[WN] ervaring met de bob marshall

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

ervaring met de bob marshall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 09:31

Nou dan start ik ook maar een ervaring met topic...

Lanna moet een nieuw zadel. En waarschijnlijk past Lanna's zadel heel snel niet meer op Wizkid.

Nu is er iemand die een Bob Marshall te koop heeft. Dat zadel zou dus op allebei passen. Dus de moeite van het overdenken zeker waard.

Ik heb even op zo'n zadel gezeten tijdens het nk, en dat zat (gewoon in stap) wel lekker). Maar ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen met zo'n zadel. Tijdens buitenritjes, maar ook tijdens training en wedstrijden.

Kortom: wie heeft ervaring met dit type zadel?

DubbelFun

Re: ervaring met de bob marshall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:01

Mijn positieve mening is onderhand wel bekend al doe ik alleen maar buitenritjes .
Je moet echt wat langer op zo'n zadel rijden dan alleen maar er even in stap opzitten om het verschil te kunnen opmerken en júist op je eigen paard. Op een vreemd paard voelt het toch altijd 'anders' .

Ik hoop dat CC snel haar BM-ervaring kan delen met ons

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:08

Ik meldt me even als meelezer gezien ik ook een BM overdenk!

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:18

Ik ben sinds heel kort ook een trotse bezitter van een bob marshall diegene waarvan ik hem een keer mocht proberen kon er toch niet mee overweg en zodoende kon hem dus overkopen.

Ik had er dus 1 keer opgereden , reed zelf met een barefoot western, en was volledig verkocht het zit super je voelt alle bewegingen beter als in de barefoot en het zadel glijdt geen cm opzij ondanks de losse singel. Ik hebdaarna gelijk contact opgenomen met Alida van der Hoff om wat prijzen etc te weten te komen aangezien je niet meer rechtstreeks bij Sportsaddle in de usa kunt bestellen.

Ik ben dus ook helemaal enthousiast en mijn man nu ook alleen rij ik dus in een 15 inch en mijn man zodus wel een maatje groter mogen hebben dus zitten we erover te denken om toch nog een tweede erbij te nemen van 16 inch.

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:15

Ik heb een BM en ik ben er nog steeds heel erg blij mee .
Ik heb 'm alweer 3 jaar !
Ik rijd op veel verschillende paarden en iedere keer heb ik een passend zadel die lekker zit !
Ik moest de eerste weken wel erg wennen , want je zit anders en alles voelt anders . maar juist dat voelen vindt ik erg fijn tijdens het rijden !
Oja en tijdens de winter is het erg lekker warm !
Die van mij heb ik ook bij Alida gekocht en voor vragen over de BM kun je altijd bij haar terecht !

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:35

Ik heb er net 1 opgehaald bij Alida (van 't hoff.....) en ga hem straks uitproberen. Ze zijn stukken mooier dan de BF, want als je erop zit ziet alleen een kenner dat het een boomloos zadel is. I'll let you know.

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:39

foto???

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:42

Zal ik zo ff maken.

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 12:43

dank je wel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:17

crazycactus schreef:
... want als je erop zit ziet alleen een kenner dat het een boomloos zadel is..
En dan zie je dus die 'rare' fenders helemaal niet meer, waar iedereen altijd over schijnt te vallen

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:10

Ik heb die van sugarmiss mogen proberen, en mijn volgende zadel wordt een BM!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:16

Hier is 'ie dan.... mijn leenzadel, ga 'm zo uitproberen. Gelijk maar even naar buiten (zadel passen bij een vriendin...)
Afbeelding

Afbeelding
En dit is de tooling. Ik vind het wel heel mooi, is weer eens wat anders dan dat eeuwige basketwave.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:17

Mooi is ie, ik vind ook de kleur heel mooi! Ik houd wel van iets donkerder geolied...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 14:38

Dit is de Diamond tooling. Barrel-model met cutting knop.
Overigens is het zadel nieuw gewoon een light-oil geweest, maar ja zolang blijft dat niet light-oil

