Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sugarmiss"]
Ik heb nog nooit in zo'n zadel gezeten. Op eea manier trekken ze me niet aan.
[/quote]
Ik ook niet, vandaar mijn vragen. En of ze me aantrekken, ach ik wil wel eens wat anders waar ik meer mee kan.
[quote="sugarmiss"]
Net als in de 'engelse' en western zadels heb je veel verschil in kwaliteit. De betere zijn ook de duurdere, in leerkwaliteit en in paskwaliteit.
[/quote]
Ja dat snap ik ook wel, maar duur is niet altijd beter hoor, en goedkoop niet altijd slecht. Maar die discussie is in het verleden al eens gevoerd. daar gaat het me niet om. En dat was ook mijn vraag niet.
[quote="sugarmiss"]
Volgens het AQHA-regelboek mag je alleen starten in een leren westernzadel, hoe dit bij de WRAN zit weet ik niet. En onderlinge wedstrijden zou je per wedstrijd moeten vragen wat de regels zijn.
[/quote]
Nou ik heb een fjord, dus ik heb alleen te maken met de organiserende organisatie, en als ik die eerst allemaal moet gaan bellen (vooral de onderlinge niet WRAN wedstrijden) dan ben ik nog wel ff bezig. Dr zal toch ook voor niet WRAN wedstrijden een soortemet van regelement zijn wat betreft uitrusting? Het gaat trouwens alleen om trail wedstrijdjes, geen pleasure of reining oid.
[quote="sugarmiss schreef:Als je hem maar zo weinig gaat gebruiken voor de wedstrijden is het mischien handiger er dan één te lenen.
snowdon schreef:Zoals Elise al zei: ik heb een australian stock zadel op mn tinkertje en ik ben er heel tevreden mee! Ik heb een vrij prijzige gekocht en eerst uitgeprobeerd of het dus wel lekker zat, nou t zat heerlijk. Ik weet niet of je t al een keer uitgeprobeerd hebt, maar zou t wel doen! Iedereen die er tot nu toe opgezeten heeft om dat zadel uit te proberen vond het ook heerlijk zitten!!!
Nog even over die band, bij mij zit ook zo'n band over het zadel heen(je zit er op), maar die voel je absoluut niet. En niet alleen ik voelde t niet
Verder heb ik wel een keer gehoord dat je alleen met een westernzadel mag deelnemen aan de wedstrijden, zoals sugarmiss al zei.
Ik weet zo gauw niets meer erover te vertellen, maar als je nog vragen hebt, pb maar ff!!!
Groetjes Leon en Snowdon
Vippie schreef:HIhihi, nou moet ik zeggen dat ik ook niet ieder engels zadel lekker vindt zitten hoor. Zo vindt ik een goedkoper dressuurzadeltje lekkerder zitten dan een prijzige kieffer (tot ergernis van de eigenaresse van het zadel), en ik vind niet ieder westernzadel even lekker zitten.
Ik zie het wel, ik kan overal op en mee rijden, maar of het lekker zit is een 2e, hihi. Dat zal de ervaring moeten leren.
Ik ga in ieder geval op onderzoek uit en op jacht, hihii.
Viv