[WN] Slimme Sizzle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anika

Slimme Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 08:07

Even een grappige ervaring met jullie delen!

Teminste het is nu grappig omdat het goed is afgelopen.

We hebben een hele slimme Quarter merrie van 4 jaar oud die allerlei fratsen uithaalt. Noem het maar op ze krijgt het voor elkaar.

Sins zondag staan onze paarden in de nieuwe stallen. Ze zijn dus al lekker gewend. Sizzle heeft dus het vanacht na wat onderzoek voor elkaar gekregen de stal met het luik dicht open te krijgen. Geen idee hoe maar vanochten om 5 uur stond haar stal helemaal open. Wij in paniek naar de stal gelopen en ja hoor daar stond Sizzle met een mond vol hooi die ze vederop uit de kruiwagen had gehaald! Heel tevreden stond ze ons aan te staren. Het was een mooi gezicht. We hebben er vreselijk om moeten lachen.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 08:24

Oeps.... handig hoor zo'n paard..... Dat wordt een schuif/sluiting op de onderkant van de deur.... Maar het zal best grappig geweest zijn, zo op d'r dooie gemakkie

MightyMike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:10

Mijn paint ruin kan zijn eigen staldeur ook openen, erg leuk.... We hebben een schuif geplaatst en gelukkig is het nu afgelopen. Ook hij heeft een hele trucendoos! Sommige grapjes zijn echt hilarisch, maar soms is een slim paardje ook wel eens lastig.

FlyingHigh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:27

Mijn Quartermerrie is ook een humoriste, kon thuis het hek van de paddock openen om dan lekker ons gazonnetje op te wandelen voor mals gras. Als ik dan met de auto kwam aanrijden, vloog ze richting paddock of een openstaande stal in......die zwaar onschuldige blikken van haar, geweldig!!! Ook lukte het een keer niet om de stal in te gaan want die zat dicht én het hek van de paddock was dichtgewaaid. Cody was toen het bos maar ingewandeld maar bleef met manen vastklitten in de struikjes naast de paddock en daar stond ze dan....weer die zwaar onschuldige blik in haar ogen toen ik haar daar zo aantrof, hahahaha. Ons terrein is compleet met hekwerk afgezet, dus weg kon ze nooit. Inmiddels een ander hek mét andere sluiting. Nu lukt het niet meer...... .

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:37

Mijn vorige Appaloosa (Power) kon zelfs de schuifsluiting met borgpin van de staldeur open maken. We hebben toen een een klein gaatje in de sluiting geboort en een extra musketonhaak erop gezet, zodat de schuif niet meer open kon. Dit werkte perfect.
Hij is gelukkig nooit ontsnapt, omdat er aan de onderkant van de deur ook nog een grendel zit en hij daar niet bij kon.
Blijft toch grappig, die houdinni's

anika

Re: Slimme Sizzle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 11:35

Ja slimme paarden zijn best lastig. Je moet goed op je hoeden zijn. Tis altijd wel wat. Wel grappig en leuk om te zien hoe ze de dingen verzinnen hoor!

Wat ze ook doet is dat ze onder het stroomdraad doorgaat om het gazon op te gaan. Maak je daar extra stroom draad zou je zeggen nou nee hoor dan doet ze het nog. Als je ziet hoe ze het doet, dat ziet het er heel raar uit!

Ze houd contact met het draad het middelste draad al die tijd en rekt het dan helemaal op zodat ze eronder door kan de onderste tilt ze de been wel op dan neemt ze een run en is ze erdoor.

Wist niet wat ik zag blijkbaar is ze zo slim met dat contact houden dat ze die stroom niet voelt. Terwijl je zou zeggen als ze haar benen optilt moet ze stroom voelen.

Met de regen ging het niet goed toen kreeg ze een oplawaai van de stroom. En dat kwam vervelend aan voor haar dus verloppig laat ze het wel even denk ik. }>

Een schuif op de deur onderaan is een goede tip. Ga ik doen.

indra2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:14

Ook haflingers zijn slim, niet alleen deuren opendoen en hekken openduwen maar ook elke denkbare knoop uit elkaar peuteren..en ik kan er gewoon naast staan en kijken hoe ze puzzelt tot ze iets los krijgt en dan die triomfantelijke blik zo van "makkie, mag het nu wat moeilijker?"

REGINA76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 23:21

ja de mijne zijn ook ondeugend genoeg de zwarte black haalt stroomdraden los bijt ze kapot hekken openmaken etc de bonte kan ook schuifjes loskrijgen en hekken deuren openen...en dan met de blik in hun ogen niks aan de hand vrouwtje...
en heb een hengst kan je de staldeur van openzetten en die loopt er gewoonweg dr niet uit grappig he...

anika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 07:50

Inderdaad zijn haffie's ook heel slim. Wij hebben er ook een namelijk!

Wel goed regina dat ie lekker blijft staan! Is ie veder ook zo braaf?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 20:54

sunny kan ook onder stroomdraad kruipen( met zijn 1.60 nog wel:P) wat ik ook wel grappig vond is dat sunny en een ander paardje een keer op elkaar af renden en BANG zo met hun koppen tegen elkaar aan (zoals bokken/geiten wel eens doen alleen dan zonder horens )
en ze stonden er na die klap versuft bij ...

en mr.t(een paard verkocht is) kon ritsen open maken ook een leuk trucje