@CC: rij ze

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:15

Mijn ervaring zal inmiddels ook bekend zijn: ik vind ze heerlijk rijden! En mijn paard is het daarmee eens (dat was de belangrijkste reden om een BM te kopen). Zadels met boom drukken altijd iets op Lee's schouders, waardoor ze gaat "krabbelen". Vanmiddag heeft manlief het zadel geprobeerd op een buitenrit en ook hij vond het een geweldige ervaring! Het zit heerlijk zacht en je voelt alles wat je paard doet (dat vinden sommige mensen misschien minder prettig ). En dat het altijd past vind ik een héél groot pluspunt nu ik weet wat een niet-passend zadel voor consequenties kan hebben. Ik heb nl. twee jonge paarden waar ik binnenkort mee ga beginnen en dan hoef ik me geen zorgen te maken om het passen van het zadel .

Ik heb er twee met een 16,5 inch zitting (vergelijkbaar met een 16 inch "normaal" zadel). Omdat ik 10 kilo ben afgevallen sinds ik mijn BM's heb gekocht zijn ze nu wat aan de ruime kant voor mij, maar voor manlief zijn ze perfect. Ik zit er nu dus aan te denken om mijn showzadel te verkopen en daar een kleinere voor in de plaats te kopen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:18

Ik heb lekker gereden, behalve dat Brandon zo nodig meemoest en ik dus een shetlandpony tegen mijn rechterbeen aan kreeg maar het zadel is me iets te klein, de swell komt tegen mijn dij aan. Maar voor de rest: HEERLIJK!!!! Morgen even lekker in de bak rijden en dan eens even testen hoe dat loopt. De kwaliteit vind ik wel veel mooier dan de BF, maar ja voor dat prijsverschil mag dat ook wel vind ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 17:35

Ik ben vooral geïnteresseerd hoe je de technische oefeningen ervaart; qua goed blijven liggen van het zadel, paard wat oefeningen makkelijker doet , komen je hulpen sneller door e.d.

Dat het lekker zit zal niemand tegenspreken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 18:10

Ik vond Jae dinsdag met de BF makkelijker changeren dan normaal, ik voelde het niet eens. Ben dus ook idd heel nieuwsgierig naar morgen.

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:35

Leuke reacties op de BM zadels. Ik heb zelf ook eens het genoegen gehad om bij Alida er eentje uit te poberen. Het was een hele bijzonder ervaring !!
Toch ken ik inmiddels 2 mensen die hun BM zadel weer hebben ingeruild voor een "gewoon "zadel. Beide paarden ( een QH en een AV ) kregen drukplekken precies onder de zitbeenkobbels van de ruiter. Moet wel zeggen dat beide paarden zeer dressuurmatig getraind werden. Misschien was het op te lossen met een juiste pad ???????

Ik blijf meelezen want ik vind het een zeer interssant concept.

met vr.gr. johannavellinga

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 20:52

Vreemd hoor, dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Weet je wat voor pad ze onder hun zadels gebruikten ??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 21:00

Yep wat dit is erg belangrijk voor mij. Lan is natuurlijk vroeger dressuur gereden. En ze heeft een rug waar makkelijk talgbulten op ontstaan.

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:16

misschien dat die mensen te veel op hun zitbeenknobbels zitten (a la ouderwetse dressuur methode) ipv op hun pockets (van hun broek)

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:33

Misschien heb je gelijk Ieks, maar ik denk als je met je zit optimaal wilt inwerken dat je dan wel op je zitbeenknobbels moet gaan zitten !!

Anya, ik denk dat je Alida van der Hoff maar eens moet bellen. Zij heeft perslot al heel veel ervaring met dit type zadel.

met vr.gr. johanna vellinga

ieks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:35

je hebt je zitbeenknobbels niet nodig je hulpen komen zo ook door
maar dan ga ik helemaal of topic

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 23:50

Ik mag er eentje uitproberen Johanna. En als dat bevalt ga ik wel eens bellen. Ik ben nu nog in de orienteerfase