[WN] Gevlochten teugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Gevlochten teugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 00:27

Hallo,

Ik heb geprobeerd het op te zoeken, maar krijg niets wat ik zoek.

Ik lees wel eens over gevlochten teugels.
Een voorbeld quote: Ik rijd normaal met gewone teugel, maar met een bepaalde oefening met gevlochten teugel.

Geeft de gevlochten teugel een bepaalde werking, druk of iets?
Of wie kan mij hier iets meer over vertellen

Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:10

Misschien wel erg simpel gedacht hoor, maar zou het niet handiger zijn om dat aan degene te vragen die dit schrijft? Een gevlochten teugel heeft geen specifiek andere inwerking oid, is hoogstens wat zwaarder en ligt anders in de hand.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 11:36

Dit was slechts een voorbeeld.
Ik zag het op wat verschillende sites. niet op een forum of iets in die richting.

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:13

je hebt meer grip met gevlochten teugels maar verder kan ik ook geen zinnig antwoord geven....
in de regen glijden ze minder weg bijvoorbeeld, maar met westernrijden nog nooit een gevlochten teugel gezien overigens...

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:20

Ik wel en ik heb er dus ook lang mee gereden. Je hebt rondgevlochten en plat gevlochten.
Bij regen heb je idd meer grip. En verder is het maar net of je ze prettig in de handen vind liggen.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:55

Monnik

Re: Gevlochten teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:43

Ik heb ze in verschillende soorten en maten. Maar ja, ik heb dan ook een hoofdstellen en teugel tik.
Ik rij afwisselend met plate of gevlochten teugels, maar niet omdat een andere inwerking heeft. Bij mij gaat het er net om welk hoofdstelletje ik op dat moment leuk vindt staan en welke teugel ik daar dan bij doe.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:50

Ik rij ook met gevlochten teugels, maar ik merk geen verschil hoor met andere teugeld, behalve dast ze heerlijk zacht en soepel zijn nog nooit blaren van gehad. Sterker nog, mijn hele hoofdstel is gevlochten . Maar ik heb mijn teugels nog nooit in een winkel zien liggen eigenlijk. Maar ze worden veel gebruikt op IJslanders. Zijn gewoon plat trouwens. En niet zo breed als divoza ze heeft.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 21:44

Ik heb ook gevlochten Split reins Van de week gekocht via een ander forum. Heb er nu 2 keer mee gereden en ik vind de grip wel beter hoor! Maar of het nou een andere werking heeft... geen idee!

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 12:39

Dat zal dat het misschien zijn geweest, dat de grip beter is
Bedankt voor alle reacties