[WN] Waarom lid van....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybollie

Waarom lid van....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 13:13

N.a.v. diverse topics ben ik benieuwd van welke organisaties/ clubs bokkers lid zijn. En misschien nog wel belangrijker: waarom? Ben je actief lid, ga je naar ledenvergaderingen. En heb je dan het idee gehoord te worden, of heb je het idee dat er maar enkele mensen de dienst uitmaken?

Ik ben zelf lid van de WRAN en de AQHA. Ik ben lid van de WRAN omdat die IMO vreselijk zijn best doet voor heel westernrijdend NL en ik regelmatig WRAN-wedstrijden rij. Ik ben nog nooit naar een ALV geweest en heb dus geen mening op de vraag of je hier ook gehoord word.

Van de AQHA ben ik lid omdat deze het ras promoot, en ik in de toekomst ook quarterwedstrijden wil starten.

Groetjes,

Bianca

johanna29

Re: Waarom lid van....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:44

Tja, ben lid van de WRAN, DAWRA, AQHA en het AVS.

WRAN: het starten van wedstrijden met mijn AV. Ga wel naar de komende vergadering.
DAWRA: De westernvereninging voor AV's in de westresport. Ben zelf bestuurslid dus ik moet wel naar de vergaderingen !!
AQHA: om te kunnenstarten op AQHA wedstrijden met een QH
AVS ( Arabische volbloed Stamboek ) Ik heb een zwarte AV dekengst waar ik anders geen dekboek voor krijg.

met vr.gr. johanna vellinga

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:47

Lid van de WRAN en de DAWRA

WRAN omdat ik met mijn Fjord alleen bij de WRAN terecht kan om te starten. En ja, ik ga naar de ALV want ik vind het belangrijk om mee te denken met de vereniging. En bovendien; als je niets bijdraagt heb je ook geen recht om eens lekker te zeuren als er iets is vind ik, dus....

DAWRA door de uitstekende promotie van verkoopster van mijn Arabje maar daar ben ik nog nooit naartoe geweest. Ben nog niet startklaar, dus heb daar dan nog weinig te zoeken voor mijn gevoel.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:47

Ik ben lid van de WRAN en de AQHA. De eerste omdat ik vind dat je als je wedstrijden rijd ook de club moet steunen waar je ze rijd. Daarbij verdien je je lidmaatschapsgeld weer terug door de korting, en ik ben lid van de AQHA omdat ik nog wel eens een paard fok, en het leuk vind om ook hun tijdschrift te ontvangen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:53

Dawra, omdat ik sinds kort een arabje heb waar ik graag western mee wil rijden en tja dawra wedstrijden dan wel erg leuk vind al hoewel ik heb me ingeschreven bij de dawra verder nog niets van gehoord

der om endurance wedstrijden te mogen starten, ga ik als ik even de kans heb naar de ALV

nvvr leuke vereniging met andere kijk op dingen, voornamelijk voor het blad

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:13

Ik ben lid van de AQHA omdat ik een Quarter heb waar ik ook mee op wedstrijd ga. (weliswaar niet vaak AQHA maar voor het geval dat)
Dan ook van de VFAR (Vlaamse Federatie Amerikaanse Rijkunst), is een kleinere vereniging waarvan ik vaak wedstrijden mee pik.
Ook bij de NSBA ben ik lid, heb dit jaar wel geen wedstrijden bij hen meegereden maar ik vind het ook leuk om op de hoogte gehouden te worden van de verreden wedstrijden. Zij organiseren vaak samen met een AQHA en dan ben ik meteen op de hoogte.
Ook lid van de DPHC omdat ik ook 2 paints heb en daarbij ook lid van de APHA omdat ik met mijn jongste paintmerrie graag APHA wil gaan showen.

Afhankelijk van de wedstrijden die ik volgend jaar ga doen word ik misschien ook nog lid van andere verenigingen. (WRAN, PRAB)

Naar ledenvergaderingen ga ik eigenlijk niet.... Niet echt een rede voor, vaak is het de afstand ofzo en als ik als actief lid ergens tegenaan loop dan zeg ik het zo ook.

Voor de VFAR heb ik als lid wel al sponsoring gezocht en maak ik wat reclame voor hun wedstrijden. Gewoon omdat ik graag bij hun op wedstrijd ga en op die manier het plezant vind om een steentje bij te dragen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:25

lidmaatschappen hier thuis;
AQHA 3 keer
NRHA 3 keer
DRHA 4 keer
NRHA Belgium 2 keer,als het goed is.

Lid van AQHA,omdat wij nogal wat quarter veulentjes fokken ,Quarters verkopen,en ook soms een AQHA-klasse starten(reining en halter)
NRHA en affiliations ,omdat we die wedstrijden starten.

De belangerijkste blijven AQHA en NRHA.

Misschien komt er ,volgend jaar,voor mijzelf nog een WRAN lidmaatschap (incl startkaart) bij,zou ik deze wedstrijden starten.

