Volgend jaar wordt mijn paard 3 jaar en wil ik, mits hij er klaar voor is, hem na het weideseizoen (als hij dus ong. 3,5 is) inrijden.
Nu ben ik van plan hem (zeker de eerste aantal jaren) recreactie te rijden en de wedstrijden te laten voor wat ze zijn.
Omdat het me voor zowel hem als voor mij lekkerder om met een westernzadel te rijden. Aangezien we, als hij een paar jaar ouder is, misschien wel eens wat verder weg willen gaan. Ik zal alleen het westerntuig voor hem kopen en verdere westernoefeningen zal ik niet doen.
Ik heb op verschillende sites gekeken maar ik kon niet vinden hoe je meet welke maat zadel je paard nodig heeft. Op bokt zelf vond ik een maattabel voor de zit van de ruiter (i.v.m. bovenbeen enzo) en heb dit opgemeten. Ikzelf heb een zadel met een zit van ongeveer 15 inch nodig, maar hoe reken je dit uit voor je paard? Nero (NRPS) is nu ong. 1.50 en zal nog wel een stukje groeien neem ik aan. Ik zal een foto bijvoegen van hem zodat jullie zijn bouw ong. kunnen zien > hoewel dit misschien nog wel wat zal veranderen. (beetje rare foto maar was de enige waarop zijn bouw een beetje was te zien
) En wat voor een zadel raden jullie aan? Kan je een paard meteen inrijden met een leren westernzadel? Want, zou dit niet een beetje zwaar zijn? En is er nog een merk, of misschien een speciaal zadel wat jullie mij aanraden?
ALVAST BEDANKT VOOR DE ANTWOORDEN!
_/-o_ groetjes Eveline
weet iemand of je dat kan veranderen? 
)