[WN] De Quarter (magazine) van september/oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Redneck

De Quarter (magazine) van september/oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:33

Hebben jullie 'm al, de nieuwe Quarter?

Vanaf pagina 10 staat een artikel over de pensionstal waar wij staan met onze paarden..........

Steaming

Re: De Quarter (magazine) van september/oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:37

Hij is heir wel binnen maar nog niet gelezen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 15:42

Nee komt hier ietsje later, buitenland. Staan er verder nog spannende dingen in?

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 15:46

Dance schreef:
Nee komt hier ietsje later, buitenland. Staan er verder nog spannende dingen in?

Ze ver was ik nog niet..........ik wist dat dit artikel erin zou staan, dus verder heb ik nog niet gekeken...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 16:10

er staan een hoop dingen in die niet helemaal kloppen, zoals dat er maar 1 trainer zou zijn, maar ja, met die persoon lopen ze helemaal weg te kwijlen en de rest van de pensiongasten zijn er alleen voor het geld. bovendien heeft de trainster in het verhaal het zo gezegd zo druk dat ze op zoek zijn naar een 2e trainer, dat terwijl er 1 staat, die overigens een stuk meer klanten (dus drukker) heeft....
geeft je te denken hè???

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:08

Ach, ik vind het geen Quarter blad meer, maar een reiningblad.
Ik ga hem opzeggen.

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:52

ik ook, heb je dat verslag over het NK gelezen ;-( er deugde dan ook helemaal niets...een beetje positiviteit mag toch ook wel....vele reacties hier waren een stuk positiever

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:57

En hoe is het met Norman

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 18:59

XoNo schreef:
Ik ga hem opzeggen.

Dit maal erg weinig reining maar 12 pagina's van de 70, maarja altijd al een reiningblad geweest voorheen stond het paint en appy nieuws er ook nog in, maar nog steeds het leukste western magazine van Nederland.

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:02

Sugarmiss schreef:
En hoe is het met Norman

Die is terug van vakantie, schrijft nu over de judges, nog niet gelezen misschien wel net zo leuk als het vorige over de trainers

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 13:37

ik vind het verhaal ook niet helemaal kloppen. maar ik vind het wel leuk dat hij er in staat.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 23:33

Redneck schreef:
Hebben jullie 'm al, de nieuwe Quarter?

Vanaf pagina 10 staat een artikel over de pensionstal waar wij staan met onze paarden..........

Ziet er héél erg mooi uit en het idee erachter is prima. Weet je waar ik nu heel erg benieuwd naar ben, wat voor soort leem er dan gebruikt is.

Ik heb hier een probleem met de zandbodem en heb leem nodig en wil graag de juiste leem hebben. Zou jij dat kunnen navragen? Alvast bedankt.

Verder dan dit artikel ben ik dan ook nog niet gekomen

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 10:44

@Dance: ik zal het vandaag navragen.

sablou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 14:59

XoNo schreef:
Ik ga hem opzeggen.

J a r e n terug was ik kort abonnee. Ik heb toen opgezegd omdat ik vond dat er zeer sprake was van zeer eenzijdige en bovendien zeer matige berichtgeving. Alles ome Henk, wat de klok sloeg….

Goed.
Toevallig krijg ik enkele dagen terug van mijn (Duitse) trainer het blad weer eens in de handen gedrukt. Was dat even schrikken!!!!! De nieuwe held blijkt Leo Schouwenberg te heten. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat Leo de NQHA is. Op maar liefst 6 pagina’s verschijnt zijn naam, zijn hoofd of die van zijn vrouw.

Het blad is naar mijn mening geen scheet volwassener geworden, hinkt nog altijd op één been; de pro’s zijn schijnbaar de enigen die een QH rijden en dat : wat voor een pro in dit geval. De opmaak, inhoud en weergave is betreurenswaardig. Verder publiceert men artikelen die door de hoofdrolspelers zelf in elkaar zijn geknutseld (ook dat moet je kunnen) en voorzien van foto’s die ronduit te slecht zijn voor woorden.

