[WN] Bosrit RR's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

iski

Bosrit RR's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 16:36

Beste Mensen,

Gelezen en besloten hebbende: het nieuwe topic over de bosritten zoals ik die voorgesteld heb.

1.
Zaterdag 5 en/of zondag 6 november. Vertrek vanaf Bezoekerscentrum Staatsbosbeheer Appelscha. Verzamelen om 10.30, afmars omstreeks 11.00 uur.

Bedoeling een rit van ongeveer 4 uur met halverwege een pauze. Desgewenst brood meenemen. Onderweg koffie en aan het eind koffie dus neem een paar eurootjes mee. De keuze voor zaterdag of zondag wordt uiterlijk donderdag om 21.00 uur gemaakt en in dit topic gepubliceerd. Bij voldoende animo voor beide dagen wordt er op beide dagen op dezelfde manier gestart. Lees ook dit topic nog eens door op de avond voor de start. Ik zal dan de laatste info geven over de weersverwachting. Bij heel naar weer blazen we de boel collectief af waarbij het eenieder vrij staat zijn eigen beslissing te nemen ingeval het weer niet heel naar is maar gewoon een beetje naar.

2.
Silvester heeft aangeboden als gids op te treden op de Utrechtse Heuvelrug en de geplande datum is 19 november. Ik ga er van uit dat Silvester verdere info zal verzorgen omtrent startplaats- en tijd. Hiervoor lijk het me handig dat zij dan een topic opent.

3.
Er is nog een gids- aanbod voor een rit in Salland. Maar diegene die dat aanbod gedaan heeft kan dus op dezelfde wijze een topic openen en mensen kunnen zich dan aanmelden.

4.
Mensen die aankomend weekend mee willen doen kunnen dat aangeven en hun voorkeur uitspreken voor zaterdag/zondag door mij een mail te sturen op mijn privé-adres: twinacresranch@hotmail.com

Op die manier kan ik makkelijk overzicht houden en een beslissing nemen. Ik verzoek ook de mensen die zich reeds in het topic over de recrea-ridders uitgesproken hebben over hun deelname mij nog even hun voorkeur aan te geven.

Het zal overigens altijd zo zijn dat wanneer je een voorstel doet er altijd mensen die op zich wel zouden willen, op de gekozen dag niet kunnen maar ja, zo is het leven.

Ik hoop op voldoende deelname. Ik ga in ieder geval naar Utrecht en Salland... En als dit leuk is, kunnen we misschien wat vaker zoiets 'organiseren'.. want veel werk is het niet...gewoon een datum prikken en als gids optreden, je eigen rijomgeving laten zien.

Ik denk dat velen onder ons graag eens ergens anders willen rijden maar onbekendheid met de omgeving ons ervan weerhoud om eens 100 km verderop te gaan kijken. Met een netwerkt zoals bokt.nl dat biedt moet het toch mogelijk zijn zonder al te veel rompslomp elkaar een stukje Nederland te laten zien dat anders aan ons voorbij gaat.

Mooi...duidelijk? Vragen?....Geen vragen.

rina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:12

hihi wel vragen, al gevraagd in het "oude"topic maar geen antwoord gekregen.

hoe rijd nou een westernrecrearidder. maw, word dit een rustig stapritje met wat drafwerk en evt een beschaaft galopje (en dan bedoel ik dus geen donderende cavalarie door het bos) wat ik nogal eens meegemaakt heb.

spatter

Re: Bosrit RR's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:33

appelscha is te ver snik....snik...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 18:45

Ik wil dus wel, maar heb geen auto... helaas...

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:00

Duvels, een zeer goed plan, Appelscha en omgeving is prachtig!!! Wel op extreem kort dag vrijgegeven, dus dat geeft altijd wat afmelders. Ik ga mijn best doen voor de zondag...........ik laat het je weten, op tijd. Het weer komt vast wel goed, hihihhiii.....