We gaan niet naar de ALV van de verenigingen,USA is effe wat te ver weg ,maar ook die van NED en BEL niet,want we hebben er gewoonweg (nog) geen tijd en kinderoppas voor.(Tja,soms moet je keuzes maken)

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:29

Ik ben lid van de WRAN en DPHC

Ik ga ook naar beide ALV. Moet wel van de DPHC

Maar ik heb wel het idee dat er geluisterd wordt naar de mensen. Vaak wordt er ook ideeën gebruikt waar de leden met de ALV mee aan komen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:33

Alleen lid van de WRAN (ik heb geen erkend westernras ). Oh ja.. heb nog een dressuurstartkaart dus ook lid van de KNHS.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 16:54

AQHA, APHA, DPHC en de WRAN. Heb met mijn quarter op AQHA- wedstrijden gereden en gefokt, heb nog een Paint die ook nodig weer naar de APHA/ DPHC-wedstrijden mag en de WRAN omdat ik elk jaar weer de plannen heb om eens te gaan starten maar het steeds niet doe én omdat ik een western- vereniging een goede zaak vind. Ga meestal niet naar de ALV.

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 17:27

WRAN: omdat de wran erg veelzijdig is en voor ieder wat wils heeft, Ook voor mij met mn vuilnisbakkies

En DRHA/NRHA

Is er niet ergens een WorkingCowhorse association? dan wordt ik daar ook lid van haha

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 18:35

Nee, helaas niet.... Misschien moeten we die maar eens oprichten

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 20:49

WRAN- voor de wedstrijden (de WRAN organiseert de meeste wedstrijden).
AQHA- omdat ik Quarters bezit, voor zowel het fokken en voor wedstrijden.
DQHA- omdat ik woonachtig ben in Duitsland.
APHA- ik heb ook nog een paint, die ooit geshowd werd.
NVVR (geloof ik) de recreatieruiters zijn dat. dat is vanwege mijn ruiterbewijs.

en nee ik ben tot op heden nog niet op een ALV geweest. omdat die voor mij nogal een stukje rijden zijn en ik hier niet altijd oppas krijg.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 23:30

ik ben lid van de:
AQHA: omdat ik quartershows start en veulentjes af en toe fok.
NQHA: omdat je dan ook in aanmerking kan komen voor Ned. Kampioen.
WRAN: Gaaf voor alle vuilinsbakkies hihi...
KNHS: ivm koetsiersbewijs.
En de painthorseclub komt er ook aan ivm dat ik volgend jaar mn eerste paintje verwacht of BS...
en krijg nog het blad de quarter...zeer interessant...

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 07:20

AQHA / NQHA / NRHA / DRHA / WRAN / WME. Dit naar aanleiding van onze reining gefokte quarters die ook nog wel eens een ander onderdeel mogen starten dat niet te ver weg ligt. AQHA / NQHA voor de quarter wedstrijden en camps. NRHA/ DRHA voor de reining. WRAN / WME voor de all around gedeeltes. Verder ben ik nog nooit naar een ALV geweest vanwege de afstand en de tijd.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:41

Alleen AQHA, omdat ik een Quarter heb.

Geen WRAN, omdat ik weinig WRAN-wedstrijden rijd (misschien één per jaar) en het dus niet aantrekkelijk is qua kosten. Als dat verandert, kan ik altijd nog lid worden.

Geen NRHA, omdat ik nog geen reining rijd. Voorlopig alleen pleasure ivm hersel ex-peesblessure. Ook dit kan in de toekomst nog veranderen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 09:55

WRAN omdat ik dat hele fijne allround wedstrijden vind en omdat ik de organisatie steun in hun doelen

WME omdat hun hier in de regio de meeste wedstrijden organiseren en tevens omdat dat ook nog goed georganiseerde en super gezellige wedstrijden zijn

DRHA omdat ,wegens het gebrek aan verdere wedstrijden hier in de buurt,ik dan nog een paar meer wedstrijden heb

AApHC omdat ik 2 appie's heb die in het stamboek moesten en voor de wedstrijden in de toekomst, ik hoop al volgend jaar

misschien dat ik weer lid wordt van een belgische club
en ben lid geweest van reinland(duitse club) maar hun wedstrijden kwamen steeds verder weg te liggen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:22

Ik ben lid van de ApHC, AAHCH en de KNHS endurance vereniging (v/h DER)
AAHCH omdat ik een appaloosa heb en het een gezellige club vind die zn best doet het ras te promoten.
ApHC dito en om een beetje op de hoogte te blijven van het ras, internationale wedstrijden, uitslagen, regels en voor de kortingen bij bijv. inschrijven enz.
En de KNHS-endurance club omdat dat verplicht is als je een startkaart wilt voor deze wedstrijden en omdat dat ook een gezellige club is.

