Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

cynthiar schreef:Interessant! Werkt hij aan een proefschrift o.i.d. of is dit een privé-onderzoekje?De DA is ook bezig met onderzoek naar het "mooie paarden syndroom", dit heeft te maken met het fokken van mooie paarden, maar die daardoor geen natuurlijke proporties hebben (zoals te lange benen dat ze niet meer bij de grond kunnen komen om te grazen en dan een onnatuurlijke houding aannemen, en daardoor benen enzo overbelasten.).

djmaris schreef:Ik heb de laatste tijd me verdiept in het ontstaan van hoefkatrol. Het vermoeden bestaat dat er een verband is met de houding en balans van de ruiter.
Wij westernruiters zijn erg bezig met onze gewichts/balans hulpen en het los van het bit rijden.
Dus ik vroeg me af; hoe zit het met hoefkatrol en westernpaarden? Zijn er western getrainde paarden bekend met hoefkatrol?
Ina
Als je uit gaat van een vergelijkbaar gewicht niet, dat klopt. Maar waar de normale gemiddelde pony 400 kilo weegt, zal een worldshow halterkanon al snel het dubbele wegen. En dat is dus niet gezond te noemen en zal zeker zijn weerslag op de voeten hebben.Citaat:Over het algemeen wordt hier altijd geoppert dat Quarters kleine voeten hebben. Klopt, maar kijk eens naar de maat voeten van een pony met de zelfde stokmaat!!! Ook die hebben geen grote schuivers.
) 
silvester schreef:Rijtechnisch is hij altijd goed gereden en er is geen reining met hem gereden.