Azhari

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:02

Ik wacht even af welke dag eruit gaat rollen. Het is voor mij zo'n 15 min. met de trailer, maar ik heb een paard dat groepen niet zo leuk vindt en een jonkie. Als het een rustig ritje wordt ben ik denk ik wel van de partij.

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:34

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 19:35

Inmiddels hoeven we niet meer te wachten tot donderdagavond en kan eenieder de hoefijzers controleren, de kasten nakijken op thermo-ondergoed, de regenjassen klaarleggen naast de T-shirts, brood inslaan, zadeltassen poetsen, buiksingles en borsttuigage invetten (en weer wegleggen) banden van de trailer oppompen, kaarten te voorschijn halen om Appelscha op te zoeken, thermosflesje omspoelen, favourite tanga uitzoeken, schoenen/laarzen poetsen en invetten...kortom

WE RIJDEN ZOWEL OP ZATERDAG ALS OP ZONDAG.

Voor beide dagen inmiddels genoeg voorkeur om een groep te vormen ook al zouden het er maar 4 tot 6 zijn.

Ik lees in somige reacties al wel enig voorbehoud voor wat betreft het tempo en de ervaring van het paard met groepen en buitenritten. Ik denk dat we allemaal volwassen zijn en verantwoordelijkheidsgevoel genoeg hebben om rekening met elkaar te houden. In dit bos is genoeg ruimte voor diegenen die hun paarden eens lekker de benen willen laten strekken terwijl voorzichtigen onder ons dan gewoon even een andere route nemen zodat we een kilometer verderop weer bij elkaar komen.

Dus, graag nog wel opgeven met voorkeur zodat ik zaterdag/zondag weet hoeveel mensen er komen en we dus koppen kunnen tellen om te weten of we kompleet zijn.

Vr.gr..... Iski

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:42

Leuk ik wil wel op zondag hoor gezellig

woldhoeve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 19:55

Als ik een auto heb dan kom ik ook zondag.

Sorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:06

ohh wat zou ik dat graag willen... * kijkt naar het weiland en concludeert nog steeds niks rijdbaars te hebben *

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 21:38

Ik wil eventueel ook wel als gids optreden in de mooie omgeving van hargen.

Bos, zee en strand!

iski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 22:00

Chantalleke schreef:
Ik wil eventueel ook wel als gids optreden in de mooie omgeving van hargen.

Bos, zee en strand!

Kijk....daar hebben we de volgende al. Misschien moeten we Romkabouter vragen om er straks een extra kalender voor te maken...

Eerst een kijken hoe Friesland en Utrecht het er van af brengen? Ik zal verslag uitbrengen van beide keren en dan, bij gebleken en voldoende animo kunnen we alvast een lijst van Fraaie Hollandse Plekjes (de FHP-Lijst) aanleggen en begin volgend jaar een aantal data vastleggen......

Ik kom er nog op terug. Dank je wel Chantalleke.

Chantalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:17

Okiedokie

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:39

Hier in het mooie westerwolde kan je trouwens ook heel mooi rijden

Cilian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:46

Het lijkt mij ook heel leuk om mee te gaan, maar wil eerst even overleggen met Debora, omdat ik mijn paard aan het terug trainen ben vanuit kreupelheid. In mijn andere paard heb ik nog niet genoeg vertrouwen om buiten te rijden. Daar heb ik teveel mee meegemaakt. Misschien is het mogelijk om in de pauze te stoppen en mij op te laten halen met een trailer (als ik dit regelen kan)?

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:24

ik zou graag mee willen gaan, maar helaas lukt het dit weekend niet....

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:07

Leuk initiatief! Helaas kan ik dit weekend niet en ook 19 november niet (jammer erg dichtbij).
Iedereen die wel mee gaat heeeeeel erg veel plezier en denk erom geen keurig geknipt bridle pad of sokken en er moeten beslist strootjes in de staart van je paard zitten !

