[WN] wie staat waar op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

wie staat waar op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 16:03

dat is dus mijn vraag.

het leek mij wel eens leuk om te weten (nieuwsgierig? ik? hoe kom je erbij... ) waar iedereen op stal staat.

laat ik met mezelf beginnen uiteraard...

ik sta in Hernen, westernstal Buitengeest. deze stal is net nieuw op gestart, eerst zat Ed Gosen hier maar die is naar Woudenberg vertrokken en sindsdien zijn de eigenaren voor hun zelf begonnen. op zich een mooie locatie maar er moet nog veel aan gebeuren, klein voorbeeld, beter zand in de bak, iets wat niet zo stoft....
verder is het hier wel lekker rustig, ik kom nl van een manege/pensionstal en daar is het een stuk drukker...

JoyRider

Re: wie staat waar op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:08

Wij staan in Schiedam op een 'privé' stal met 4 paarden en 6 stallen. Was vroeger een kinderboerderij en de plek heeft (nog ) nooit succesvolle ruiters voortgebracht (wat niet zo gek is voor een kinderboerderij..). We hebben les van Angelique Vink en dat gaat super. We staan hier nu 2 of 3 maanden, totally self-service, maar erg super!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:16

Thuis .... Ik ben in de luxe omstandigheid dat ik mijn paarden bij huis heb staan. Trainen doe ik bij Ab Bakker die 350 meter verderop woont, heel handig hoor zo'n buurman
Hiervoor stonden we in Stompwijk op Stal de Groene Meer. Een hele gezelllige pensionstal waar we echt met heel veel plezier gestaan hebben.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:22

Pfff, waar ik allemaal gestaan heb... Afbeelding

Maarrr: nu staan ik en mijn paard super! Bij een pensionstal (met alles erop en eraan) in Son en Breugel.

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:45

Mijn kanjers Rookie en Zowie staan in pension op de Sylvester Ranch in Blesdijke. De faciliteiten daar vind ik super: buitenbak, binnenbak, mooie ruime stallen, warm/koud water wasplaats, trailmateriaal, eigen opfok, buitenpaddocks, weilanden. Pensionstalling is all-inclusive: hooi/kuil, stro, voeren, mesten, buiten/binnenzetten èn 1x per week les van Sylva van der Wal. Ook Sake speelt geen onbelangrijke rol: hij houdt alle paardjes op stal in de gaten die "naar de hoefsmid" moeten en zoals hij bij al zijn klanten doet: hij houdt ook in de gaten wanneer de paardjes een wormenkuurtje moeten hebben.

Ik ben dik tevreden en zoals het zich laat aanzien: mijn paardjes ook!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:47

ook thuis!

alle trainers waar ik graag bij wil trainen wonen ver tot zeer ver weg!
je kunt niet alles hebben
heb dan wel weer een hoefsmid aan huis

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 16:55

Thuis....
Met stal, weiland, paddocks en bakje

jody87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:05

thuis....
en ik heb de winter in hernen gestaan op de zelfde stal als noisy.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:14

Thuis, met een paddock en een postzegelweitje. Maar wel de Veluwe als buitenbak

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:18

Mijn merrie staat op een tinkerfokkerij gestald in Vaassen (Gelderland, vlakbij Apeldoorn), ze hebben daar namelijk ook een kleinschalige pensionstal, en daar kan ik van de binnen- en de buitenbak gebruik maken, een wasplaats (wel alleen koud water), en we hebben een zadelkast gekregen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:26

En je bent per vandaag over gestapt op westernrijden

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:26

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:35

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:40

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 17:47

lijkt me heelijk om je paard aan huis te hebben...maar die luxe heb ik niet helaas.. in de schuur en op mijn gazonnetje van 2 bij 4m lijkt me ook niet echt een optie...de buren kunnen het denk ik ook niet echt waarderen

@ halloway...
super mooi daar zo op de site te zien...
gaat Vanessa nu ook Open starten dan? ze startte eerst toch Rookie?

ps. ik wil ook zo'n solarium....

