Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ik+pambri schreef:volgens mij is het toch alleen maar goe als veulens zo goe groeien of zeg ik nou iets heel doms
ik+pambri"]
volgens mij is het toch alleen maar goe als veulens zo goe groeien of zeg ik nou iets heel doms
[/quote]
Dat veulens goed groeien is prima, maar ze moeten niet te snel groeien, dit kan pijn in de beenderen veroorzaken (growing pains) en een zwakker beendergestel. Maar ja hoe houd je het tegen...![]()
[quote="debora/ry schreef:hihi nee hoor maar de ideale maat van een quarter zit ronde de 1.40/1.45 m en anders worden ze mischien veel te groot (denk ik)
Francis schreef:Hunter en Halterpaarden zien ze in Amerika graag rond of zelfs óver de 1.60, maar omdat we hier in Nederland meestal niet van die 'uitgesproken' Halter of Hunterpaarden hebben val je met een merrie van dik 1.60 dus wel giga op! Kan positief zijn, maar natuurlijk niet altijd![]()
Dot was al groot bij geboorte, en groeide de eerste 6 tot 8 maanden ook nog eens behoorlijk snel. Dat is ook de rede dat ik haar al vlot van de veulenbrok af heb gehaald. Verder doe je er inderdaad niks aan dat ze snel groeien.
Hoewel ze nu al behoorlijk groot is, hoeft dat nog niet alles over haar uiteindelijke grootte te zeggen. Het zou ook kunnen zijn dat ze bijv. in haar tweede of derde levensjaar vrij weinig groeit en het 'eindresultaat' dus nog mee valt.
Maar goed, een veulen dat met 10 maanden al 1.40 is zal toch hoogstwaarschijnlijk wel 'redelijk groot' worden.