[WN] Tassels??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flow1234

Tassels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-05 21:21

Weet iemand hoe je zelf tassels (schrijf ik het zo goed) kan maken. En heeft iemand nog een gebruiks aanwijzing hoe je zelf sleutelhangers maakt van paarden haar??

Redneck

Re: Tassels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 08:38

Jody87 hier op Bokt heeft weleens zelf tassels gemaakt. En toevallig doet ze zaterdag ook mee met de clinic

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 14:24

hoe begin je daaraan? heb je een boekje gekocht ofzo? of hoe ben je daaraan gekomen?

dan kan je ook zo een hoofdstellen maken uit paardenhaar met tassels eraan ofzo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 23:19

Horsehair braiding is een kunst, en er zijn boeken erover te vinden.

Kijk anders eens hier: http://www.horsehairart.com/
En een boekje voor beginners: http://www.hairwork.com/books_for_sale/ ... sehair.htm

Als je bekend bent met normaal weven, of vlechten met meerdere strengen, moet het vlechten met paardehaar ook niet zo'n probleem zijn. Ga er van uit dat je een paar keer moet oefenen voordat je het onder de knie hebt. Als je echt alleen maar een paar kwastjes wilt hebben, zou ik zo zeggen: koop ze gewoon. Veel makkelijker....

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 06:24

Ik zou dat ook wel willen weten hoor, hoe je tassels kunt maken. Pluis z'n staart groeit zo hard dat ik al 2x een heel eind eraf heb kunnen knippen en het is natuurlijk wel zo leuk als je tassels van het haar van je eigen paard zijn gemaakt

=^.,.^=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:20

Ik doe het af en toe, simpele tassels zonder die mooie knopen erin die je vaak in winkels ziet.
Het grote probleem (bij mij iig) is dat het haar zo veerkrachtig is dat het niet zo makkelijk 'mooi' blijft zitten. Ik zou hier idd wel eens een boek over willen lezen.

Wat ik doe:

Neem een flinke pluk haar (meer dan je uiteindelijk aan lengte en dikte nodig hebt).
Was en droog dit (als is een sleutelhanger met paardelucht natuurlijk wel het summum )
Neem een ring en vouw het haar daaromheen. Neem een nylondraadje in de zelfde kleur als het haar zet de bijeengehouden uiteinden vlak onder de ring vast. Paar keer eromheen winden en vastzetten met een knoopje.

Je hebt nu de basis. Die kun je gaan versieren zoals je wilt; met kleine indian-beats of mooi gekleurd garen. Je kunt natuurlijk ook een mooi band kopen en dit eromheen doen.
Afhankelijk van de lengte van de tassel, kun je de versiering smaller of breder maken.

Voor een kennis die 'spaans' rijdt heb ik eens deze shu-flies gemaakt voor op het spaanse hoofdstel. De spaanse benaming van deze vliegenverjager ben ik even kwijt
Afbeelding
Afbeelding

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:23

Sugarmiss schreef:

Voor een kennis die 'spaans' rijdt heb ik eens deze shu-flies gemaakt voor op het spaanse hoofdstel. De spaanse benaming van deze vliegenverjager ben ik even kwijt

Adios Mosquitos?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 09:39

Ga er van uit dat je voor tassels de dubbele lengte aan haar nodig hebt die de kwast uiteindelijk gaat hebben, en de dat haar dubbel moet vouwen, dus dan moet je voor een kwast van 10cm zeker 20cm afknippen, en dat komt zo vaak niet voor. De knoop eromheen is een kwestie van weten hoe het moet, lijkt erg op macramee.
Beste haar is dat van de staart. Ik heb hele bossen manenhaar liggen, maar dat is te dun....