Ik probeer toch ieder jaar de A.L.V. mee te pikken en zodoende op de hoogte te blijven, sociale contacten met mede leden en indien nodig iets te vragen / opmerken.

Ik ben dus vooral lid van een club als/omdat ik daar 'gelijkgestemden' vind en door dat lidmaatschap een stem heb in regel,- en besluitvormingen over vanalles wat met die club/ sport / ras te maken heeft.

Wat mij opvalt is dat veel mensen lid zijn van een vereniging 'voor de wedstrijden.'
Ik ben bijvoorbeeld níet lid van de WRAN maar start soms toch WRAN wedstrijden. Dus voor de wedstrijden hoef je helemaal geen lid te zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:41

sflj schreef:
Wat mij opvalt is dat veel mensen lid zijn van een vereniging 'voor de wedstrijden.'
Ik ben bijvoorbeeld níet lid van de WRAN maar start soms toch WRAN wedstrijden. Dus voor de wedstrijden hoef je helemaal geen lid te zijn.

Nou eigelijk ben ik vooral lid van de KNHS vanwege de binnenbak van de rijvereniging. Een binnenbak met een heel fijne bodem. En als je lid bent, mag je daar gratis in rijden. Bovendien is het een gezellige dorpsclub. Die ene dressuurwedstrijd per paar die ik rij, zal me aan de billen oxideren.

Van de WRAN ben ik lid omdat ik het belangrijk vindt een basiswesternsportvereniging te ondersteunen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 15:45

sflj schreef:

Dat hoeft ook niet, maar als je veel wedstrijden rijdt scheelt het wel geld. Je krijgt toch vaak zo'n €2,5 korting oplopend tot zelfs wel 10 euro op het NK. Dus als je 3 onderdelen start en je moet 30 euro bijbetalen omdat je geen wranlid bent kun je net zo goed 32 euro betalen voor het lidmaatschap.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 16:57

Ik ben lid van de APHA en DPHC omdat ik Paints heb en dus ook de club, het ras graag steun. Voor de DPHC ben ik ook "aktief" lid omdat ik dat leuk vind en ik de Paint erg belanrijk vind om te promoten en tevens omdat het gezellig is natuurlijk!

Ik ben lid van de AVS omdat ik een Arabier heb en ook daar op de hoogte gehouden wil worden. Ik zal vast ook volgens jaar DAWRA lid worden, ook al wil ik met mijn Arabier niet echt western gaan rijden, heb ik vernomen dat ze waarschijnlijk wel In Hand Trail gaan uitschijven en dat lijkt me leuk om te doen.

Ik ben geen lid van de WRAN, maar, als ik vaak WRAN wedstrijden ga starten zal ik dat wel worden.

Ik ben lid van de KNHS en de DER voor de Endurance en ik heb ook een startkaart voor dressuur, maar helaas is dat er dit jaar niet van gekomen.

Ik ga graag naar de ALV van de verschillende clubs, juist zodat ik goed op de hoogte blijf, eventueel dingen kan vragen en mijn hulp kan aanbieden.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 18:24

WRAN: voor de 'open' wedstrijden
ApHC: Voor de appaloosa-wedstrijden
AAHCH: Voor de gezelligheid!

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 20:38

wran: om wranwedstrijden te kunnen organiseren
dphc: aktief bestuurslid
federatie: is wel geen lidmaatschap van maar ik ben hierin wel aktief bezig.
De alv van de DPHC moet ik aanwezig zijn ivm het jaarverslag en de alv van de wran probeer ik altijd wel te bezoeken indien mijn werk dit toelaat. Samen kun je toch je mening geven over het beleid van een club en natuurlijk voor de gezelligheid!

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 22:53

Ik ben lid van:
Wran: al jaren lid voor de (gezellige) wedstrijden, ik ga ook bijna altijd naar de ledenvergadering.
ApHC: voor de officiele appaloosa-wedstrijden, niet naar vergaderingen, ik stem ook niet.
AAHCH: om de appaloosa promotie hier in Nederland te steunen en voor de gezelligheid. Ik ga (bijna) altijd naar de ledenvergadering.
NVVR: voor het koetsiersbewijs, ik ga nooit naar ledenvergaderingen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 10:03

WRAN: voor alle open wedstrijden en ondersteuning van het westernrijden in Nederland.
NQHA: Voor ondersteuning van deze club.
AQHA: voor de wedstrijden

Overigens begrijp ik niet waarom lid zijn van de NQHA niet voldoende is en men ook nog lid moet zijn van de AQHA om te mogen starten op Quarterwedstrijden.
Waarom wordt er geen combinatielidmaatschap aangeboden met een korting?
Ik ondersteun graag de vereniging hier in Nederland maar moet dan ook nog de moederorganisatie ondersteunen om hier een wedstrijd te mogen starten.

Zet je bijna aan het denken of je dan maar je NQHA lidmaatschap moet laten varen zolang je toch weet dat je geen aanspraak maakt op de kampioenstitel...