[WN] westernzadeltje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Go_Desperado

westernzadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 11:17

Wij hebben een kleine pony waar we graag een kindje op willen laten rijden, nou vroeg ik mij af of er ook goede western pony/kinderzadeltjes zijn.
En waar je die kunt krijgen.
En of ze ook boomloos, bijv van BM bestaan. De pony wil nog eens van dik naar iets minder dik gaan Dan is het wel handig dat je zadel nog steeds past.

Alvast bedankt!!

DubbelFun

Re: westernzadeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:38

Je hebt idd kinderzadels in de maten van 10 tot 14" en net als 'grote' zadels in verschillende breedtematen.
Boomloos zijn ze er ook van Bob Marshall.
http://www.sportsaddle.com/noflash/gall ... llery.html
Onder nr 5 en nr 8 zie je kindermaten

Bij (kleine) pony's is het van belang dat de zadels niet te lang zijn, 45-50 cm is voor een shet meestal al het maximum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 11:43

ook de barefoot heeft een boomlooszadeltje in maatje shetty, wat je wil, is misschien ook wat voordeliger als de BM, kijk maar op; www.boomloosrijden.nl en pmarena kan je er meer over vertellen.

succes!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 12:00

Wel boomloos, maar geen western volgens mij

Go_Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 13:24

Bedankt!!!
Wat ontzettend leuk die BM nr.5!!
Weet je misschien ook hoe je weet wat voor maat je moet hebben?
Daar ben ik nog niet helemaal in thuis.
Dan zal ik ze eens een mailtje sturen over de prijs etc.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:24

Hoi, mag ik hier dan ook even wat vragen. Mijn zoontje heeft op zijn shet een goedkoper soort westernzadeltje dat te klein wordt voor hem. Hij is een dunne den van 8, maar de zitting wordt toch te klein en de beugels kunnen niet veel langer meer.Ook heb ik al grotere beugels gekocht. Op de shet ligt dit zadel wel iets ver aan de voorkant, hij is ong 90/95cm en ietsje overbouwd. Nu zou ik graag een zadel willen voor hem dat ook op mijn New Forest van 1.42m redelijk ligt, want op mijn Billy Cook gaan de beugels niet kort genoeg, bij lange na niet zelfs. Het moet wel echt redelijk betaalbaar blijven. Het hoeft niet meteen vandaag of morgen, maar hoor het graag wat jullie doen of zouden doen. Groeten

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 13:50

Ik denk dat Boomloos de enige optie is dan, anders kan ik me haast niet voorstellen dat je een zadel vindt dat op beide ponies past...succes met zoeken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 14:26

De BM meet je door de omtrek van de bovenbenen te nemen (in inches 1" = 2,54 cm) en dan 6" er bij op te tellen. Dan krijg je de zittingmaat.
Hoe de zittingmaten in verhouding staan tot de totale lengte van de zadel weet ik niet.
Mijn 15" Barrel-BM is 26" lang, het showzadel (Trailmodel) met dubbele skirts maar 15,5" was 28" lang.
http://www.sportsaddle.com/noflash/lear ... g_size.htm
Hier vind je nog meer info over de BM:
http://www.sportsaddle.com/noflash/lear ... rning.html

Verder heb je bij BM een speciale Youth-cut, dit houdt in dat de skirts is korter gehouden zijn (van boven naar beneden).

@superpony: zoals SuzanneAAHCH al zegt. Het verschil tussen een shet en een C/D-ponny is al te groot om dat met 1 boomzadel op te lossen. Helaas is de BM niet goedkoop al willen er op Ebay weleens goedkopere worden aangeboden.

Go_Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 15:20

Super, bedankt!!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 21:29

HOi, ja ik begrijp de verschillen wel, maar iemand vertelde me ooit dat ze het zadeltje een beetje aanpastte zodat het op d'r quarter kon vast gemaakt worden. Dat heb ik dus een keer geprobeerd en mijn pony had totaal geen last van dat kleine zadeltje, maar ideaal is anders, het is vrij plat en weinig model zeg maar. Voor echt rijden uren enzo kan het niet. Ik ben me ook alleen aan het orienteren, want het is met een kind toch moelijk inschatten. Blijft ie het leuk vinden? Hoelang kan ie nog op die shet en zijn zadeltje? En wil ik misschien een ander zadel en kan ik dan iets voor ons beiden nemen? Ik bewaar de site's iig, bedankt!!