[SGW] Paard heeft verlatingsangst?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Paard heeft verlatingsangst?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 18:22

Hoe kom je eraan?En hoe kom je er vanaf?

Het paard dat ik rijdt vind crossen helemaal geweldig! Alleen het vertrek bij de start heeft hij een ontzettend moeite mee.
Verlatingsangst...
Ook is een buitenritje maken met hem erg moeilijk. Hij keert zich zo weer om,en wil niet meer verder.
Hoe is hier het best mee om te gaan,en wat is een goede manier je paard hier mee te vertrouwen en zo?*tips zijn van harte gewenst!*

NWDynamite

Re: Paard heeft verlatingsangst?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:25

oefenen oefenen oefenen, veel met hem proberen de weg langs te gaan en van de stal weg te gaan, als hij niet wil kan eventueel iemand voor hem gaan lopen maar blijven oefenen, die van mij had het eerst ook maar nu kan ik zelfs in me eentje naar het bos toe!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 19:54

Meiske, dat is iets heel bekends. Hindernis 1 in de cross is vaak heel lastig. Niet omdat ie zo hoog is, maar omdat je paard dan weg moet galopperen van de groep. Mijn paard had dat de eerste paar crossen ook. Maar het werd steeds minder naarmate hij vaker crosste.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 10:36

Scum schreef:
Meiske, dat is iets heel bekends. Hindernis 1 in de cross is vaak heel lastig. Niet omdat ie zo hoog is, maar omdat je paard dan weg moet galopperen van de groep. Mijn paard had dat de eerste paar crossen ook. Maar het werd steeds minder naarmate hij vaker crosste.

Met de tripalon ging hindernis 1 wel goed(was ook nog redelijk dicht bij de groep,maar hindernis 2 lag op een 300m verder in het land(1stuk rechtuit) en daar weigerde die,en toen kreeg ik hem niet meer bij de hindernis want hij trok helemaal naar de groep toe(was niet meer vooruit te rijden) dus moest ik wachten tot die andere eraan kwamen. waar mee ik mee rijden ging,en toen ging het wel goed...
Maar een normale buitenrit doet en wil hij ook niet? Ik krijg hem niet van huis weg (stapvoets)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 23:34

Niemand die meerdere tips heeft?

fanclubE_Gal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 23:39

mijn paard heeft het ook, als ik bosritje wil maken trek ik heel veel tijd uit voor het vertrekken, het is 3 passen vooruit en 2 achteruit. gewoon volhouden. en heel veel oefenen

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 07:31

Ik heb er ook eentje gehad, maar daar zat het ook tussen de oren. Daar was het met alleen de ring ingaan ook al een probleem.
Als ze hem dat vast pakte geen probleem, maar weer alleen verder nee hoor. Als het hem in een binnenbak niet bevalde draaide hij zich in de proef ook om of springparcourse en gind alleen ma recht overeind staan als je hem dan aanpakte werd het alleen maar erger. (ben echt niet bang om een paard aan te pakken)
Blijven oefenen, ik heb hem wel een paar keer flink aan gepakt want hij beginde er een potje van te maken, deed het op de stomste manier recht voor een auto en ga zo maar door.
Mijn instucteur heeft er ook weleens opgezeten en hem thuis weggereden.
Dan doen weer net andere dingen en dan kan het wel weer een hele tijd goed gaan.
Heb het een heel eind goed gekregen en hij is 3 maanden geleden naar mijn nichtje gegaan en nu gaat het wel oke. Ze gaat hem van de winter dressuren en springen.
Als hij niet recht overeind gaat staan, of gemeen doet zou ik echt blijven oefenen elke dag weer, of 2x op een dag. Dan komt het goed.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:42

Echt rechtop is Igor bij mij nog niet gaan staan. We gaan van de week proberen...

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:43

aanpakken..
een paard die ik rij heeft dat ook, de eigenaar ging altijd terug... dan heeft het paard in principe al gewonnen...
paarden testen ons in principe uit.
maar gewoon rustig blijven en proberen vooruit te rijden en desnoods een zweepje om te corrigeren. en niet vooruit, dan maar achteruit

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:08

een vriendin van me die altijd met ons meerijd naar de cross heeft ook zo een paardje.
hij durft ook helemaal niet alleen gaan wandelen. hij durft wel mee gaan wandelen als mijn paardje erbij is,omdat hij haar echt het beste vertrouwd... in de cross moesten we toevallig na elkaar starten. zij startte eerst en ik 1 minuut na haar. hij heeft dan een hele cross gevolgd en vanaf dan loopt hij al beter door. (het heeft dus wel iets uitgedaan). het vertrekken blijft wel een moeilijk punt. de ene cross is het al makkelijker dan de andere cross. onze lesgever heeft dan ook gezegt dat ze echt moest rijden en hem niet mocht gerust laten,want dat hij dan de kans ging hebben om hem om te draaien en dan zet hij hem ook helemaal recht.
ik zou gewoon verstand op 0 zetten en doorzetten en veel oefenen...
veel succes ermee

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:32

Mijn pony heeft er ook last van.
Gewoon vol blijven houden, rustig blijven, maar wel heel consequent, draaien ze linksom weg dan moet en zou hij rechtsom gaan

Hier nog wat foto's van Diepenheim
Afbeelding
Hier ging ie al..

Afbeelding
Blijven volhouden..

Afbeelding
En de sporen erin en naar voren!

Ook in Roden kon hij er wat van:
Afbeelding
Afbeelding
Ben wel blijven zitten

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:12

tsjah vief ,, sam moest het ook even leren
Ik ben blij dat emiel wel meteen weg wil,, (heel graag zelfs )
maar ik denk idd dat je het heel veel moet oefenen,,
doorblijven zetten,,

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:31

Lasko heeft er ook last van. Maar als ik met hem het bos in wil gaan probeert hij ook altijd om te draaien enzo. Hij wil gewoon niet weg. In de cross doet ie het ook.. Zo vervelend.. Maarja, denk niet dat je het hem zomaar afleerd.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:35

hmmz ik denk het wel,,
als je gewoon doorblijft zetten en hem goed aanpakt moet het wel lukken ...

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:38

Ik pak hem elke keer goed aan, maar merk nog geen verschil

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:39

nog meer aanpakken
en vaker gaan crossen

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 17:40

Dat lukt nu goed.. Vaker crossen En dat nog meer aanpakken hoeft niet, hij moet nog wel ff blijven leven