[WN] Naar binnen vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:22

Ik merk dat Amber in de galop soms nogal naar binnen valt. Ik doe dan mijn buitenhand wat omhoog en mijn binnenteugel tegen haar hals. Dit werkt even goed en dan niet meer. Hebben jullie mss nog wat tips daarvoor? Op het moment heb ik namelijk even geen les, daar ga ik wel weer zo snel mogelijk mee beginnen.

spatter

Re: Naar binnen vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:32

je moet je binnenhand wat omhoog doen en desnoods je gewicht iets meer naar de buitenkant verplaatsen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:35

Idd binnenhand omhoog tegen de hals, hierdoor til je de schouder van je paard als het ware op. Goed op je buitenzitknobbel gaan zitten.

capopjekop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 18:41

Oke bedankt!
Zal ik dan maar eens gaan proberen

pelipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:38

misschien helpt het als je je binnenbeen wat meer erbij houd.Dat je meer het paard optilt

art

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:56

inbuigen naar buiten en je binnenbeen erbij

Esgaroth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:49

En het niet alleen in galop oefenen he. Binnenhand omhoog helpt inderdaad. En flink been been been!(binnenbeen wel te verstaan)

Redneck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:51

crazycactus schreef:
Idd binnenhand omhoog tegen de hals, hierdoor til je de schouder van je paard als het ware op. Goed op je buitenzitknobbel gaan zitten.

Helemaal mee eens, met een kleine toevoeging: denk eraan dat je de druk erop houdt tot je pony zelf loslaat....

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 11:52

Ik denk dat binnehand omhoog alleen een tijdelijke oplossing biedt en dat je een ander basis probleem hebt. Namelijk dat je paard door je binnenbeen heen loopt en dus niet tussen de benen gereden wordt.

Ik zou dus werken aan het paard tussen de benen krijgen, doormiddel van voltes openen/sluiten, rechte lijnen en wijken op onverwachte plaatsen. Ook zou ik veel op de 2e hoefslag rijden zodat het paard echt aan het been wordt en niet on the rail en daarbij zijn eigen hoeken gaat afsnijden.

Ik denk ook dat deze oefeningen je paard sterker zal maken waardoor het met meer gemak door de hoek heen kan zonder om te vallen. Hoeken zijn natuurlijk 1/4 voltes en blijven voor sommige paarden wat moeilijk.

Succes!

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:12

Ben ik op zich met je eens Jeddah, maar wat als je paard prachtige cirkels kan galoperen en toch de hoek invalt? Dit heb ik mee gemaakt met een paard van vrienden, die reed ik toen in Meppen in de binnenmanege (niet Poco overigens) en die had daar zo'n moeite mee. Nu was dit een hele grote KWPN-er met de vormen van een halterpaard..... echt mega breed!!!! Waarschijnlijk zal dat daar wel aan gelegen hebben.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:26

Net wat ik zeg, dan is ie dus niet tussen je benen, hij mmoet niet alleen prachtige circles kunnen maken, maar ook recht tussen je benen kunnen blijven.
Als ze door je binnenbeen heen vallen dan negeren ze dus je hulp, daar moet je aan werken, dat is, imo, een basis probleem.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 12:29

Hahaha... deze knol paste niet tussen mijn benen ... daar was ze te rond voor":D (moddervet dus...) Ik heb het ook maar op gegeven, ik was 1 keer per week mezelf en het paard in het zweet aan het rijden, en zij lieten hem maar staan. De laatste keer dat ik gereden heb is zeker 2 jaar geleden en dat was ook de laatste keer dat er iemand op haar gezeten heeft. Doodzonde.....

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:40

Mij helpt het goed om op de cirkel wat rechte lijnen te maken wat jeddah ook al zegt. Ik gebruik hierbij het liefst geen been maar alleen nekreining. (Dus teugel druk tegen de hals) De rechtelijnen gebruik ik ook als me paard naar buiten valt. Vierkantjes rijden werkt ook goed.

janetbd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:19

heb net weer 2x le gehad en ik moest tegen het naar binnen vallen zorgen dat mijn binnenheup en schouder iets voor de buitenheup en schouder zijn. bij mijn paard werkt het. succes