[WN] Rijden met Neckrope

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Black_White

Rijden met Neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-05 16:42

Ik kwam het laats weer eens in de ruitersport winkel bij mij in de buurt, en nu blijkt dat ze assortiment hebben uitgebreid met diervriendelijke/NH producten. Ik vond het altijd al interresant, maar eigenlijk is het verder nooit gekomen. Maar een uitdaging vind ik altijd leuk, en zo had ik bedacht dat ik mijn Dartmoor met een Neckrope (voor diegene die niet weten wat dat is, heb ik een plaatje onder het bericht gezet) wou gaan rijden. Denk nou niet meteen die gaat dwaze dingen doen, want ik zou dan met hem in de bak rijden, en zoiezo eerst met halster+ teugels erbij zodat ik hem eventueel zou kunnen corrigeren.
Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft.

Afbeelding

Asciugamano

Re: Rijden met Neckrope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:10

Ja. Is wel leuk, beetje spelen.
Mijn paard wordt er lekker ontspannen van maar gaat wel helemaal 'uitelkaar' lopen. Verzamelen enz. is natuurlijk wel weer een stapje verder maar onmogelijk is niks!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:12

Ik rijd niet met een neckrope maar rijd wel regelmatig met alleen een touw om de hals. Foto's staan in profiel ervan

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:35

@TS: kijk eens in de Huiskamer, daar loopt een topic over bitloos. O.a. Huertecilla rijdt met een neckrope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:30

Ik doe het regelmatig maar puur voor de lol en een stukje ter controle voor mezelf op neckreining.
Overigens gebruik ik er gewoon een touw voor.

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:34

ik kon op mijn 'oude' paardje een paar jaar terug barrel racen
zonder hoofdstel, daar gebruikte ik altijd gewoon een halster touw
voor om zijn hals en dat werkte ook goed

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 15:22

Een pony bij ons op stal word ook wel zo gereden. Erg leuk, ze heeft voor de lol zelf bij een onderlinge wedstrijd L1 gestart Ik vind het erg leuk om te zien, maar met mijn pony is dat nog niet haalbaar

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 09:44

Ik rijd er op dit moment mee, het paard wat ik nu rijd is er zó aan gewend geraakt dat hij altijd om haar nek hangt wanneer we aan het rijden zijn, en dan rijd ik gewoon met hoofdstel, maar overgang neckrope / hoofdstel doet ze ook prima, ik vind het wel een hele leuke manier van rijden !!!

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:29

Ik heb wel ervaring met een neckrope.

Ik rijd er heel af en toe mee met Jones. Gewoon de laatste 10 minuutjes even spelen. Echt geweldig hoe hij erop reageerd. Ik vind het echt leuk om zo te rijden. Je voelt je net even Parelli. Helemaal vrij zijn samen met je paard.

Zo zie je maar weer, om paard te rijden hoef je helemaal niks nodig te hebben. Geen bitten en neusriemen en alles, maar gewoon een goede band tussen paard en ruiter. Vertrouwen, daar kom je ver bij bij paarden.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-05 19:26

Ik wil het ook gewoon voor de lol proberen. Nouja, eigenlijk is het hele rijden op die pony voor de lol, om dat hij normaal in een 2 span loopt. Bij hem heb je eigenlijk geen spanning op de mond nodig om te kunnen rijden, dus ik denk dat een neckrope wel aanslaat bij hem. Ik kan inderdaad ook wel met halster touw proberen, maar op een een of andere manier heb ik het idee dat je met een neckrope net iets meer krijgt. Kan natuurlijk ook dikke onzin zijn hoor, maar zo lijkt het.