[WN] Frauduleuze bijrijdster uit Scheveningen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

indra2001

Frauduleuze bijrijdster uit Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 22:46

Wie oh wie kent ene Corine de Jong uit Scheveningen of heeft nadere gegevens van haar zoals b.v. 1 adres? ze heeft 1 maand mijn paard bijgereden, wel een overeenkomst getekend, maar geen cent betaald, niets meer laten horen en lijkt van de aardbodem verdwenen. Neemt telefoon niet aan, reageert niet op mail en heeft zelfs nog spullen van mij die ik graag terug wil. Wie kan me helpen? ik wil graag mijn geld en spullen terug maar ze reageert nergens op. Ze is ergens in de 20, ca. 1.70, blond, werkt in scheveningen en woont in duindorp. Op d'r werk ben ik al geweest maar heb d'r nog niet te pakken kunnen krijgen! Ze schijnt te lessen op de Madepolder. Beetje dom dat ik haar adres niet heb genoteerd, maar ze leek eerst heel aardig.

Kijk aub uit als ze ook jouw paard wil bijrijden, volgens mij is het een geweldig bedachte truc om een maand gratis te mogen rijden. Daar is je je paard toch te waardevol voor?

smax

Re: Frauduleuze bijrijdster uit Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:44

jeetje dat er zulke mensen zijn zeg, ik hoop dat je er iets van terug krijgt!!! Succes

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 22:58

ja flauw he? inmiddels heb ik er al wat aardige tijd ingestoken en ben bang dat ik die spullen nooit meer terugzie, ook wat geleerd voor de toekomst (helaas)maar kan er met mijn hoofd niet bij dat mensen zoiets doen..tsja..

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 12:01

Je zou aangifte bij de politie kunnen doen van diefstal cq verduistering van je spullen. Het hangt natuurlijk van de waarde af of dat de moeite waard is [zowel voor jou als voor de politie], maar voor hetzelfde geld heeft ze zoiets al eens eerder geflikt en is ze bij de politie al bekend?

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:24

Heb je haar vaste of mobiele telefoonnummer?

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:29

Misschien is er wat met haar gebeurd, ik wil niet altijd slecht denken. De naam klinkt me bekent.
Maar als het echt iemand is die de boel bedriegt zal ze ook wel een valse naam opgegeven hebben.
Sterkte ermee in ieder geval.

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:31

als je haar vaste nummer hebt, kan je zo naar kpn bellen en haar adres opvragen! succes ermee, ik vind dit erg naar voor je!

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:51

God wat waardeloos Stranger, dit lijkt als 2 druppels water op onze Saskia die nooit op het vakantieweekje in Laag Soeren is komen opdagen terwijl er voor haar al € 150,00 was aanbetaald...... ook nooit meer iets van teruggezien natuurlijk. Wel achteraf een smoesje gehoord, en dat ze natuurlijk de kosten zou betalen; niks, noppes, nada. Het vervelendst is het feit dat je je vertrouwen in mensen kwijt raakt, daar baal ik ook nog steeds van. Kennelijk kun je dus niets meer 'in goed vertrouwen' doen, dat leren dit soort ervaringen maar weer.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:48

Nee en het banketstaaf is dat de volgende bijrijders de dupe zijn want die vraag ik het hemd van het lijf. Zelfs een contractje heeft dus geen waarde. Telefoonnummer mobiel heb ik, maar wordt niet meer opgenomen, vast nummer heeft ze niet dus de woonplaats vinden lukt zo niet..helaas..(dat hadden we natuurlijk ook al bedacht!) We hebben nu wat anders bedacht, want ik kan het gewoon niet hebben dat iemand zo iets doet! Plus dat ik nog steeds met een aantal dagen per maand zit dat ik niet kan rijden en dus dringend iemand nodig heb, nu ze weer binnenstaan! Maar Loky, bedankt voor je geestelijke bijstand, die Saskia heeft ook nooit meer betaald? wat banketstaaf..en ze leek nog zo aardig dat ze zelfs d'r paard wilde uitlenen aan mij (was een mooie vakantie geworden ..waarschijnlijk op een stalen ros!!)

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:51

als je mij het nummer peebeet dan bel ik haar morgen wel

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:27

Kun je geen borg vragen aan bijrijders zoals bij het huren van een huis enz.
Ik bedoel dat kan je ook gewoon in het contract zetten en later dan terug ontvangen.
Ik begrijp zo wie zo niet waarom je haar niet vooraf laat betalen dat is toch overal zo.
Heb je niet gedaan en ik denk dat je er verder weinig aan kunt doen.
En inderdaad wat Loky zegt je kunt niemand meer blindelings vertrouwen tegenwoordig.
Heel veel succes met het vinden van een nieuwe bijrijder.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:36

Dank je wel:-) en inderdaad, van dit soort dingen leer je..het was ook de bedoeling dat ze vooraf zou betalenm aar ze had altijd een reden waarom het nog niet betaald was..heel irritant..een borg is misschien een goed idee!:-) maar of ze dan nog willen bijrijden?
PS blensink..mooi profiel, ben erg jaloers op je spaanse Leven:-)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 23:51