Ben ik even blij dat ik de USA uitgave krijg en een abonnement heb op Western Horseman.

MVG Louis

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:29

Ben het met je eens Louis. Wat me ook tegenstaat is de eeuwige negativiteit van de schrijfster van dit blad. Het is nooit goed genoeg. Tuurlijk vind ik dat mensen die geen wedstrijden rijden e.d. ook recht hebben een op een mening. Maar mensen die altijd op alles en iedereen wat te zeuren hebben (op een selectief groepje mensen (reiners in dit geval) na), ja, dan gaat het spreekwoord "de beste stuurlui staan aan wal" luiden als een klok.

De negativiteit straalt er vanaf. Opzich maakt me dat nog niet eens zo verschrikkelijk veel uit, mits de informatie dan wel voldoende is. Maar als ik dan 7 pagina's over het Federatie NK zit te lezen en daarvan 5 pagina's over de reining gevuld zijn Dat geeft opzich ook niet eens, maar als ik er dan niet eens achter kan komen wie de Nederlands kampioenen zijn in de overige klasses, ja...dan schiet een blad in mijn idee tekort in het verstrekken van informatie.

Het hele blad is volledig gebaseerd op vriendjespolitiek. De mensen die de schrijfster lief, leuk of aardig vindt, worden genoemd in het blad. De mensen waar ze weinig mee heeft, Nederlands kampioen of niet, die worden genegeerd.

Raar.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 15:43

Ach een blad bestaat bij de gratie van zijn abonnee's. Dus als het merendeel reiners zijn die dit blad wel graag zien zoals het nu is, dan kunnen ze hooguit de naam aanpassen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:45

XoNo schreef:
Het hele blad is volledig gebaseerd op vriendjespolitiek. De mensen die de schrijfster lief, leuk of aardig vindt, worden genoemd in het blad. De mensen waar ze weinig mee heeft, Nederlands kampioen of niet, die worden genegeerd.

Raar.

je slaat de spijker op z'n kop...

ik ben er nog lid van maar ik ben er serieus over aan het denken om hem op te zeggen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:54

Gevonden op de site van westeringing.nl.
Citaat:

De Quarter.
Magazine voor Westernruiters.
Uitgave van de Stichting Promotie Reining Holland en verschijnt 6 maal per jaar.

Ze doen dus blijkbaar aardig waar ze voor te boek staan

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 17:56

Is altijd een reiningblad geweest werd uit gegeven door de stichting promotion reining, dus logisch dat reining de meeste aandacht krijgt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:01

Dus niet zeuren als er veel over reining in staat of anders je lidmaatschap opzeggen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:25

ik ben een reining ruiter dus daar zul je mij niet over horen, het gaat mij erom dat er zoveel vriendjespolitiek omheen hangt.. het verslag van onze stal is daar een mooi voorbeeld van...de schrijfster en de "trainster" (die overigens in schijndel gewoon in de Rookie ipv Limited Open startte )in dit verhaal zijn best-buddy's...ik zie het meer als een ode aan...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 18:35

Sugarmiss schreef:
Dus niet zeuren als er veel over reining in staat of anders je lidmaatschap opzeggen

Nouja, laat het dan een reiningblad zijn. Reden te meer om op te zeggen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:31

Ik heb mijn lidmaatschap een tijdje geleden opgezegd nadat er werd gesuggereerd dat de mensen die over mishandelende ruiters hier op Bokt schrijven de sport een slechte naam bezorgen.... iets stommers dan dat heb ik nog nooit gelezen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:32

Redneck schreef:

Ik heb me verbaasd over het stalgeld wat jullie betalen voor zo'n uitgebreide pensionstal!!!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 20:48

@Redneck: bij voorbaat dank