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:53

ik begon met mijn Haflingertje Max op de hogeweg in Noordwijk bij Vicky Larsen (op bokt Vicky) in de huur, degene van wie ik Max ook gekocht heb. Zij voerde ook voor me e.d. Later nam haar vader de boel over want Vicky ging naar Voorhout met haar paarden, maar haar vader maakte er een pensionstal van waar je zelf moest voeren enzo waar ik als scholier geen tijd voor heb. Toen ben ik naar Manege Meeuwenoord gegaan, ook in Noordwijk tegen de duinen aan, en vlakbij het strand en bos. Niet alleen de locatie is een luxe, maar ook dat er 3x per dag voor je wordt gevoerd, er wordt voor je uitgemest en je paardje wordt dag en nacht in de gaten gehouden. Ook liggen mijn spullen veilig : in een metalen zadelkast met hangslot in een zadelkamer die van binnen aan 2 kanten afgesloten is met deuren met sloten en een stalen buis ervoor. Ook lopen er 2 dobermanns rond en woont de manegebaas ernaast. Vanaf mijn huis is het 5 min. fietsen. Ik sta hier super en ik wil hier nooit meer weg !! Mijn paard en ik hebben hier ons plekkie en onze vrienden gevonden, Max is verslaafd aan het strand en ik ook, dus ik sta hier perfect !!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:10

In de Lutte op een pensionstal. Samen met Jeanette. Geen westernruiters verder. Wel erg fijne stal waar de paarden iedere dag buiten komen van 's morgens tot eind van de middag.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:23

Op het moment sta ik nog bij de Eagles Ranch op Texel.

Vanaf april gaat hij verhuizen naar de Kalverhoek.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 18:32

Ik heb met mijn shetlandertje op de C-ranch in oostburg gestaan. Westernstal met buitenbakken, ruime stallen en weides..

Toen heb ik met mijn verzorgpaard op een pensionstalletje in Oostburg gestaan. 'T Veerhofke.. Met buitenbak en wei.. Verder lekker in de polder..

En nu over 2 weken komt me Tinkertje. Ga ik staan op het Huwanahof in Oostburg. Met buitenbak, wasplaats, ruime stal en weidegang. En ook lekker in de polder.. En het strand op ong. een half uurtje flink doorrijden.. Binnenbak komt in de toekomst..!!

Maar op alletwee (en hoop alledrie) Heb ik met veel plezier gestaan!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:18

noisy schreef:
@ halloway...
super mooi daar zo op de site te zien...
gaat Vanessa nu ook Open starten dan? ze startte eerst toch Rookie.

Ik ga inderdaad geen rookie meer starten,maar ook geen NRHA open,want dan moet ik nog eerst wat oefenen!Als ik nog start, mits ik daar gelegenheid voor krijg, zal dat meer WRAN open worden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:30

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:02

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:10

Ik sta op Stal Wennekers in Aalsmeer.
Waar het overigens zeer bevalt !

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:12

Thuis, helaas zonder bak.

Maar gelukkig woon ik heel dicht bij hcsimonshaven. En daar ben ik dus regelmatig te vinden in 1 van de vele rijbakken.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 20:32

Ach wat ben ik jaloers op al die mensen die hun paardjes lekker aan huis hebben!!! Wat een heerlijkheid lijkt me dat! Ooit, als ik de staatsloterij gewonnen heb, dan koop ik ook iets waar mijn paardjes aan huis kunnen komen staan!

Tot die tijd staan ze op een kleinschalige pensionstal in Soest. Er staan in het totaal 7 1/2 paard (waarvan 1 1/2 van mij). Er rijden in het totaal 4 mensen western, 3 dressuurmatig en 1 aangespannen.
We hebben mooie ruime boxen, veel weide, ruime gedraineerde paddocks voor de wintermaanden, en een goed gedraineerde verlichte buitenbak. Barry Schuurman komt bij mij aan stal om mij en m'n paardje les te geven.