + auto met trekhaak dus dan kom je ook niet ver met oefenen.

Ik wil er wel weer mee gaan beginnen en om de week naar Hoeven voor een les zou ook een goede oefening zijn.

_Vanes_

Re: Simons Quarter Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:07

Gewoon even overleggen met Peter Simons zelf.
Hij kan je vast ook begeleiden in het trailerladen , en ach, als hij weet dat het even kan duren voordat je daar bent, is ook handig!

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:34

heenweg jouw instructeur, terugweg Peter, hij kan ook goed trailerladen!
heeft jouw paard angst tijdens het rijden of alleen bij het erin gaan?

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 02:56

Zelfde vraag als Cissy

PaolaPromiseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 08:19

Hij vind het op de trailer staan zelf heel erg eng... Ik rijd altijd achter hem als we met de trailer weg gaan en dan is ie continue heel erg bang om zich heen aan het kijken en vaak komt ie nat van de trailer af.. Ik heb het nu al een jaar niet meer gedaan omdat we allebei een beetje een trauma hebben gekregen van de laatste x laden.. Dat was echt verschrikkelijk, vooral omdat na 2 uur rustig bezig zijn (wat bij hem echt nodig is) even alle mannen uit de kantine van de desbetreffende manege vonden dat ze even moesten komen helpen d.m.v. duwen schreeuwen en slaan... Pff het beestje stond te trillen op z'n benen en verzette toen helemaal geen stap meer... En hun maar roepen dat ie me alleen maar in de zeik neemt en dat ik em aan moet pakken... En zo is het dus al 2 x gegaan op de terugweg, zo is zo'n weekendje naar het strand gelijk niet leuk meer natuurlijk... We waren allebei helemaal kapot en konden de volgende dag niet meer lopen van de spierpijn... haha... dan heb ik zoiets van; We blijven wel lekker thuis al het zo moet!

Maar we gaan met frisse moed weer beginnen met heel rustig oefenen en inderdaad, als die Peter me op de terugweg op een rustige manier kan helpen komt het misschien vast goed! Wieweet went hij er wel aan en kan ik straks overal met em naartoe

Even wat anders... Ik heb ook bericht gehad van de White Socks stables, dat is voor ons precies even ver als naar Hoeven.. Wat vinden jullie van White Socks?

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:01

als ik zou mogen kiezen dan ga ik voor Peter, hij geeft ook instructie op Deurne en dat zegt wel genoeg denk ik

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:08

de vraag is: is jouw paard bang voor kleine ruimtes(dat kun je uitproberen thuis in een kleine stal) of voor het rijden

het gaat er niet om hoe rustig iemand rijdt maar hoe rustig iemand de bochten neemt en optrekt
veel wensen wachten niet tot de trailer ook uit de bocht is en dan krijgt je paard nog net een zwiep
verder gebruik ik de richtingaanwijzers bij een onrustig paard bij iedere bocht dus ook als ik niet afsla maar gewoon een bocht neem
(wel op een rustig stuk oefenen natuurlijk, anders begrijpt de rest van het verkeer jou niet meer)
mijn ervaring is dat paarden snel door hebben dat als het lampje van je richtingaanwijzer gaat branden ze ook die bocht gaan nemen
je paard krijgt zo de kans zich voor tebereiden op de bocht
misschien helpt dit ook bij jouw paard!

PaolaPromiseJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 09:17

Ik weet bijna zeker dat het bij Promise gaat om het opgesloten zitten, hij is behoorlijk claustrofobisch.. het rijden zelf gaat het volgens mij niet om... Tis gewoon puur het opgesloten zitten in een klein hokje... Ik merk ook altijd dat als ie het idee heeft dat ie klem zit of iets te smal is, hij helemaal in paniek raakt.. Tis gewoon een paniekvogel..

EeyoreI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:36

goeie keuze om bij peter te gaan lessen ik heb zelf ook bij peter gereden altijd erg gezellig en je leert goed de basis.
Ik heb er ook een paard in training gehad die is in gereden door jan pieter van hem kun je ook veel leren.
Het is ook goed om op andere paarden te rijden zo leer je snel verschil voelen en je kunt thuis met je eigen paard oefen en als je tegen problemen op loopt kun je dat altijd voor leggen.
Ik heb nu les van Bo hij heeft ook veel les van Peter gehad en doet het op het moment erg goed in de sport.
Hij heeft tegenwoordig ook zijn eigen training stal in zeeland.
Groetjes

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:20

Wie heeft er een trainingsstal in Zeeland ??

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:22

Bo Kasbergen in Rockanje, voorheen stal van Pim en Ria Berendse

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:30

Rockanje is geen Zeeland meer maar Zuid-Holland ( zo dat scheelt ookal weer wat verwarring )
Was het maar waar, zat 1 van deze drie maar echt in Zeeland
Hadden "wij" maar dat geluk !! zucht ..............

Bonnigje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:54

Doet Lone Star Quarter Horses niet iets aan lessen in Lamswaarde in Zeeland?

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:34

Ja Lone star geeft ook les

Skuye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:13

ja mar das weer aan de " overkant " he ............

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:46

hey welkom toekomstige western ARABIER rijdster!!! Kom gauw eens kijken bij een gezellig DAWRA evenement!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:39

Ik type dit namens een vriendin van mij:
ik heb een lange tijd bij peter Simons gereden, maar heb altijd les gehad van Jan-Pieter. sinds kort ben ik weg bij de stal in Hoeven en meegegaan met mijn instructeur die nu les geeft in Oud-Gastel. de sfeer was de laatste tijd slecht en het was niet meer gezellig. achtetaf gezien heb ik er wel een leuke tijd gehad en er veel geleerd , maar heb het nu eigenlijk wel wat gezelliger. veel suc6 en plezier!!!
groetjes Charlotte

moonsking

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:35

peter is een zeer goede instructeur. hij legt veel uit zodat je ook begrijpt waarom je iets doet en hoe een paard denkt en funktioneerd. hij heeft 2 lespaarden ter beschikking. verder geeft hij les aan mensen met eigen paarden die ook van buiten af komen.leg het trailerprobleem zeker aan hem voor.
ik heb eind vorig jaar een paardje gekocht via peter. ben samen met mijn paard bij peter in training gegaan. ik stapte over van pleasure naar reining. ook naar de wedstrijden toe kan ik altijd op peter zijn begeleiding rekenen. ik kan terugkijken op een zeer succesvol reiningseizoen met dank aan peter. zeer aan te bevelen dus!
enne.........gedoe over wel of minder gezellig vind ik van ondergeschikt belang, ik wil gewoon goed leren rijden en het is wat je er tenslotte zelf van maakt.

groetjes astrid

Rob_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:19

moonsking schreef:

ik heb eind vorig jaar een paardje gekocht via peter. ben samen met mijn paard bij peter in training gegaan. ik stapte over van pleasure naar reining. ook naar de wedstrijden toe kan ik altijd op peter zijn begeleiding rekenen. ik kan terugkijken op een zeer succesvol reiningseizoen met dank aan peter. zeer aan te bevelen dus!

Groetjes astrid

As je bent die ik denk dat je bent heb je niet alleen een succesvol reining jaar achter de rug,de pleasure was ook niet verkeerd,en zelfs met hetzelfde paard

Maar dat terzijde,wij trainen sinds kort ook bij Peter en dat bevalt zeer goed wat ons betreft een aanrader