[SGW] Crossen??? wat kan ik er van verwachten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_Britt

Crossen??? wat kan ik er van verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 13:59

heey mensen,

ik heb een tinker die supergoed kan springen, ik vind het zelf ook leuk. Mijn tinker vind een parcoursje springen wat minder. Buiten springen we over alles wat springbaar is,,,, ze is ook goed in racen.
Nou leek het me heel leuk (voor ons allebei) om een keer een oefencross te rijden, maar ik heb hier helemaal geen verstand van, dus zouden jullie mij info kunnen geven over de volgende punten? (andere info is ook altijd welkom)

Moet je een startkaart hebben om een oefencross te rijden?

Is het nodig om bij mijn tinker (stevige benen en sokken)peesbeschermers om te doen?

Wat voor hindernissen kan ik allemaal verwachten en hoe hoog (vaste hindernis hebben we nog nooit hoger gedaan als ongeveer 60, maar ze kan veel hoger)?

Waar kan je eventuweel een x een oefencross rijden?

Hoe kun je het beste oefenen voor een cross als je zelf geen hindernissen hebt (ik het bos bij mij valt er niet veel meer te springen dan slagbomen en boomstammen)

Weet er iemand een goede site? want die kan ik ookal nergens vinden.

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:01

VMR -> SGW

Lielle

Re: Crossen??? wat kan ik er van verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:24

Supah_Sky schreef:
heey mensen,

ik heb een tinker die supergoed kan springen, ik vind het zelf ook leuk. Mijn tinker vind een parcoursje springen wat minder. Buiten springen we over alles wat springbaar is,,,, ze is ook goed in racen.

dat is IMO niet echt de juiste basis voor het crossen, om je cross netjes te rijden moet je toch een goede dressuurbasis hebben, en ook een B parcours kunnen springen. Als je officieel wil starten moet je zelfs een wp in het B springen hebben.

Citaat:

dat varieert. De meeste organisaties vragen dat wel, maar niet allemaal.

Citaat:
Is het nodig om bij mijn tinker (stevige benen en sokken)peesbeschermers om te doen?

absoluut!

Citaat:
Wat voor hindernissen kan ik allemaal verwachten en hoe hoog (vaste hindernis hebben we nog nooit hoger gedaan als ongeveer 60, maar ze kan veel hoger)?

B paarden staat op 80 cm, oefencross meestal wat lager.

Citaat:

zie www.sgw-eventing.nl
het seizoen zit er bijna op, in het voorjaar komen er weer oefencrossen.

Citaat:
Hoe kun je het beste oefenen voor een cross als je zelf geen hindernissen hebt (ik het bos bij mij valt er niet veel meer te springen dan slagbomen en boomstammen)

Ik kan je vooral aanraden om mee te rijden in de sgw regiotrainingen. Die beginnen weer in het voorjaar.

Citaat:

www.sgw-eventing.nl

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:00

[quote="Lielle"] om je cross netjes te rijden moet je toch een goede dressuurbasis hebben, en ook een B parcours kunnen springen. Als je officieel wil starten moet je zelfs een wp in het B springen hebben.[quote/]

Nee ik bedoel ook niet dat we dat altijd doen, ik woe eventjes duidelijk maken waarom ik graag een cross zou willen rijden.
Ik heb namelijk al een paar onderlinge wedstijden B- springen gedaan en dit kan ook gewoon alleen in de bossen vinden mijn paardje en ik leuker. Dressuur wil ik binnenkort mee gaan starten alleen ik zit een beetje met een trailerprobleem, die moet ik altijd huren en mn ouders vinde dat een beetje te duur om regelmatig te doen. Dus het is niet zo dat ik elke dag door de bossen ga racen, dat doe ik ook maar 1 of 2x per week.

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:05

Je moet idd wel een goede dressuur en springbasis hebben.
En het is bijna winter, dus zijn er (bijna) geen oefencrossen meer.
Ik zou deze winter dus gewoon wat oefenen op het springen en volgend jaar in het seizoen de oefencrossjes mee pakken

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-05 15:39

jah, dat is wel het beste idee, maar wees maar niet bang dat ik van plan was volgende week meteen een cross te gaan rijden hoor :p

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:18

Supah_Sky schreef:
heey mensen,

Nou leek het me heel leuk (voor ons allebei) om een keer een oefencross te rijden, maar ik heb hier helemaal geen verstand van, dus zouden jullie mij info kunnen geven over de volgende punten? (andere info is ook altijd welkom)

Jaa je moet zeker pees beschermers omdoen, ik rijd zelf ook cross en ik heb al behoorlijk van verwondingen gezien omdat mensen geen pees beschermers om hadden gedaan. Het is wel verstandig om een startkaart te hebben. Nou de hindernissen vallen allemaal best wel mee maar je paard moet wel goed kunnen springen over boomstammen end, en hij moet er zeker niet bang voor zijn.. Ook moet je paard niet bang zijn voor water want daar moet je heel vaak door heen rennen.. De hoogte van de hindernissen vallen ook best wel meee.Nou ik zal eens bij maneges gaan kijken of bij een cross pacour, Of je moet het gewoon op internet zoeken En op de laatste vraag, in het bos kan je zelf een heleboel dingen vinden. Je kan ook wel je eigen cross- pacourtje samenstellen..

Nou ik hoop dat je hier wat aan hept,, doeidoei -xxx- britt

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:07

Staan de crosshindernissen in de cross ook op 80cm in de B??

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:08

Ja

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 16:17

Nouh,, de peesbeschermers zijn aangeschaft . Kan alleen niet zoveel meer oefenen omdat het nogal glad/moerassig is, maja,, in de lente kan ik weer volop springen / crossen