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:09

Ik heb helemaal geen bridle pad bij mijn Haflinger, en sokken die heeft hij ook wel behoorlijk!
Ik kan ook nog voor de gelegenheid het roper zadel van mijn man er op leggen en een borsttuig er aan vastmaken.
Dan wordt het plaatje al aardig compleet; alleen die snor wordt wat moeilijk.

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 07:35

silvester schreef:
Dan wordt het plaatje al aardig compleet; alleen die snor wordt wat moeilijk.

Kom op nou, daar kun je dan vast ook wel iets op verzinnen

iski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:09

Goedenavond,

Zoals aangekondigd, een korte update over het aankomende weekend. Iedereen heeft via nieuwsberichten en/of internet kennis kunnen nemen van de weersverwachting. Het ziet er in z'n geheel niet slecht uit, en niet in de minste plaats voor de paarden.

De verwachting is dat het een graad of 14 wordt, er kan een buitje vallen maar het zal overwegend droog zijn.

Zowel op zaterdag als op zondag zal ik omstreeks 11 uur vanaf het bezoekerscentrum van de boswachterij Appelscha vertrekken voor een rit van ongeveer 4 uur. Eenieder die dit bos en de zandverstuivingen een keer wil zien is uitgenodigd om aan te sluiten.

Het is een afwisselend landschap van dichte bossen met paadjes waar je enkel achter elkaar aan kunt rijden tot brede zandbanen waar je jouw paard eens lekker de benen kunt laten strekken. Ook zijn er stukken die omheind zijn waarbinnen schapen en koeien vrij rondlopen. Cutters en teampenners worden verzocht zichzelf en hun paard in bedwang te kunnen houden.

Het is mij bedoeling om halverwege een pauze te houden bij een klein restaurantje waar je een bakkie koffie kunt scoren en/of een broodje ingeval je dat zelf niet meegenomen hebt. We eindigen bij het bezoekerscentrum waar je jouw paard eventueel in een weide kunt zetten om op je gemak een bakkie te doen. Alles bij elkaar kunnen we zo rond 15.30 hier terug zijn en kan iedereen naar believen de thuisreis weer aanvaarden.

Mensen die een routebeschrijving willen naar het Bezoekerscentrum verzoek ik mij dat via een pm/pb te berichten.

Vriendelijke groet en tot....ziens dus.
Iski

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:20

Hoi, beide dagen kan ik niet, dit weekend koeien werken in Friesland en volgende erit een weekend weg naar de Veluwe.

Dus dan maar anders:

Daarom meld ik me aan om als Gids op te treden en een rit te organiseren.
Keuzes uit twee mogelijkheden:

1. De Veluwe, Start in Kootwijk op de Paalhoeve en dan een rit van zo'n 4 uur maken...of langer... of korter.
2. De Lage Vuursche. Start bij een manege en dan ruim 3 uur rijden (wel de A27 over via brug en het spoor)
Laat maar weten of er interesse voor is !!!

Beide plaatsen genoeg trailerruimte, eet en drinkgelegenheid etc.
Als er genoeg animo is prik ik een datum.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 09:23

Lees net het bericht van iski in een ander topic.
Heeft gelijk, ik zal overleggen met de maneghes en een datum prikken voor een rit in het gooi of op de Veluwe en open wel een topic hierover.
Anders wordt men het nooit eens over een datum inderdaad.

CowgirlStore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:28

Ik ga niet mee (ben meer iemand van de "lonesome cowboy", zo iemand die de achteraf-paadjes neemt weet je wel ) maar wil iedereen toch even een fijne bosrit in Appelscha en omgeving wensen. Moet toch lukken met zo'n leuke gids!

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:40

@Iedereen die dit weekend de Boswachterij Appelscha gaat o.l.v. Iski & Blue: Een fijne rit , 'n heel gezellige dag & mooi weer toegewensd! Een volgende keer hoop ik ook van de partij te kunnen zijn!

~Wegens problemen van logistieke aard, ga ik dit weekend met Amigo maar op zoek naar nieuwe paden in het ons al grotendeels bekende bos ~