Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tenfold schreef:In Vostenbosch hebben ze lamicell dekens (in 'gewone' en waterafstotende uitvoering) met een prima pasvorm voor bredere paarden. Wellicht hebben ze ook waterdichte dekens. Ik zou daar zeker een kijkje nemen en je pasvorm-probleempje uitleggen!
Sassy77 schreef:en een gewone rambo deken (ook verkrijgbaar in waterafstotend)
? die hebben ook een goede pasvorm
jeddah schreef:Ik denk dat het eerder aan de halshouding ligt. Jou Fries (prachtig dier overigens!) is heel opgericht. Quarters zijn ook breed, maar hun hals komt er heel horizontaal uit.

Starbreeze schreef:Vraagje aan de Westernruiters. Voor zover ik het heb begrepen is een Quarterhorse dus ook veel anders gebouwd dan een KWPN, klopt het dat ze voor echt veel breder zijn?
Ik ben namelijk op zoek naar een deken voor mijn brede fries, ze past werkelijk geen enkele deken en nu zag ik op de westernshop.nl een deken die wat verder terug gesneden is op de schoft.
Hebben jullie ook deze problemen met jullie paarden? En hebben jullie mss nog tips voor me?
Bedankt!

)
jeddah schreef:Ik denk dat het eerder aan de halshouding ligt. Jou Fries (prachtig dier overigens!) is heel opgericht. Quarters zijn ook breed, maar hun hals komt er heel horizontaal uit.
en friezen omdat ze een andere insnijding heeft bij de schouders