[WN] Ligt dit zadel goed?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Ligt dit zadel goed?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 17:23

Hallow allemaal, ik heb sinds mijn verjaardag een westernzadel, maar ik weet nou niet zeker of hij wel goed ligt en of het zou veranderen met een borsttuig... aan jullie de eer om deze vraag te beatwoorden

Dit is mijn paard met het zadel:
Afbeelding

Als ik rijd, schuift het zadel wel nog verder naar achteren. Kijk maar:
Afbeelding

Ik denk dat dat komt omdat ze best wel een hoge schoft heeft. Kijk maar weer hihi
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen =P

Anoniem

Re: Ligt dit zadel goed?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:29

jij vraagt, dan mag ik eerlijk antwoorden? dit is een zadel wat kwalitatief zeer slecht is, je hebt hem gekregen voor je verjaardag? anders zou ik verder sparen, en voor je paard, en voor jezelf een beter zadel kopen, ik hoop voor je dat je paard geen problemen krijgt hiermee. begrijp me goed, ik wil niet afkraken, maar ik ken deze zadels.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:34

Tsja, ik ben het met mijn voorganger eens. Maar op WN zitten de kenners...

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:01

Het is een goedkoop westernzadel zo te zien. Deze hebben meestal ook een mindere pasvorm.
Als je zadel schuift past het niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:36

germie schreef:
Als je zadel schuift past het niet.

ja, óf je moet beter aansingelen..
als ik mijn zadel niet aansingel, gaat het ook schuiven, en die is op maat gemaakt..

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:28

Misschien even op WN voorleggen?

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:48

Ik heb je topic verplaatst naar Western

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 20:55

Dit is een zadel wat heel mooi aan de muur hangt, maar absoluut niet geschikt is om op een paardenrug gelegd te worden....... Het spijt me maar zo is het gewoon.....

Je singel moet ook aan de rechterkant een heel eind naar onder want die rode streep hoort in het midden te zitten. Het schuiven kan je niet oplossen door een borsttuig want dan komt er te veel druk op de borts van je paard.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:13

Ik kan er helaas voor jou weinig positievers meer aan toevoegen.
Zadel is van slechte kwaliteit.
Aan deze foto kun je niet zien dat ie verkeerd ligt, daarvoor is de foto niet op de juiste manier genomen, maar het feit dat ie schuift zegt al genoeg

Wat me verder opviel is dat je paard wel vaker een zadel op gehad heeft die niet zo best pastte.
De kuil achter zijn schouder is hier een duidelijk beeld van, of is het al en ouder beestje ??

Afbeelding

xXutopiaXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 15:06

nou... me paardje is al best wel oud, ze is al 25 =D hihi...vandaar waarschijnlijk dat kuiltje

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:10

Ja met die leeftijd krijgen ze wel eens een kuiltje. Hij ziet er nog goed uit voor een ouwetje van 25

xXutopiaXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 15:12

hihi... dankjewel hahaha... toen ik er 1,5 jaar geleden kreeg zag ze er heel anders uit... ze heeft toen iets van 10 jaar in de wei gestaan, dus ik had er wel wat werk aan, maar zo te zien isset gelukt, want ze loopt nu perfect dressuur en mijn record springen met haar is 1.5m. maar dat spring ik niet meer, want stel je voor dat ze zich verstapt ofsow... dat was gwn éénmalig om te kijken of ze t kon hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 15:14

weet je al wat je met het zadel gaat doen? ga je het verkopen en naar een betere kijken?
ik wens je veel succes met je paard, ik heb ook een ouwetje gehad, dat was ook zon lieverd, is 33 jaar geworden

xXutopiaXx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 15:16

neej... ik denk dat ik hem wel hou, maar ik heb er nou ook nog een ander paard bij en daar ligt hij wel goed op, dus dan hou ik hem daar voor en dan rijd ik deze gwn met dressuurzadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:24

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar als je onze hulp nodig hebt om te constateren dat dit ding (noem ik geen zadel, sorry) niet goed ligt, WIE heeft dan geconstateerd dat dat ding op een ander paard WEL goed ligt?
Dergelijke vodjes (dit is er eentje van Horselover) zijn niet geschikt om mee te rijden. Hooguit om de muur van een goedkoop restaurantje mee te versieren, liefst in een erg donker hoekje.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:26

Volgens mij worden ze daar ook voor gemaakt, alleen handige handelaren/verkopers hebben een nieuwe afzetmarkt ontdekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:31

precies, leg dit "zadel" asjeblieft niet op een (levend) paard, dat gaat echt fout

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:12

tja, helaas voor jou ben ik het met de rest eens.
heb ook zo'n zadel gehad, je paard gaat er slecht van lopen.
Ik heb uiteindelijk voor een zadel van 10 jaar oud gekocht(een cirkel Y), en vanaf dat moment merkte ik dat sun beter ging lopen.

Mijn advies(en dat ook van de andere bokkers) spaar verder voor een goed zadel, en hang dit aan de muur.(lijkt mooi als je het door midden zaagt, de ene helft in de gang, de andere in de kamer.)

Oh en eh sonja, in Zeegse(en ook nog in een heleboel andere plaatsen in nederland) zit Ribhouse "TEXSAS" en die zijn niet goedkoop, maar hebben toch deze zadels aan de muur hangen hahahahahahahaha.

Yosan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:12

oh oh,'"TEXAS"heet het geloof ik

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:16

Nou zo duur is Ribhouse niet hoor

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:54

Ik ken 'm Yosan, in Geesteren hebben we d'r ook eentje. De zadels wil je niet zien, maar die chapsdingen die ze aan hebben ook niet.... Wat daar in zit was trouwens ook niet mijn smaak.
Wel errrrrreg lekkere spareribs trouwens, vooral de hot-versie.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:11

Ik vind de New Yorker heeeeeel erg lekker.......

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:17

Wanneer gaan we CC?

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:18

Nou binnenkort gaan we met Quarterhorses naar woudenberg.... Join us.... and you're more than welcome