Nou zo mooi is ie nou ook weer niet hoor Spaans leven ja lekker. Maar even terug te komen op het topic.
Waarom zouden ze niet willen bijrijden als ze borg moeten betalen op een manege betaal je je tien ritten kaart toch ook vooruit en ook voordat je les neemt.
Ik bedoel het is en blijft jouw paard en jouw spullen die je in bruikleen geeft. Voor wat hoort wat toch. Vroeger betaalde ik altijd vooruit voor het rijden van mijn verzorgpony de eerste van de maand.
Je bent zelf ook te goed van vertrouwen geweest, ik word daar zo boos om als andere daar misbruik van maken.
Nouja iedereen krijgt die les probeer snel een betrouwbare bijrijder te vinden en zorg dat je ervan geleerd hebt.
Succes.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:56

I will Thanks! en nu nog uitvinden hoe je ze kan verplichten om echt de eerste van de maand te betalen zonder smoesjes...volgens mij was ik ook een fantastische bijrijdster ooit, altijd betaald, netjes, op tijd, door weer & wind..

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:03

Strangertje schreef:
I will Thanks! en nu nog uitvinden hoe je ze kan verplichten om echt de eerste van de maand te betalen zonder smoesjes...volgens mij was ik ook een fantastische bijrijdster ooit, altijd betaald, netjes, op tijd, door weer & wind..

Dat is juist het probleem omdat je zelf alles zo correct doet denk je dat iedereen dat doet. Het is jammer dat je er zo achter moet komen dat er ook andere mensen op de wereld rondlopen.
Maar het gaat wel goed komen met jou je vind straks vast een leuke bijrijder die normaal betaald en ook niet ineens verdwenen is maar je paard trouw blijft want dat is ook nog een probleem als je constants een nieuwe moet zoeken lijkt me niet fijn voor jouw en je paard.

Liesbeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:43

Ja ik weet uit eigen ervaring dat je altijd erg secuur en betrouwbaar was, wat een afknapper dat iemand zich dan niet aan de afspraken houd, Bah!
Ik kan daar zelf ook erg slecht tegen, vooral ook omdat ik (en de meeste mensen denk ik) terig m'n best doe om afspraken na te komen.
Ik hoop dat je haar nog vond, maar ik denk dat ze met de noorderzon is vertrokken.
Je zou eventueel nog wel bij Madepolder kunnen informeren.
Groetjes,
Liesbeth

Monsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:15

Beetje off-topic, maar is het zo gebruikelijk om iemand te laten betalen voor het rijden op je paardje??
Hier gaat dat toch eigenlijk gratis, paardje voldoende beweging en bijrijdster blij...

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:44

In het westen werkt dat wel even anders.... Hier mag je in je handen knijpen als je uberhaubt iemand kan vinden.....

Monsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:57

crazycactus schreef:
In het westen werkt dat wel even anders.... Hier mag je in je handen knijpen als je uberhaubt iemand kan vinden.....

Psies, nu heb ik het geluk dat ik op Rosworld sta....
Het enige dat ik eis is dat ze dol zijn op mijn paardje en bij voorkeur beter rijden dan ik doe..

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:57

En iemand krijgt wel je paard mee, vergelijk het maar met lessen op de manege, daar betaal je meer voor en je hebt minder vrijheid. Het zijn geen grote bedragen maar het is inderdaad een soort borg en wat meebetalen aan de variabele kosten zoals hoefbeslag, nota bene slijt dat ook als ze rijden. Hier in het westen is het normaal dat je meebetaalt als je meerijdt, beide partijen hebben er plezier van en als medeberijdster draag je in een klein gedeelte mee in de "onderhoudskosten"..wel zo eerlijk. Heb het zelf nooit vervelend gevonden om mee te moeten betalen, eigen paard is duurder (wel leuker, maar je moet het maar net kunnen doen!) en maneges zijn ook duurder (en lang niet zo leuk!)

Heza_Yankee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:30

crazycactus schreef:

yep, na jaaaaaaaren heb ik eindelijk lieve en betrouwbare mensen gevonden die "bijna" nog beter voor mijn Yankee zorgen dan ikzelf Zij betalen mij daarvoor 0,00. Ik blij met hun goede zorgen, zij blij dat zij veel van mijn yankee kunnen leren.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:36

Ik had een heel lief meisje, die echt helemaal verliefd was op Jae en Roosje, maar helaas is zij intussen meer gaan voelen voor jongens....... Weg verzorgster.....

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:43

jeetje mutti, das balen! Nou moet je weer op jacht naar een nieuwe bijrijder...

Ellen, heb je die saskia nou al gesproken inmiddels? kunnen we ook niet de bokkers inschakelen om haar te vinden?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:50

nattetas rijd op Madestein

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:58

Nattetas? ze zoekt toch ene Corine?